IBM و مسترکارت در پروژه توسعه کامپیوتر کوانتومی شرکت می نمایند

به گزارش صنایع 90، دو شرکت IBM و مسترکارت در پروژه توسعه سامانه های محاسبات کوانتومی در ایرلند مشارکت می نمایند، این پروژه با حضور گروه های تحقیقاتی و شرکت های مختلف بین المللی در ایرلند اجرا می گردد.

IBM و مسترکارت در پروژه توسعه کامپیوتر کوانتومی شرکت می نمایند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، پروژه جدید 11.1 میلیون یورویی با هدف متحد کردن گروه های تحقیقاتی حوزه کامپیوتر کوانتومی ایرلند کلید خورد. در این پروژه شرکت هایی نظیر IBM و مسترکارت نیز حضور دارند.

بعضی از بزرگترین نام های فناوری و تحقیقات دنیا با هدف تقویت کوشش های حوزه توسعه کامپیوتر کوانتومی به این پروژه پیوسته اند.

این طرح 11.1 میلیون یورویی محاسبات کوانتومی در ایرلند که به QCoir شهرت دارد، روی یک پلتفورم نرم افزاری ادغام شده با فناوری های کیوبیت چندگانه تمرکز دارد تا این فناوری در ایرلند توسعه یابد.

شرکای حاضر در پروژه QCoir شامل آزمایشگاه های Equal 1، IBM، Rockley Photonics، دانشگاه Maynooth، موسسه ملی تیندال، دانشگاه کالج دوبلین و شرکت مسترکارت هستند. این پروژه 7.3 میلیون میلیون یورو از صندوق نوآوری فناوری های پیشرو دریافت نموده و یک بودجه 500 میلیون یورویی نیز با عنوان برنامه Project Ireland 2040 دریافت نموده است.

امانوئل پلوچی، از موسسه ملی تیندال گفت: کامپیوتر کوانتومی به عنوان فناوری آینده کامپیوتری شناخته می گردد. این محاسبات براساس اصول فیزیک کوانتوم بوده و فراوری اطلاعات و ذخیره سازی و همچنین دسترسی به داده ها در سطح اتمی و زیراتمی انجام می گردد.

ویلیام اسکانلون، مدیرعامل موسسه ملی تیندال در این باره گفت: این مشارکت پایه های اکوسیستم کوانتومی ملی را ایجاد خواهد نمود. این پروژه، فراورینمایندگان سخت افزار و نرم افزار را به گرد هم آورده و چندین شرکت و مرکز تحقیقاتی را کنار هم قرار داده تا با هم همکاری نمایند. این نوع از همکاری های تحقیقاتی و صنعتی همان چیزی است که به ایرلند اجازه می دهد تا موقعیت خود را در مقیاس بین المللی تقویت کند.

برخلاف کامپیوتر های کلاسیک که براساس بیت های باینری بوده و تنها صفر و یک را می پذیرد، یک بیت کوانتومی که به کیوبیت شهرت دارد هم زمان می تواند یک، صفر یا هر دو باشد. این به کامپیوتر های کوانتومی توانایی بیشتری داده و این کامپیوتر ها می توانند در کسری از زمان مورد احتیاج برای کامپیوتر های باینری، بعضی از پیچیده ترین مسائل دنیا را حل نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1306

به "IBM و مسترکارت در پروژه توسعه کامپیوتر کوانتومی شرکت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "IBM و مسترکارت در پروژه توسعه کامپیوتر کوانتومی شرکت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید