معرفی بهترین کشور های دنیا برای عظیم کردن فرزندان

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران | سرویس گردشگری - در دو دهه اخیر، شناخت بهترین کشور های جهان برای عظیم کردن فرزند، دغدغه والدین شده است. نوسانات مالی و مسائل سیاسی و آموزشی سبب شده تا همچنان برخی از کشورهای جهان در آسیا، اروپا و آمریکای شمالی، در فهرست اولویت های زندگی و مهاجرتی نه تنها ایرانیان، بلکه بسیاری از کشورهای مهاجرفرست جهان باشند. با ما همراه باشید تا با این کشورها و شرایط هر کدام برای عظیم کردن فرزند آشنا شوید.

معرفی بهترین کشور های دنیا برای عظیم کردن فرزندان

بهترین کشور های جهان برای عظیم کردن فرزندان

اگر از بهشت و جهنم بچه ها جهان آگاه باشید حتما می دانید که در جهان، 3 کشور منطقه اسکاندیناوی (سوئد، نروژ و دانمارک) بهترین گزینه ها برای تعلیم و تربیت فرزندان هستند. امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی گسترده سبب شده تا این سه کشور در سرزمین های سرد شمالی، گزینه شماره یک ایرانیان برای مهاجرت و تحصیل ارزان باشند. جمعیت 200 هزار نفری ایرانیان در این منطقه سردسیر، خود گواه محکمی از علاقه دیرین ایرانیان به این منطقه است.

همچنین نیوزلند، استرالیا و سنگاپور، به عنوان کشورهای جهان اول و غول های اقتصاد دانش بنیان قاره کهن، گزینه های ممتازی برای عظیم کردن فرزندان هستند. هر 3 کشور دارای دانشگاه ها و سیستم های آموزشی مدرن، گسترده، مجهز و مرتبط با مراکز علمی و تحقیقاتی جهان بوده و دانشگاه هایی در فهرست 200 دانشگاه برتر جهان دارند. این گفتار شما را با بهترین کشورهای جهان برای عظیم کردن فرزندان در سومین دهه قرن بیست و یکم میلادی آشنا می نماید.

1) اولین گزینه ایرانیان: کانادا

از زمانی که بسیاری از سلبریتی های ایرانی برای تولد فرزند خود به این کشور مهاجرخیز و مدرن آمریکای شمالی رفتند، شمار ایرانیانی که با ویزا گردشگری و تحصیلی و کار، رهسپار سرزمین های سرد شمال قاره آمریکا می شدند، افزایش یافت.

اکنون می توان با 30 تا 40 هزار دلار،راهی کانادا شد و زایمان کرد. بچه ای که متولد می گردد، گذرنامه کانادایی می گیرد و شهفرایند این کشور می گردد و به همان نسبت، والدین پیروز به دریافت گذرنامه کانادایی می گردند.

در کانادا برای مراقبت از بچه ها، انواع و اقسام برنامه های مراقبتی کودک و امنیت او، طرح ریزی و اجرا می گردد. این برنامه ها از برنامه های تقویت عزت نفس بچه ها گرفته تا برنامه های پرهیز از خطر، کانادا را به یکی از کشورهایی تبدیل نموده است که با دقت و توجه بسیار، از بچه ها خود مراقبت می نماید.

سیستم بهداشتی و رفاهی و آموزشی مدرن و توانمند کانادا، تا سن 18 سالگی کلیه هزینه های پزشکی و آموزشی و رفاهی کودک را تامین می نماید و این یک پتانسیل رویایی و ایده آل برای پرورش بچه ها در یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای آرام و سر سبز جهان است.|

کانادا در ایران سفارت خانه ندارد و شما می بایست برای دریافت ویزای کانادا، به سفارت خانه این کشور در گرجستان، ترکیه، امارات، آذربایجان یا ارمنستان مراجعه کنید که ترکیه از همه در دسترس تر است.

حتما بخوانید: راهنمای مهاجرت به کانادا (تمامی راه های مهاجرت و نکات مهم)

توجه کنید که با ویزای گردشگری مولتی پل 5 ساله کانادا، شما می توانید در هر بار ورود، 6 ماه در این کشور اقامت کنید و اگر قصد زایمان و تولد بچه دارید، بایستی به این موضوعات قوانین مهاجرتی هم آشنا باشید.

به هر حال اگر به دنبال یکی از بهترین کشورهای جهان برای عظیم کردن فرزند هستید و دوست دارید تا از خدمات آموزشی، رفاهی، بهداشتی و درمانی خوبی نیز بهره ببرید، کانادا را در نظر داشته باشید که بازدهی سرمایه خوبی برای شما به ارمغان خواهد آورد. سایت CANADA.ca را دنبال نموده و با برنامه های مهاجرت استانی و فدرال آشنا شوید.

(تصویر ایندکس سایت رسمی دولت کانادا که اطلاعات لازم برای بچه دار شدن در کانادا، اخذ ویزای گردشگری کانادا، اخذ ویزای اقامتی و کاری کانادا، اقدام برای ویزای خود اشتغالی و ویزای کارآفرینی را در اختیار شما قرار می دهد)

2) نروژ از بهترین کشور های جهان برای عظیم کردن فرزند

نروژ، پادشاهی نفت خیز شمال اروپا، یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی و زندگی در شمال قاره سبز به شمار می رود. هم چنان تحصیل در کلیه رشته ها، کلیه گرایش ها، کلیه دانشگاه ها به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارجی ، رایگان است. کشوری دانش بنیان با برندهای شناخته شده و مردمی با سواد و آشنا به زبان انگلیسی و همسایه غربی سوئد که هر سال، برنده جایزه صلح نوبل را معرفی می نماید. از هیاهو تهی بوده و کشور آرامش و زیبایی است.

اگر قصد پرورش فرزند در محیط قطبی و اسکاندیناوی با خدمات رفاهی استاندارد دارید، نروژ را از قلم نیاندازید. از نظر سازمان همکاری و توسعه مالی، نروژ در فهرست 10 کشور برتر جهان در آموزش ریاضیات و مهارت مطالعه و پژوهش قرار گرفته است. سیستم آموزشی آن مثل فنلاند، مدرن و فناور محور است. اداره مهاجرت نروژ در این لینک در دسترس است.

3) پرورش فرزند در هلند

هلند؛ کشور گل اروپا، کشوری کوچک، دانش بنیان و صادراتی، یکی از بهترین مقصدهای تحصیلی و مهاجرتی برای ایرانیان در قاره سبز است. اگر قصد دارید فرزندتان در محیطی زیبا و امن زندگی کند، حتما هلند گزینه خوبی برای شما خواهد بود. برای بچه ها زیر 18 سال، هلند یکی از بهترین انتخاب ها در شمال قاره سبز محسوب می گردد و هوا سردی اسکاندیناوی را نیز ندارد.

عکس بالا، تصویر ایندکس سایت اداره مهاجرت به هلند است که اطلاعات کافی درباره شرایط، مدارک، شیوه و حقوقی که مهاجران قانونی و خانواده آن ها در شهرهای این کشور دارند، ارائه می نماید.

سیستم آموزشی و بهداشتی NETHERLAND، سبب شده تا همیشه یکی از شایسته ترین ساختارهای رفاهی اروپا و جهان را در اختیار بچه ها و نوجوانان قرار دهد و از بهترین کشور های جهان برای عظیم کردن فرزند باشد. تحصیل با بورس در دانشگاه های این کشور رایگان است.

بیشتر بخوانید: راهنمای تحصیل رایگان در نروژ (پاسخ به سوالات متداول)

4) عظیم کردن فرزند در ایرلند جنوبی

برای ما ایرانی ها ایرلند جنوبی، کشور تقریبا ناشناخته ای است. عضو شینگن نیست و واحد پولی یورو ندارد. اما ایرلند به عنوان یکی از امن ترین کشورهای جهان،کشوری سرسبز، آرام و محبوب گردشگران و همچنین دارای ظرفیت های رفاهی خوب برای پرورش فرزندان است. در واقع در ایرلند، چیزی به نام CHILD BENEFIT (بیمه درمانی بچه ها) سبب می گردد تا والدین بتوانند بخشی از هزینه های فرزند را پوشش دهند. بیمه درمانی بچه ها، آن ها را تا سن 18 سالگی پوشش می دهد.

5) سوئیس یکی از بهترین کشور های جهان برای عظیم کردن فرزندان

اگر قصد تحصیل رایگان و یا ارزان قیمت به زبان فرانسوی یا آلمانی در اروپا دارید، کشور سوئیس بهترین گزینه است. اگرچه تولد فرزند از والدینی که تبعه سوئیس نیستند، منجر به گذرنامه سوئیس نخواهد شد، اما تحصیل رایگان و خدمات بهداشتی و درمانی مطلوب، تا سن 18 سالگی به فرزندان والدینی که مشغول به تحصیل یا کار هستند، تعلق می گیرد.

عکس بالا، تصویر ایندکس سایت اداره مهاجرت سوئیس را به نمایش می گذارد که در آن اطلاعات لازم درباره سفر به این کشور با همسر و فرزندان در اختیار شما قرار می گیرد.

توجه کنید که سوئیس، رتبه 7 بهترین کشورهای جهان برای عظیم کردن فرزندان را دارا بوده و در فهرست 10 سیستم برتر آموزشی جهان قرار گرفته است. 3 دانشگاه سوئیس همچنان در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان در لیست شانگهای قرار گرفته است. اگر قصد دریافت ویزای سوئیس را دارید، بایستی صرفا به سفارت سوئیس در تهران مراجعه کنید. راحت ترین راه دریافت رواید این کشور، اخذ ادمیشن تحصیلی و عزیمت با خانواده به منظور زندگی و تحصیل با بورس است.

بیشتر بخوانید: راهنمای مهاجرت به سوئیس

6) عظیم کردن فرزندان در ایسلند

ایسلند شمالی ترین نقطه اروپا بوده و با آب و هوای سرد شناخته می گردد. این کشور برای پرورش بچه ها همیشه در فهرست 5 گزینه برتر است. البته محبوب مهاجران نیست چون کشور کوچکی است. میزان رضایتمندی زندگی (LIFE SATISFACTION) در ایسلند بسیار بالا بوده و از مجهزترین سیستم های درمانی و آموزشی جهان برخوردار است. بیش از 80 درصد مردم آن، تحصیلات آکادمیک داشته و مسط به زبان انگلیسی هستند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره فرصت های مهاجرتی، شرایط و مدارک و روش اپلای ایسلند به این سایت مراجعه کنید. بخشی که در عکس بالا به عنوان RESIDENCE PERMIT یا اجازه اقامت معرفی گردیده، اطلاعات مربوط به شیوه دریافت حق شهفرایند این کشور را در اختیار شما قرار خواهد داد.

حتما ببینید: تصاویری دیدنی از جاذبه های گردشگری ایسلند

7) فنلاند و امکانات برای پرورش فرزند

فنلاند همیشه برترین سیستم آموزشی جهان را در اختیار دارد و سیستم آموزشی مهارت محور دارد که بر خلاف سیستم آموزشی ایران، اصلا در آن شاهد مونولوگ معلم و شاگرد نیستیم. خلاق ترین سیستم آموزشی نوآورانه جهان، در اختیار فنلاندی ها قرار گرفته است. کشور سردسیر اسکاندیناوی و همسایه شرق سوئدی ها، گزینه ای عالی برای پرورش فرزندان است و تا 18 سالگی از خدمات بیمه ای و درمانی و آموزشی برخوردار می شوند.

عکس بالا، تصویر ایندکس سایت اداره مهاجرت فنلاند است که همه اطلاعات لازم درباره شرایط و مدارک دریافت ویزا تحصیلی و اقامتی متقاضی اصلی و همسر و فرزندان و حقوقی که در این کشور در اختیار خواهند داشت را ارائه می نماید.

اگر مسئله ای با یادگیری زبان فنلاندی ندارید، توصیه می گردد که فنلاند را برای تحصیل، مهاجرت و زندگی در نظر بگیرید. ده ها هزار ایرانی در این کشور زندگی می نمایند. تحصیل به زبان فنلاندی یا سوئدی در این کشور رایگان است.

8) پرورش فرزندان در اسلونی

اگر به دنبال کشوری ارزان قیمت و آسان برای مهاجرت و زندگی در قاره سبز هستید، حتما SLOVENIA گزینه جذابی برای شما خواهد بود. مقصد گردشگری محبوب ایرانیان در یک دهه اخیر، با آمار جنایت کم و کشوری امن و مالی در حال رشد، انتخاب خوبی برای مهاجران خارجی است. برای پرورش کودک، محیطی امن و زیبا است؛ البته در آن نباید انتظار خدمات پیشرفته سوئد و نروژ را داشته باشید.

9) سوئد و شرایط مطلوب برای عظیم کردن فرزندان

همیشه در فهرست 3 کشور برتر جهان برای تعلیم و تربیت و پرورش فرزندان، سوئد معرفی می گردد. کشوری که خدمات خوبی به بچه ها زیر 18 سال می دهد و تحصیل و بهداشت و درمان بچه ها در آن رایگان است. اگر به دنبال عظیم کردن فرزند خود در یکی از شهرهای پایتخت اسکاندیناوی هستید، دریافت ویزای تحصیلی و کاری این کشور را در نظر داشته باشید. نکته ای که باید بدانید آن است که تحصیل در دانشگاه های سوئد به زبان انگلیسی، از سال 2011 میلادی، رایگان نیست.

اگر قصد عظیم کردن فرزند در سوئد دارید، ادمیشن ارشد یا دکترا برای عزیمت به این کشور با خانواده را توصیه می کنیم.

(به منظور آشنایی با روش های اقدام جهت مهاجرت به این کشور و دریافت ویزا برای همسر و والدین، به سایت اداره مهاجرت سوئد به نشانی: migrationsverket.se مراجعه کنید)

بیشتر بخوانید: راهنمای مهاجرت به سوئد

10) ژاپن کشوری مناسب برای عظیم کردن فرزند

اگر قصد تحصیل یا کار تخصصی در کشور آفتاب تابان را در سال های آینده دارید، بدانید که این کشور، گزینه ای عالی برای عظیم کردن فرزند است و همه خدمات بهداشتی، درمانی، رفاهی و آموزشی فرزند شما را تقبل می نماید؛ اما به زبان ژاپنیْ!

زندگی در این کشور، گران است و خانه های کوچک و محیط محدود، از معضلات ژاپن 126 میلیون جمعیتی است! اما به هر حال، اگر به دنبال بهترین مقصد تحصیلی و آموزشی و بهداشتی جهان برای بچه ها هستید، ژاپن آرمان شما خواهد بود.

در عکس بالا، شاهد تصویر ایندکس سایت اداره مهاجرت ژاپن هستید که همه اطلاعات مورد احتیاج برای دریافت ویزا تحصیلی، اقامتی و کاری و اقدام برای ویزای همسر و بچه ها و قوانینی که در این رابطه وجود دارد را در اختیار شما قرار می دهد.

در عکس بالا، ایندکس سایت معرفی سیستم آموزشی ژاپن را مشاهده می کنید که شما را در جریان برنامه های اموزشی، سطح بندی، کیفیت و کمیت خدمات و روش های مربوطه قرار می دهد.

11) پرورش بچه ها در کشور کانگوروها (استرالیا)

استرالیا همیشه مقصد تحصیلی و مهاجرتی جذابی برای ایرانیان در 20 سال اخیر بوده است. اگر به دنبال مکانی برای پرورش فرزندان هستید، استرالیا گزینه خوبی برای مهاجرت و زندگی خواهد بود. دولت این کشور خدمات مناسبی در اختیار مهاجران قرار می دهد و بچه ها تا سن 18 سالگی، از خدمات عالی برخوردار هستند. فرایند سیستم آموزشی تحصیل در مدارس ابتدایی استرالیا به صورت ذیل است:

  • یک سال دوره غیر اجباری پیش دبستانی شامل بچه ها 4 تا 5 سال
  • مقاطع تحصیلی 1 تا 6 دبستان، (در بعضی ایالات 1 تا 7)
  • مقاطع تحصیلی 7 تا 12 دبیرستان (در بعضی ایالات 8 تا 12)
  • فارغ التحصیلی در سن 16 تا 18 سالگی

در سال دوازدهم تحصیلی دانش آموختگان برای دریافت مدرک دانش آموختگی مورد تایید استرالیا اقدام می نمایند که این مدرک در ایالات مختلف استرالیا متفاوت و معادل مدرک دیپلم ایران است. (این مدرک، پیش احتیاج ورود به دانشگاه و موسسات فنی و حرفه ای است. عزیزان علاقه مند به تحصیل در مقاطع آموزش عالی باید 2 سال دیگر درس بخوانند که همان دوره پیش دانشگاهی است.)

گفتنی است که تحصیل در مدارس استرالیا تا 16 سالگی اجباری است و سال تحصیلی در مدارس شبانه روزی استرالیا از اواخر ماه ژانویه شروع و تا ماه دسامبر ادامه دارد.

ایندکس صفحه اداره مهاجرت استرالیا را دنبال کنید که اطلاعات لازم را درباره شیوه و مدارک و هزینه های اپلای مهاجرت به این کشور و دریافت ویزای همسر و فرزندان در اختیار شما قرار می دهد.

همراه گرامی

اگر شما هم سابقه تولد فرزند در خارج از کشور دارید یا قصد دارید بهترین کشور های جهان برای عظیم کردن فرزند را بشناسید، به کشورهایی که در این گفتار معرفی گردید در آینده نزدیک سفر کنید. توصیه می کنیم که حتما از لینک های ارائه شده استفاده نموده و پیش از هر اقدامی، از مشورت افراد خبره و آگاه آگاه شوید. پیشنهاد می کنیم معرفی بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت را نیز بشناسید و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

از قلم نیاندازید که دیدگاه ها و تجربیات خود را به وسیله بخش نظرات و پرسش ها با ما و خوانندگان خبرنگاران به اشتراک بگذارید و درباره مهاجرت و عظیم کردن فرزند در کشورهای دیگر مصاحبه کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1622

به "معرفی بهترین کشور های دنیا برای عظیم کردن فرزندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین کشور های دنیا برای عظیم کردن فرزندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید