واکنش پمپئو درباره تصمیم آمریکا برای تجدیدنظر در تحریم های ایران

به گزارش صنایع 90، وزیر خارجه آمریکا بعد از روبرو شدن با سوالی درباره احتمال کاهش تحریم های ایران به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا، به آن پاسخی مبهم داد.

واکنش پمپئو درباره تصمیم آمریکا برای تجدیدنظر در تحریم های ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، علیرغم نقدها شدید مسئولان جمهوری اسلامی ایران و درخواست های متعدد جهانی برای کاهش تحریم های ایران به دلیل شیوع ویروس کووید19، مقامات آمریکایی باز هم بر تداوم تحریم های یک جانبه اصرار می ورزند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، مایک پامئو وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه شنبه در حال سخنرانی در کنفرانس مطبوعاتی بود که یک خبرنگار از وی درباره احتمال کاهش تحریم های ایران در بحبوحه شیوع ویروس کرونا سوال کرد.

پامپئو بدون ارائه پاسخ صریح و شفاف به این سوال، به صورت مبهم گفت: ما به طور مداوم در حال ارزیابی تمام سیاست های خود هستیم، پس پاسخ اینکه آیا اصلا در آن تجدید نظر می کنیم، البته است.

وی همچنین در حالی ادعا کرد که تحریم های ایران، مواد دارویی و انسانی را شامل نمی گردد که که پزشکان و مسئولان جمهوری اسلامی بارها تأکید نموده اند که تحریم های آمریکا مانع از رسیدن دارو و تجهیزات پزشکی به ایران می گردد. در تأیید این مسئله نیز، مارا کارلین، مقام سابق وزارت دفاع آمریکا توضیح داد که به رغم تاکید وزیر خارجه آمریکا مبنی بر معافیت کالاهای بشردوستانه از تحریم های این کشور علیه ایران، بسیاری از کشورها از یاری کردن به ایران بیم دارند.

روزنامه واشنگتن پست نیز چندی پیش نوشته بود: با اینکه دولت ترامپ می گوید که به مردم ایران پیشنهاد یاری داده و می خواهد ارسال دارو به ایران را تسهیل کند اما این پیشنهاد شرایط بسیار زیادی دارد و واردکنندگان می گویند که برای پیدا کردن بانک هایی که راضی به حرکت در فرایند پیچیده تامین اقتصادی آنها باشند، مشکل بزرگی است.

ایسنا نیز درباره اظهارات پمپئو به نقل از رویترز اینگونه نوشت: مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا از احتمال تجدید نظر ایالات متحده آمریکا و کاهش تحریم های اعمال شده علیه ایران و دیگر کشورها به منظور مبارزه با ویروس همه گیر کرونا اطلاع داد، اما هیچ وعده دقیق و مشخصی برای انجام این کار نداد.

پومپئو در گفت و گو با خبرنگاران تأکید کرد که یاری های پزشکی و بشردوستانه مشمول تحریم های دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که در سال 2015 برای محدود کردن برنامه های هسته ای ایران به تهران تحمیل نموده بود، نمی شوند.

این در حالی است که تحریم های گسترده ایالات متحده آمریکا علیه ایران بسیاری از شرکت های بین المللی را از تجارت و ارائه یاری های بشردوستانه به ایران باز می دارد.

پمپئو در پاسخ به این سؤال که آیا ممکن است به مرحله ای برسیم که ایالات متحده در مواضع خود در اعمال تحریم ها بازنگری کند گفت: ما به صورت مرتب همه سیاست های خود را ارزیابی می کنیم، بنابراین در پاسخ به این سؤال که آیا ما هرگز در مواضع خود تجدید نظر خواهیم کرد؟ باید بگویم بله، البته.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 918

به "واکنش پمپئو درباره تصمیم آمریکا برای تجدیدنظر در تحریم های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پمپئو درباره تصمیم آمریکا برای تجدیدنظر در تحریم های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید