مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان

به گزارش صنایع 90، کتابخانه بین دانشگاهی سوربن (Sorbonne) یکی از مشهورترین و قدیمی ترین کتابخانه های جهان است. این کتابخانه از بیش از 2 میلیون سند نگهداری می نماید و بخشی از دانشگاه پاریس است. امروزه 5 دانشگاه می توانند از منابع کتابخانه بین دانشگاهی سوربن استفاده نمایند. این کتابخانه در طول حیات خود نام های بسیاری داشته است، اما کلکسیون 2 میلیون نسخه ای آن هرلحظه به عظیم تر شدن ادامه می دهد.

مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان

مالاتستیانا (Malatestiana) که بخشی از برنامه مشهور یادبودِ جهان از سوی سازمان یونسکو محسوب می شود، کتابخانه ای عمومی در شهر سسنای ایتالیا است و گفته می شود که در نوع خود اولین است و یک کتابخانه رهبانی در سراسر اروپا به شمار می آید. در این کتابخانه بیش از 400,000 کتاب نگهداری می شود. 343 نسخه از کتاب های این کتابخانه به میزهای مطالعه زنجیر شده اند. بازدیدنمایندگان می گویند که به هنگام ملاقات از کتابخانه مالاتستیانا آرامش را در اینجا می یابند.

باوجود دسترسی گسترده به موتورهای جست وجوی آنلاین پیشرفته، بسیاری از دانشجویان همچنان به منابع کتابخانه ای برای تحقیقات خود وابسته هستند. آن ها ساعت ها از وقت خود را صرف جست وجو در میان مطالب این کتاب ها می نمایند. قدیمی ترین کتابخانه های جهان برای هزاران سال نمادی از دانش بوده اند و همچنان در این عصر دیجیتالی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند.

منبع مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان

انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1942

به "مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: قدیمی ترین کتابخانه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید