تور فرانسه ارزان: دیزنی لند پاریس؛ دنیایی از سرگرمی، خاطره و نوستالژی

به گزارش صنایع 90، به احتمال زیاد کودکی بیشتر ما با خاطراتی از انیمیشن های نوستالژیکی چون سفید برفی، پینوکیو، سیندرلا، دامبو و … گره خورده است و شاید هنوز هم پای آنها بنشینیم و به دوران خوش کودکی سفر کنیم. اگر شما نیز چنین حسی دارید، شهربازی دیزنی لند پاریس می تواند یک مقصد شگفت انگیز و بیادماندنی برای شما باشد.

تور فرانسه ارزان: دیزنی لند پاریس؛ دنیایی از سرگرمی، خاطره و نوستالژی

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شما را مجموعه سرگرمیی دیزنی لند پاریس آشنا سازیم

درباره دیزنی لند پاریس

دیزنی لند پاریس فرانسه (Disneyland Paris) که در گذشته با نام تفرجگاه دیزنی یورو (Euro Disney Resort) شناخته می شد، یک مجموعه سرگرمیی زیبا و مجذوب کننده در 32 کیلومتری شرق مرکز پاریس است که مهمترین جاهای دیدنی فرانسه و تور پاریس به شمار می رود.

مجموعه سرگرمیی دیزنی لند فرانسه یک مقصد بینظیر و شگفت انگیز برای بچه ها و نوجوانان است و با داشتن جاذبه ها و سرگرمی های مجذوب کننده و هیجان انگیز، آنها را شیفته خود خواهد ساخت. اما بدون شک با توجه به خاطراتی که تمام ما با انیمیشن های شرکت والت دیزنی (Walt Disney) داریم، افراد بزرگسال نیز این از این مجموعه سرگرمیی لذت خواهند برد.

به احتمال زیاد همه ما با نام کمپانی دیزنی آشنایی داریم و با فیلم ها و انیمیشن های آن خاطره ساخته ایم. در سال 1955 میلادی کمپانی والت دیزنی تصمیم گرفت برای افزایش تعامل با مردم، یک پارک موضوعی (Theme Park) و شهربازی مجذوب کننده تاسیس کند. این پارک موضوعی با شعار شادترین مکان روی زمین در شهر آناهیم (Anaheim) استان کالیفرنیا و در تاریخ 17 جولای افتتاح شد. گفته می گردد این پارک یکی از پربازدیدترین پارک های موضوعی دنیا است و از زمان تاسیس تا کنون، نزدیک به 800 میلیون نفر از آن بازدید نموده اند.

پس از کالیفرنیا، کمپانی دیزنی یک شعبه دیگر از مجموعه سرگرمیی خود را در استان فلوریدا افتتاح کرد و سپس تصمیم گرفت شعبه دیگری از پارک موضوعی و شهربازی مجذوب کننده و پرطرفدار خود را در خارج از آمریکا نیز افتتاح کند. اولین شعبه سال 1983 میلادی در ژاپن افتتاح شد و موفقیت آن، راه را برای توسعه دنیای این مجموعه فراهم ساخت.

از اواخر سال 1984، دیزنی به فکر تاسیس یک دیزنی لند در اروپا افتاد و حدود 1200 موقعیت در چهار کشور انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا به عنوان مکان های بالقوه تاسیس دیزنی لند در نظر گرفته شدند. در نهایت دو گزینه در اسپانیا و دو گزینه در فرانسه به مرحله پایانی آنالیز رسیدند که انتها، مدیران شرکت دیزنی تصمیم گرفتند دیزنی لند در پاریس فرانسه ساخته گردد.

همانطور که گفتیم، دیزنی لند پاریس در 32 کیلومتری شرق این شهر و در دهکده شسی (Chessy)، در زمینی به مساحت 82 هکتار افتتاح شد. دیزنی لند پاریس در حال حاضر از پنج بخش جداگانه تشکیل می گردد:

پارک دیزنی لند (Disneyland Park): که پارک موضوعی اصلی این مجموعه است و با ظاهر قلعه مانند خود، معروفیت دنیای دارد و بیشتر سرگرمیات دیزنی لند پاریس در آن واقع شده است.

پارک استودیوی والت دیزنی (Walt Disney Studios Park): دومین پارک موضوعی دیزنی لند پاریس که شبیه به استودیوی فیلمبرداری دیزنی طراحی شده است.

دهکده دیزنی (Disney Village): که یک منطقه سرگرمیی مجزاست و رستوران ها، کافه ها و فروشگاه های مختلف را در خود جای داده است.

منطقه هتل ها (Hotel Area): که محل قرارگیری شش هتل در دیزنی لند پاریس است.

زمین گلف دیزنی لند (Golf Disneyland): یک مجموعه بینظیر برای دوستداران بازی گلف که دو زمین با 9 و 18 سوراخ دارد.

یکی از مهمترین مزیت های دیزنی پاریس علاوه بر امکانات و سرگرمی های متنوع، مساحت نه چندان زیاد آن است که باعث می گردد گشت و گذار در آن راحت باشد. فاصله بین دو پارک موضوعی دیزنی لند پاریس تنها 3 دقیقه است و برای اینکه بخواهید از این سر مجموعه به سر دیگر آن بروید، تنها کافیست 20 دقیقه پیاده روی کنید.

اگر شما نیز دوست دارید پس از گشت و گذار در پاریس و بازدید از برج ایفل، موزه لوور، کاخ و اپرای گارنیه و … سری هم به این پارک سرگرمیی بزنید و احیانا سفرنامه دیزنی لند پاریس را برای خود بنویسید، با ما همراه باشید. در ادامه تعدادی از برترین سرگرمیات پارک دیزنی لند پاریس را برای شما معرفی خواهیم ساخت.

یکی از مهمترین مزیت های دیزنی پاریس علاوه بر امکانات و سرگرمی های متنوع، مساحت نه چندان زیاد آن است که باعث می گردد گشت و گذار در آن راحت باشد

برترین سرگرمیات پارک دیزنی لند پاریس

مشهورترین بازی های دیزنی لند پاریس که حتما باید آنها را تجربه کنید عبارتند از:

Big Thunder Mountain Railroad: این سرگرمی، به احتمال زیاد برترین و پرطرفدارترین ترن هوایی مجموعه دیزنی لند پاریس است و پیشنهاد می کنیم حتما آن را تجربه کنید. البته باید در نظر داشته باشید که اگر خیلی دیر به این جاذبه سر بزنید، احتمالا بلیت آن تمام می گردد و نمی توانید از آن بهره ببرید.

Phantom Manor: از دیگر سرگرمیات موجود در دیزنی لند پاریس، این خانه ارواح است که می توانید در آن بچرخید و رمزهای آن را کشف کنید. با توجه به محبوبیت آن، پیشنهاد می کنیم در ساعت ابتدایی روز از آن بازدید کنید.

Pirates of the Caribbean: دزدان دریایی کارائیب یکی از مشهورترین ساخته های کمپانی دیزنی است که هواداران بسیاری نیز دارد. پیشنهاد ما این است که به این جاذبه نیز سری بزنید تا از دکوراسیون مجذوب کننده آن لذت ببرید.

Fantasyland: اگر دوست دارید شخصیت های انیمیشن های دیزنی را از نزدیک ببینید و تصاویری از دیزنی لند پاریس به یادگار داشته باشید، حتما به این منطقه سر بزنید و چند سلفی و عکس از دیزنی لند پاریس و این شخصیت ها بگیرید.

ساعت کار دیزنی لند پاریس

برای سفر به دیزنی لند پاریس، باید زمان کار و قوانین دیزنی لند پاریس را بدانید. ساعت کار دیزنی لند پاریس در زمستان و تابستان فرق دارد و عبارت است از:

اکتبر تا می: بین ماه های اکتبر تا می، دیزنی لند از ساعت 10 تا 19 میزبان گردشگران است و البته در روزهای آخر هفته، این زمان کمی بیشتر می گردد.

ژوئن تا سپتامبر: در این ماه ها، از ساعت 10 الی 23 می توانید به دیزنی لاند پاریس سفر نموده و از سرگرمیات آن لذت ببرید.

اما بهتر است پیش از سفر به این مجموعه، حتما با بخش اطلاعات دیزنی لند پاریس تماس بگیرید یا به سایت آن مراجعه کنید تا در صورت تغییر در ساعت بازدید، دچار مشکل نشوید.

بلیط دیزنی لند پاریس فرانسه

برای بازدید از دیزنی لند پاریس، باید بلیط آن را تهیه کنید و برترین راه چاره، خرید اینترنتی بلیط دیزنی لند پاریس است. برای این کار کافیست به وبسایت دیزنی لند پاریس سر بزنید و یکی از انواع بلیط دیزنی لند پاریس را بخرید.

اولین بلیط دیزنی لند پاریس، بلیت یک روزه است که قیمت آن بر اساس روزی که انتخاب می کنید، از 64.26 دلار تا 105.91 دلار برای هر پارک موضوعی متغیر است.

اما اگر هنوز به طور دقیق نمی دانید چه روزی به دیزنی لند پاریس خواهید رفت، می توانید از بلیت انعطاف پذیر بهره ببرید که برای یک پارک 105.91 و برای دو پارک 129.72 دلار قیمت دارد.

بعلاوه اگر دوست دارید روزهای بیشتری از این مجموعه سرگرمیی بهره ببرید، می توانید یک بلیت 2 روزه بخرید که قیمت بلیط دیزنی لند پاریس در این حالت از 77.06 تا 106.51 دلار متغیر است.

پیشنهاد ما این است که برای کنترل هزینه سفر به دیزنی لند پاریس، حتما روزهای مختلف و انواع متفاوت بلیط ها را آنالیز نموده و سپس مناسب ترین بلیط را بخرید.

چگونه به دیزنی لند پاریس برویم؟

اگرچه دیزنی لند پاریس کمی از مرکز این شهر فاصله دارد، اما اصلا جای نگرانی نیست چون سیستم حمل و نقل عمومی پاریس باعث شده تا دسترسی به این پارک بسیار آسان گردد. ایستگاه قطار Marne-la-Vallée-Chessy دقیقا بین پارک های موضوعی دیزنی لند پاریس و دهکده دیزنی قرار گرفته است و بدین ترتیب به راحتی به دیزنی لند پاریس دسترسی خواهید داشت. این ایستگاه در خط RER A قطار شهری پاریس واقع شده شما را مستقیما به ایستگاه Gare de Lyon در مرکز شهر پاریس می برد. بعلاوه با استفاده از این ایستگاه، می توانید سوار بر قطارهای سریع السیر یا TGV فرانسه شوید و به شهرهای دیگر این کشور سفر کنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 17 دی 1400 بروزرسانی: 17 دی 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1937

به "تور فرانسه ارزان: دیزنی لند پاریس؛ دنیایی از سرگرمی، خاطره و نوستالژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه ارزان: دیزنی لند پاریس؛ دنیایی از سرگرمی، خاطره و نوستالژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید