مونترال، پاریس کوچک در کانادا

به گزارش صنایع 90، شاید در سرتاسر قاره آمریکای شمالی، نتوانید شهری مانند مونترال را پیدا کنید که خیابان های سنگفرش شده و آسمانخراش های زیبا را به طور همزمان با فرهنگ اروپایی و آمریکای شمالی ترکیب کرده باشد.

مونترال، پاریس کوچک در کانادا

شهر مونترال کانادا بزرگترین شهر فرانسوی زبان این کشور و پس از پاریس، بزرگترین شهر دنیا است که اهالی آن به زبان فرانسه صحبت می کنند. بنابراین اگر شما از آن جمله افرادی هستید که شیفته فرهنگ فرانسه و شهر پاریس هستید، یا دوست دارید از یک شهر متفاوت در تور کانادا بازدید کنید، مونترال یک مقصد شگفت انگیز برای شما خواهد بود.

اگر دوست دارید با این شهر آشنا شوید و بدانید مونترال کجاست و چه ویژگی هایی دارد، با ما همراه باشید.

درباره شهر مونترال

مونترال شهری مجذوب کننده است که توانسته ضمن حفظ میراث تاریخی بازمانده از قرن 18 و 19 میلادی، به سرعت به عنوان یک شهر مدرن پیشرفت کند. در مونترال می توانید در خیابان های سنگفرش شده و باریک بافت تاریخی شهر قدم بزنید و از بوتیک های کلاسیک و کافه و رستوران های قدیمی بازدید کنید، یا به محله های نو این شهر رفته و در مراکز خرید مونترال و آسمانخراش های بزرگ به گشت و گذار بپردازید.

با وجود اینکه فرهنگ مردم مونترال به طور گسترده تحت تاثیر فرهنگ فرانسه است، اما این شهر قدیمی و زیبا ترکیبی مجذوب کننده از فرهنگ های مختلف مانند ایتالیایی، یونانی، چینی و … است. همین باعث شده تا شهر مونترال کانادا فرهنگ غذایی بسیار شگفت انگیزی داشته و لذت خوردن غذاهای خوشمزه در بهترین رستوران مونترال، یک تجربه تکرار نشدنی در تور کانادا باشد.

جغرافیا و آب و هوای مونترال

مونترال در جنوب شرقی کانادا و در 45 کیلومتری مرز آمریکا واقع شده است. این شهر در استان کبک قرار گرفته و بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این استان است. این شهر در سال 1642 میلادی کنار کوه سلطنتی یا مونت رویال تاسیس شده است و به همین دلیل، نام مونترال را بر روی آن گذاشته اند. با مراجعه به نقشه منترال می توانید موقعیت این شهر را مشاهده کنید.

مونترال با بیش از 4 میلیون نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ کانادا پس از شهر تورنتو است. یکی از دلایل رشد جمعیت این شهر در سال های اخیر، کیفیت بالای سطح زندگی در مونترال است که باعث شده جمعیت مهاجران افزایش یابد.

بهترین زمان بازدید از مونترال، فصل تابستان است زیرا دمای هوا در این فصل از سال گرمتر از دیگر اوقات است. در تابستان دمای هوای مونترال بین 22 تا 30 درجه سانتیگراد خواهد بود. اما در فصل زمستان، دمای هوای مونترال به شدت کاهش می یابد و تا -10 درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید.

مونترال با بیش از 4 میلیون نفر جمعیت، دومین شهر بزرگ کانادا پس از شهر تورنتو است

اما با وجود این سرمای شدید، زندگی در مونترال کانادا چگونه ممکن خواهد بود؟ شهرداری مونترال برای مقابله با این سرمای سخت، چاره ای اندیشیده است و آن چیزی نیست جز شهر زیر زمینی مونترال! شهر زیرزمینی مونترال مجموعه ای از ساختمان های اداری، هتل، مرکز خرید، ساختمان های مسکونی، مجموعه های تجاری، دانشگاه های و … در مرکز شهر مونترال است که از زیر زمین به یکدیگر مرتبط هستند.

این مجموعه با استفاده از 32 کیلومتر تونل زیرزمینی در مساحت 12 کیلومتر مربع احداث شده اند و برآورد می شود در فصل زمستان، روزانه نیم میلیون نفر از این مجموعه استفاده می کنند.

جاذبه های گردشگری مونترال

مونترال از زیباترین و بهترین مقصدهای گردشگری کانادا و حتی قاره آمریکای شمالی است و تقریبا تمام افرادی که با تور کانادا به این کشور سفر می کنند، از شهر زیبای مونترال نیز بازدید خواهند داشت. اگرچه زیبایی این شهر را با خواندن چند مقاله و یا تماشای تصاویر شهر مونترال کانادا نمی توان درک کرد، اما با این وجود تعدادی از زیباترین جاهای دیدنی مونترال را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

مونت رویال: در حاشیه شهر مونترال، تپه ای 233 متری به نام مونت رویال واقع شده است که مونترال نام خود را از این شهر گرفته است. این تپه با درختان انبوه و زیبا، طبیعت مونترال را به بهترین شکل به شما نشان خواهد داد.

مرکز تاریخی مونترال: اما در کنار طبیعت زیبای این شهر، بافت تاریخی و فرهنگی مونترال نیز بسیار دیدنی است. این منطقه که هسته اولیه شهر مونترال است، بدون شک بافت تاریخی پاریس را برای شما تداعی خواهد کرد.

کلیسای نتردام: همانطور که پیشتر گفتیم، مونترال به شدت تحت تاثیر فرهنگ فرانسوی است. پس دور از انتظار نیست که در این شهر نیز یک کلیسای مونترال پیدا کنید، کلیسایی مملو از آثار هنری و تزئینی زیبا که هر کسی را شگفت زده خواهد کرد.

منبع: ققنوس
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1962

به "مونترال، پاریس کوچک در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مونترال، پاریس کوچک در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید