کرونا در اروپا، از اعتراضات علیه محدودیت ها در آلمان تا درخواست یاری جمهوری چک از شرکا

به گزارش صنایع 90، جدیدترین اخبار اروپا از برگزاری اعتراضات ضد محدودیت ها در بعضی مناطق آلمان و درخواست یاری جمهوری چک از شرکای اروپایی خود برای درمان بیماران کرونایی خبر می دهد.

کرونا در اروپا، از اعتراضات علیه محدودیت ها در آلمان تا درخواست یاری جمهوری چک از شرکا

با ما سفر کنید و با تور لحظه آخر اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا با وجود تشدید محدودیت ها و آغاز طرح واکسیناسیون سراسری در اروپا همچنان بحرانی حل نشده دراین اتحادیه است که وقت و انرژی زیادی را از مقامات این اتحادیه گرفته است.

اعتراضات ضد محدودیت ها در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که منتقدان محدودیت های کرونایی قبل از ظهر امروز (شنبه) در بسیاری مناطق ایالت زاکسن و زاکسن آنهالت آلمان با اتومبیل های خود به خیابان ها آمدند و اعتراض کردند. این اعتراضات قرار است در لایپزیگ ادامه یابد. پلیس در محل اجتماعات حضور دارد.

در بعضی مناطق دیگر از جمله در درسدن هم تجمعی اعتراضی علیه محدودیت های کرونایی برگزار گردید.

فرایند پر سرعت افزایش مبتلایان در کشور مجارستان

کشور مجارستان هم با وجود تشدید محدودیت ها رکورد بالای جدیدی را در مبتلایان روزانه ثبت نموده است. نهادهای بهداشتی مجارستان از 7269 مورد ابتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که 14 درصد بیشتر از روز آدینه است. آمارها برای کشوری با حدود 10 میلیون سکنه یکی از بالاترین میزان آلودگی ها و مرگ و میرهای کرونایی در دنیا محسوب می گردد. نهادهای بهداشتی این کشور از شیوع گسترده ویروس های جهش یافته در این کشور خبر می دهند.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان از وقوع موج سوم بسیار قدرتمند سخن گفته است.

بالاترین آمار مرگ و میرها در ایتالیا از سرانجام جنگ دنیای دوم

در ایتالیا در سال 2020 شمار مرگ و میرهای رسمی بیش از هر سال دیگری بعد از سرانجام جنگ دنیای دوم در سال 1945 بوده است. بر اساس اطلاعات اداره آمار ایتالیا (ایستات) سال گذشته 746146 مورد مرگ و میر در این کشور گزارش شده و این آمارها نشان می دهد که احتمالا آمار مرگ و میرها بر اثر کرونا سال گذشته بیشتر از آمار رسمی ارائه شده بوده است.

تداوم محدودیت ها در صربستان

با توجه به شمار روزافزون موارد ابتلا به کرونا در صربستان این کشور برای دومین آخر هفته متوالی اقدامات و محدودیت ها در این کشو را در پیش می گیرد.

یونان در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان

به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در یونان دولت آلمان برای اولین بار از روز یکشنبه تمام این کشور را در لیست مناطق خطر کرونایی خود قرار می دهد.

این خبر را انستیتو رابرت کخ آلمان روز آدینه خاطرنشان کرد. به دلیل موارد بالای ابتلا به کرونا کشورهای مجارستان، سوئد و اردن هم در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان قرار گرفتند.

یونان از معدود کشورهایی بود که تا به حال هرگز کاملا در لیست مناطق خطر کرونایی آلمان قرار نگرفته بود. از روز یکشنبه همه مسافرانی که از این کشور به آلمان می آیند باید 48 ساعت پس از ورود تست کرونا بدهند. آن ها همچنین باید مدت 10 روز در قرنطینه کامل قرار گیرند که بعد از 5 روز باید یک تست منفی کرونا را ارائه دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در یونان موارد ابتلا به کرونا اخیرا افزایش چشمگیری داشته است.

یونان به دلیل اینکه توریسم از شاخه های مهم اقتصاد آن محسوب می گردد به متوقف کردن کرونا در مرزهای خود اعتقادی ندارد و نخست وزیر این کشور هفته هاست برای اجرای طرح گذرنامه واکسن برای افراد واکسینه شده تاکید دارد. وی در عین حال تاکید نموده که گردشگر هایی هم که واکسن نزده اند هم مورد استقبال قرار می گیرند.

آلمان بر اساس قواعد خود کشورهایی را به عنوان مناطق خطر کرونایی طبقه بندی می نماید که موارد ابتلای جدید به کرونا در آن در هفت روز حدود 50 مورد در هر 100 هزار نفر باشد. کشورهایی با حدود 200 مورد در هر 100 هزار نفر هم در مناطق پر خطر کرونایی آلمان طبقه بندی می شوند. آمریکا از روز یکشنبه از لیست مناطق پر خطر به مناطق خطر کرونا در لیست آلمان منتقل می گردد.

لغو محدودیت ها برای انگلیسی های واکسینه شده در دستور کار بعضی کشورهای اروپایی

نشریه بیلد آلمان هم امروز در گزارشی نوشت: بعضی کشورهای اروپایی می خواهند محدودیت های کرونایی برای شهفرایندان بریتانیایی که واکسینه شده اند را مستقل از کمیسیون اروپا لغو نمایند.

به نوشته این نشریه آلمانی قبرس می خواهد از اول ماه می به همه انگلیسی های واکسینه شده اجازه دهد بدون قرنطینه به این کشور سفر نمایند. معاون وزیر گردشگری قبرس اعلام نموده : ما در این باره به دولت انگلیس اطلاع رسانی نموده ایم و از اول ماه می دیگر قرنطینه ای علیه شهفرایندان انگلیسی واکسینه شده اعمال نمی گردد. توریسم یکی از مهم ترین شاخه های مالی برای دولت قبرس محسوب می گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رسانه های انگلیسی خبر داده اند که اسپانیا هم می خواهد یک راهروی سبز مستقل را برای شهفرایندان انگلیسی واکسینه شده ایجاد کند.

وزیر توریسم اسپانیا اعلام نموده که اگر توافق اتحادیه اروپا برای ایجاد گذرنامه های سبز واکسیناسیون برای افراد واکسینه شده شکل نگیرد، انگلیسی ها می توانند با این طرح مستقل در تابستان به اسپانیا سفر نمایند.

اسپانیا برای انعقاد توافقی با اتحادیه اروپا برای سر پا کردن توریسم در کشورش کوشش می نماید. در صورتی که این توافق حاصل نگردد اسپانیا می خواهد مذاکرات دو جانبه با کشورهای غیر اروپایی در این باره را بپذیرد.

یونان هم مذاکراتی را با انگلیس و دیگر کشورها برای بازگشایی به زودی مرزهای خود برای افراد واکسینه شده انجام می دهد

تشدید محدودیت های سفر در انگلیس

از این پس مسافرانی که بخواهند بدون دلیل موجه انگلیس را ترک نمایند باید جریمه های سنگینی بپردازند. وزارت حمل و نقل انگلیس روز آدینه خاطرنشان کرد که از دوشنبه آینده مسافران باید دلیل سفر خود را در فرمی ذکر نموده و با خود همراه داشته باشند. با توجه به محدودیت های فعلی کرونایی دلایل پذیرفته شده از طرف دولت انگلیس برای سفر به خارج از کشور تنها شامل کار، تحصیل و یا تشییع جنازه است. این محدودیت ها برای انگلیسی ها و اتباع خارجی که در حال حاضر در انگلیس اقامت دارند لازم الاجرا است. پلیس در بنادر و فرودگا ها پایبندی به این محدودیت ها را کنترل می نماید. افراد نقض نماینده این محدودیت ها بین 200 تا 6400 پوند جریمه می شوند.محدودیت های سختگیرانه برای مهار کرونا همچنان تا سرانجام ماه مارس در انگلیس پا بر جا خواهد بود.

بر اساس گزارش دولت آلمان که با استناد به اطلاعات انجمن اجتماعی VdK نوشته شده است بخصوص افراد با درآمد پایین و بیکاران از عواقب بحران کرونا رنج می برند.

درخواست یاری جمهوری چک از شرکای اروپایی

جمهوری چک هم از کشورهای آلمان، لهستان و سوئیس یاری برای درمان بیماران کرونایی خود را درخواست نموده است. وزیر بهداشت این کشور دلیل این درخواست را شرایط بحرانی در بیمارستان های این کشور به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان ذکر نموده است.

در بیانیه وزارت بهداشت جمهوری چک آمده است: شمار بالای بیماران جدید آلوده به ویروس کرونا فشارها بر سیستم بهداشت را افزایش داده و تعداد بیماران احتیاجمند به بستری در حال افزایش است.

هشدار انگلیس به اروپا برای ایجاد محدودیت در صادرات واکسن

انگلیس هم به اتحادیه اروپا هشدار داده که ایجاد محدودیت برای صادرات واکسن می تواند مبارزات دنیای علیه ویروس کرونا را به خطر بیاندازد. یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس اعلام نموده که غلبه بر این بیماری به همکاری های بین المللی احتیاج دارد.

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 9557 مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور و 300 مرگ کرونای جدید خبر داده است.

جدیدترین آمارها در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس 4207304 نفر به کرونا مبتلا شده و 124261 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در فرانسه هم تا به حال 3859102 نفر به کرونا مبتلا شده و 88274 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 3149012 نفر به کرونا مبتلا شده و 71138 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا 3023129 نفر به کرونا مبتلا شده و 99271 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال 2493887 نفر به کرونا مبتلا شده و 72297 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1561

به "کرونا در اروپا، از اعتراضات علیه محدودیت ها در آلمان تا درخواست یاری جمهوری چک از شرکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از اعتراضات علیه محدودیت ها در آلمان تا درخواست یاری جمهوری چک از شرکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید