طرز تهیه دسر ترکیه ای محلبی با رشته کادایف (تور ترکیه)

به گزارش صنایع 90، دسر بخش مجذوب کننده هر وعده غذایی است که مزه ها و لحظات شیرین زیادی را به یادمان می آورد. محلبی کادایف یک دسر ترکیه ای با طبعی گرم است که در کنار چای یکی از برترین ترکیب ها را می سازد. پیش از این طرز تهیه محلبی زعفران را بدون رشته به شما آموزش داده بودیم و این بار می خواهیم این دسر را با روشی متفاوت تهیه کنیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه دسر ترکیه ای محلبی با رشته کادایف (تور ترکیه)

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

مواد لازم برای تهیه دسر محلبی

  • کره 50 گرم
  • رشته کادایف 175 گرم
  • شکر نصف پیمانه
  • مغز گردو 100 گرم
  • نشاسته ذرت سه قاشق سوپ خوری
  • شیر پرچرب نیم لیتر
  • خامه صبحانه 100 گرم
  • پودر هل یک قاشق چای خوری

طرز تهیه دسر ترکیه ای محلبی کادایف

مرحله اول

برای آغاز کره را داخل تابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب گردد. رشته های کادایف را به تابه اضافه کنید و با کره تفت دهید. شکر را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید. مغز های گردو را هم خرد کنید و داخل کاسه بریزید

مرحله دوم

یک کاسه بردارید و نشاسته ذرت، زرده تخم مرغ و شیر را درون کاسه با هم مخلوط کنید و داخل یک قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید تا شیر کمی داغ گردد. سپس از روی حرارت بردارید و خامه را به آن اضافه کنید. آرام هم بزنید تا غلظت مواد زیاد گردد سپس شیر عسلی را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم

یک قالب نسبتا گود به طول و عرض 20 سانتی متر بردارید. مخلوط رشته را کف قالب بریزید و از طریق یک قاشق آن را خوب پخش و کمی فشرده کنید. حالا مایه دسر را روی رشته ها بریزید. کمی هل روی مایه بریزید و مابقی رشته ها را اضافه کنید. دسر آماده است. کافی است آن را در یخچال قرار دهید تا خنک گردد. سپس این دسر ترکیه ای را با کمی خلال پسته و گل محمدی تزیین کنید. نوش جان.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2205

به "طرز تهیه دسر ترکیه ای محلبی با رشته کادایف (تور ترکیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر ترکیه ای محلبی با رشته کادایف (تور ترکیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید