تور مکزیک: طرز تهیه تاکو مرغ مکزیکی

به گزارش صنایع 90، تاکو مرغ یکی از ساده ترین، خوش مزه ترین و صدالبته محبوب ترین غذاها در دنیا است. تاکو در لاتین به معنای لقمه است و همین تعریف به شما می گوید که با یک غذای لقمه ای و سبک طرف هستید. تاکو مرغی که دستور تهیه اش را در ادامه برایتان آورده ایم، بارها در خیابان های مکزیک چرخ زده، دل برده، احساسات را برانگیخته و اکنون به دست شما رسیده است.

تور مکزیک: طرز تهیه تاکو مرغ مکزیکی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

همان طور که در تصویر هم مشاهده می کنید، نانی که برای تاکو مرغ استفاده می نمایند، مشابه نان لواش یا نان پیتاست. به این نان تورتیلا می گویند؛ اما شما می توانید از همان نان لواش یا پیتا هم بهره ببرید. نان تورتیلا مثل آبنبات در دهان شما آب می گردد و همچون ترشی جات، اشتهای شما را چندین برابر می نماید.

ظاهرا لحظه به لحظه برای طرز تهیه تاکو مرغ بی تاب تر می شوید، این طور نیست؟ پس سریع تر به بخش بعدی برویم تا احساسات شما هم برانگیخته نشده است!

مواد لازم تاکو مرغ (4نفره)

برای چاشنی:

  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 1 قاشق چای خوری سرکه سفید
  • 1 قاشق چای خوری پودر فلفل چیلی
  • 1 قاشق چای خوری نمک
  • نصف قاشق چای خوری پودر پیاز
  • نصف قاشق چای خوری پودر سیر
  • 1 قاشق چای خوری زیره آسیاب شده
  • نصف فنجان فلفل سبز خردشده
  • نصف فنجان فلفل قرمز خردشده
  • 1 فنجان سبزی خردشده (ریحان، جعفری، گشنیز، اسفناج یا …)
  • 1 عدد لیمو ترش (حدود 2 قاشق غذاخوری)

برای تاکو مرغ:

  • 450 گرم ران مرغ بدون پوست و بدون استخوان (علتش در بخش بعدی)
  • 12 عدد نان ترتیلا (هرنفر 3 عدد تاکو)
  • پنیر چدار، پنیر موزارلا یا هر پنیر دیگری

تهیه تاکو با ران مرغ

اگر می خواهید تاکوی شما آبدار باشد و به راحتی در دهان آب گردد، بهتر است از ران مرغ بهره ببرید. سینه مرغ به سرعت خشک می گردد و اگر حواستان از پخت آن پرت گردد، ممکن است با یک چوب خشک روبرو شوید. به همین دلیل ران مرغ را ترجیح می دهیم. بعلاوه اگر می خواهید میزان چربی تاکو مرغ را افزایش دهید، می توانید از ترکیب گوشت قرمز و سفید بهره ببرید.

هنگامی که گوشت را به درستی انتخاب کردید، تقریبا نصف راه خود را برای خوردن طعم دارترین وعده غذایی در طول هفته طی نموده اید. مرحله بعدی احتیاج به کمی صبر دارد اما نتیجه نهایی، کاملا ارزش آن را خواهد داشت. شما باید مرغ را به مدت 30 دقیقه در چاشنی بخوابانید. بی نظیر خواهد شد!

طرز تهیه تاکو مرغ چاشنی دارشده

تمام مواد لازمی را که برای چاشنی نام بردیم، در یک ظرف بزرگ بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس ران مرغ را به چاشنی اضافه کنید. مجددا همه مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و در پایان روی آن را بپوشانید. وقت آن رسیده است تا این مواد را به مدت 30 دقیقه در یخچال نگه دارید تا مرغتان طعمی شگفت انگیز به خود بگیرد.

مراحل آخر طرز تهیه تاکو مرغ

  1. یک ماهیتابه بزرگ نچسب را روی حرارت میانه، گرم کنید. مرغ طعم دارشده را با انبر به ماهیتابه اضافه کنید و به مدت 7-5 دقیقه هر طرف آن را بپزید تا کاملا پخته گردد. چاشنی ها را روی آن بریزید تا تفت داده شوند.
  2. وقتی مرغ ها پخته شدند، آن ها را به یک ظرف انتقال دهید. نوبت به نان ها می رسد. آن ها را داخل یک تابه داغ یا فر، گرم کنید.
  3. در آخر مرغ ها را به قطعات کوچک تقسیم کنید و روی آن را با پنیر مورد علاقه تان بپوشانید. وقت آن رسیده است تا مرغ پنیری را داخل نان های گرم سرو کنید و به نوش جان کردن تاکو مرغ مشغول شوید.

طرز تهیه تاکو مرغ به همین سادگی بود!

افزودنی های تاکو مرغ؛ طرز تهیه تاکو مرغ ویژه

برای آن که تاکو مرغ شما پرملات تر گردد، هیچ محدودیتی ندارید. می توانید بی رحمانه غذای خود را با مواد مختلف خوش مزه کنید. اگر نظر ما را بخواهید، به شما پیشنهاد می کنیم این مواد را در داخل نان ترتیلا اضافه کنید:

  • خامه ترش
  • پیاز قرمز ورقه شده
  • گوجه فرنگی خردشده
  • آووکادو خردشده
  • گشنیز یا جعفری تازه

برای آماده سازی مواد اولیه 40 دقیقه وقت ضروری است و برای پخت آن، 15 دقیقه. طرز تهیه تاکو مرغ در مجموع 55 دقیقه زمان لازم دارد.

طرز تهیه تاکو مرغ با نان لواش

طرز تهیه تاکو مرغ با نان لواش هیچ تفاوتی با تاکو مرغ با نان تورتیلا ندارد. فقط کافی ست نان لواش را به میزان های کوچک تر تقسیم و همچون نان تورتیلا به مدت لازم گرم کنید. در پایان محتویات غذا را به آن اضافه کنید. چنان چه نان تورتیلا در دسترستان نیست، برگردید و مقاله را از نو بخوانید و هرجا را که نوشته بودیم نان تورتیلا شما نان لواش در نظر بگیرید. به همین سادگی!

طرز تهیه تاکو مرغ ساده

اگر می خواهید زحمت آشپزی را کمتر و تاکو مرغ سریع تری برای خود آماده کنید، فقط کافی ست قید افزودنی ها و چاشنی ها را بزنید و مرغ را به شکل دلخواه خود بپزید. سپس تکه تکه کنید و آن را لای نان لواش یا ترتیلا بریزید. طرز تهیه تاکو مرغ ساده به شکل اعجاب آوری آسان است!

5 نکته که می تواند تاکو مرغ شما را دل پذیرتر کند

نکته اول: طولانی ترین زمانی که مرغ می تواند در مواد بماند، 2 ساعت است. به علت وجود سرکه و آبلیمو، اگر مرغ شما بیشتر از 2 ساعت در چاشنی بماند، حالت و مزه خود را از دست خواهد داد. اگر می خواهید مرغ را از شب قبل در مواد قرار دهید، بهتر است سرکه و آبلیمو را به آن اضافه نکنید و بگذارید 2 ساعت قبل از پخت، این کار را انجام دهید.

نکته دوم: اگر می خواهید غذای شما چرب و لذیذ گردد، می توانید در طرز تهیه تاکو مرغ تغییراتی ایجاد دهید. به این صورت که به جای ران مرغ از ترکیب ران مرغ با گوشت قرمز بهره ببرید.

نکته سوم: برای داشتن یک نان لذیذتر، از ترتیلا ذرت بهره ببرید.

نکته چهارم: برای گرم کردن نان تاکو مرغ، بهتر است از تابه بهره ببرید؛ زیرا در این حالت، هم طعم دودی به خود می گیرد و هم کاملا بر میزان گرم شدن آن واقف هستید. چنان چه نان را در فر قرار دهید، ممکن است خشک گردد.

نکته پنجم: در طرز تهیه تاکو مرغ می توانید هم از مرغ کبابی بهره ببرید و هم از سرخ شده. این بستگی به علاقه شما دارد. اگر می خواهید مرغ را کباب کنید، مراقب باشید خشک و سفت نگردد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2044

به "تور مکزیک: طرز تهیه تاکو مرغ مکزیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: طرز تهیه تاکو مرغ مکزیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید