روسیه بودجه تسلیحات هسته ای خود را افزایش می دهد

به گزارش صنایع 90، روسیه میخواهد براساس پیش نویس لایحه بودجه ملی خود که در حال حاضر در مجلس این کشور در حال آنالیز است، به تدریج بودجه مربوط به قابلیت های تسلیحات هسته ای خود را طی سه سال آینده افزایش دهد.

روسیه بودجه تسلیحات هسته ای خود را افزایش می دهد

به نقل از پایگاه دیفنس نیوز، این طرح پیشنهادی اختصاص بودجه برای ارتقای زرادخانه هسته ای روسیه در حالی مطرح می گردد که ارتش این کشور در انتظار دریافت موشک های مافوق صوت تازه برای جایگزینی سلاح های استراتژیک متعلق به دوران شوروی است.

آندری کارتاپولوف، رئیس کمیته دفاعی مجلس دومای مجلس روسیه در 28 اکتبر در سخنانی خطاب به قانونگذاران این مجلس، لایحه پیشنهادی بودجه را متوازن توصیف کرد.

براساس این لایحه پیشنهادی، مجموع بودجه دفاع ملی روسیه برای سال های 2022 و 2023 هر یک به ترتیب تقریباً 3.5 تریلیون روبل (49.3 میلیارد دلار) و بعلاوه 3.8 تریلیون روبل برای سال 2024 خواهد بود.

ارتقای زرادخانه هسته ای روسیه همچنان یک اولویت برای کرملین است. کارتاپولوف گفت، در سال های 2022 و 2023 سالانه 49 میلیارد روبل برای مجتمع تسلیحات هسته ای روسیه اختصاص می یابد. این رقم برای سال 2024 حدود 56 میلیارد روبل خواهد بود.

روسلان پوخوف، رئیس مرکز تحلیل استراتژی ها و فناوری ها (مستقر در مسکو) به دیفنس نیوز گفت، این افزایش بودجه به احتمال زیاد ناشی از احتیاج به مدرنیزه ساختن تعداد زیادی از کلاهک های هسته ای فراوری شده در دهه 1980 و نیمه اول دهه 1990 است.

وی اظهار داشت: بیشتر سیستم های موشک های بالستیک قاره پیما توپول از مدل های UR-100N (RS-18A) and R-36 (Р-36) به سن بازنشستگی نزدیک می شوند.

او گفت: اینها شامل صدها کلاهکی هستند که برچیده می شوند. شروع فرایند استقرار موشک های بالستیک قاره پیمای تازه مدل سرمت که سنگین و مجهز به چند کلاهک هستند، احتیاجمند افزایش چشمگیر سطح فراوری کلاهک های هسته ای و بعلاوه تداوم ساخت زیردریایی هایی با قابلیت تجهیز به موشک های بولاوا است.

موشک بولاوا در 21 اکتبر به صورت آزمایشی از زیردریایی Knyaz Oleg پرتاب شد و با موفقیت به هدف خود اصابت کرد.

لایحه بودجه فدرال روسیه برای سال های 2023-2024 در اولین قرائت در مجلس دومای این کشور که تحت کنترل حزب حاکم روسیه متحد حامی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه است، به تصویب رسید. قرائت دوم این لایحه برای 23 نوامبر معین شده است.

این لایحه پس از آن نزد شورای فدراسیون روسیه، که مجلس علیای مجلس این کشور است، می رود؛ این مجلس نیز احتمالا این قانون را تصویب خواهد نمود و پس از آن، لایحه برای گرفتن امضای تاییدیه روانه دفتر ولادیمیر پوتین می گردد.

در اول نوامبر، پوتین نشست های سالانه خود را با مقامات ارشد دفاعی کشورش با هدف بحث در خصوص مسائل حوزه دفاع ملی شروع کرد. رسانه های روسی گزارش دادند که این نشست های غیرعلنی شامل مسائل بودجه ای خواهد بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1897

به "روسیه بودجه تسلیحات هسته ای خود را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه بودجه تسلیحات هسته ای خود را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید