درخواست سناتورهای آمریکایی برای اخراج 300 دیپلمات روس

به گزارش صنایع 90، سناتورهایی از دو حزب آمریکا از رئیس جمهور این کشور خواستند در صورت عدم صدور ویزا بیشتر برای آمریکایی ها جهت فعالیت در اماکن دیپلماتیک واشنگتن در روسیه، 300دیپلمات روس را از این کشور اخراج کند.

درخواست سناتورهای آمریکایی برای اخراج 300 دیپلمات روس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه تنش های دیپلماتیک واشنگتن و مسکو، تعدادی از سناتورهای آمریکایی خواهان اخراج دیپلمات های روس بیشتری از این کشور شدند.

سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه روز سه شنبه از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستند در صورت عدم صدور ویزا بیشتر برای آمریکایی ها جهت فعالیت در اماکن دیپلماتیک واشنگتن در روسیه، 300دیپلمات روس را از این کشور اخراج کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این پیشنهاد که به وسیله سناتورهای دموکرات باب منندز و مارک وارنر و سناتورهای جمهوری خواه جیم ریش و مارکو روبیو به اسم سران کمیته های روابط خارجی و اطلاعاتی سنا داده شده، باعث تشدید اختلاف کنونی بین واشنگتن و مسکو حول نحوه فعالیت دیپلمات ها می گردد.

پیش از این وزارت امور خارجه روسیه اعلام نموده بود که در ماه آگوست سفارت آمریکا در مسکو را از حفظ، استخدام یا قرارداد کارکنان روسی یا سایر کشورها به جز نگهبانان منع کرد و این دفتر مجبور شد 182 کارمند و ده ها پیمانکار را اخراج کند.

سناتورهای آمریکایی در این باره گفتند اقدام مسکو بدان معناست که تنها 100 دیپلمات آمریکایی در روسیه حضور دارند، در حالی که 400 دیپلمات روسی در سراسر آمریکا مستقر هستند.

به نوشته رویترز، این سناتورها در نامه ای به بایدن نوشتند: این عدم تناسب در نمایندگی دیپلماتیک غیرقابل قبول است. بر این اساس، روسیه باید ویزا کافی برای نزدیک شدن به برابری بین تعداد دیپلمات های آمریکایی در روسیه و تعداد دیپلمات های روسی که در ایالات متحده مستقر هستند، صادر کند. اگر مسکو این کار را نکند، بایدن باید 300 دیپلمات روس را اخراج کند.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا هنوز به سوال رویترز برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداده اند.

پیش از این، مجلس نمایندگان آمریکا اصلاحیه ای را در لایحه بودجه دفاعی نشان داد که به کاخ سفید توصیه می گردد 35 شهروند روسیه شامل وزیران، تجار و روزنامه نگاران را در لیست تحریم ها قرار دهد. به گفته قانونگذاران آمریکایی، این افراد می توانند در نقض حقوق بشر دست داشته باشند.

رئیس جمهور روسیه اخیرا حکم تمدید بعضی اقدامات مالی ویژه علیه کشورهایی که روسیه را تحریم نموده اند، تمدید کرد. در فرمان پوتین آمده است، این حکم که مورخ ششم آگوست 2014 صادر شده تا 31 دسامبر 2022 تمدید می گردد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین هم گفته بود رئیس جمهور روسیه در پاسخ به اعمال تحریم های آمریکاعلیه مقام ها و شهروندان روس عاقلانه عمل خواهد نمود. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آبان 1400 بروزرسانی: 7 آبان 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1862

به "درخواست سناتورهای آمریکایی برای اخراج 300 دیپلمات روس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سناتورهای آمریکایی برای اخراج 300 دیپلمات روس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید