هشداری درباره احیاء داعش، انتقال مصدومین اربعین توسط c130، فریدون در اوین و...

به گزارش صنایع 90، حضور رئیس جمهور در مراسم شروع سال تحصیلی دانشگاه ها/ مطالبات مردم مناطق سیل زده پلدختر و معمولان بعد از گذشت 7 ماه از وقوع سیل/ انجام تشریفات قانونی برای ورود حسین فریدون به زندان اوین/ توضیحات مسجدی درباره کوشش شبانه روزی ایران و عراق در خدمت رسانی به زوار اربعین/ پوتین چرا به عربستان رفت؟ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی خبرنگاران در روز چهار شنبه، بیست و چهارم مهر ماه 1398 است.

هشداری درباره احیاء داعش، انتقال مصدومین اربعین توسط c130، فریدون در اوین و...

به گزارش خبرنگاران، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در بازدید از سایت های راداری و موشکی جنوب کشور گفت: هیبت و قدرت نظام اسلامی همه محاسبات دشمنان را به هم ریخته و چشم طمع آنان را کور نموده و خیال هر گونه تجاوز به مرزهای ما را از ذهن آن ها محو نموده، که همه اینها به خاطر حفظ توانمندی و دستیابی به قدرتی است که شما فرزندان این ملت فراهم ساخته اید.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در مراسم شروع سال تحصیلی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و فناوری کشور، با اشاره به موضوع خودکفایی دانشگاه ها گفت: در آینده می گردد دانشگاه به خودکفایی برسد. دانشگاه را باید به بخش خصوصی وصل کرد. بخش خصوصی آن کسی است که نیمه شب هم برای کسب درآمد بیرون می رود، منتظر صف و مشتری است اما کارمند ساعت کاری دارد و منتظر تمام شدن مشتری است. کار خصوصی و دولتی فرق دارد و ما باید دانشگاه را به بخش خصوصی نزدیک کنیم. رئیس جمهور همچنین اضافه نمود: دانشگاه باید به مسائل استراتژیک وارد گردد، حتی اگر در مسائل استراتژیک سال ها بحث کردیم و به نتیجه نرسیدیم باید برویم همه پرسی و از مردم بپرسیم، راهش این است. ما که نمی توانیم با هم دعوا کنیم، چهل سال است داریم بحث می کنیم.

معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور در حساب شخصی خود در توییتر به تجمع چند دانشجو در محل سخنرانی رییس جمهور واکنش نشان داد و نوشت: رئیس جمهور در روز 16 آذر مخاطب سخنان دانشجویان منتقد خواهد بود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس با تشریح مطالبات مردم مناطق سیل زده پلدختر و معمولان بعد از گذشت 7 ماه از وقوع سیل، تاکید نمود مهم ترین مطالبات مردم سیل زده پلدختر بازسازی زیرساخت های شهری و روستایی و پرداخت خسارت به کشاورزان سیل زده است.

سفیر ایران در بغداد و رییس ستاد اربعین در عراق هم با اشاره به اقدامات سفارت کشورمان در عراق برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی، اظهار کرد: سفارت ایران و نمایندگی های کنسولی ایران در عراق طی دو هفته اخیر کوشش های جدی برای ارائه خدمات هرچه بهتر به زائران اربعین حسینی انجام داده اند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش هم در تشریح مأموریت های هوایی نهاجا در خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی از انتقال مصدومین اربعین حسینی توسط هواپیمای c130 به تهران اطلاع داد.

علی لاریجانی در حاشیه برگزاری یکصد و چهل و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس عراق با بیان اینکه توسعه و امنیت عراق برای ایران منفعت بسیار دارد، اضافه نمود: بعضی از کشورها آرامش و امنیت در عراق را نمی پذیرند و از زمان شروع سیاست های جدید عراق، عده ای با آن مخالفت نموده و از همان ابتدا کار تروریستی انجام دادند، در حالی که موضع ایران در قبال عراق معین است. رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ایران در عراق نیرو و دخالتی ندارد، افزود: زمانی که داعش به عراق حمله ور شد دولت عراق از ایران درخواست یاری کرد که ما نیز به آنها یاری کردیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به توهین بحرینی ها به پخش سرود ملی ایران در جریان بازی تیم ملی فوتبال ایران و بحرین این اتفاق را اقدامی سازمان یافته و طراحی شده دانست و گفت که باید دولت بحرین جوابگو باشد.

استفن دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان اظهار داشت که دبیرکل سازمان ملل از اقدام عمران خان، نخست وزیر پاکستان برای کاهش تنش میان ایران و عربستان سعودی پس از حمله اتفاق افتاده اخیر به صنعت نفت عربستان استقبال می نماید.

همچنین وزیر امور خارجه فرانسه با بیان اینکه چارچوب های ارائه شده فرانسه برای مذاکره میان ترامپ و روحانی هنوز هم موجود است، گفت: با وجود این که فضای سیاسی به دلیل تهدید ایران برای کاهش دیگر تعهدات برجام در شروع ماه نوامبر در حال محدود شدن است، این چارچوب ها هنوز هم وجود دارند. امروز، این برای هر دو طرف مهم است که از این فرصت مذاکره استفاده نمایند.

یک کارشناس مسائل روسیه با اشاره به سفر اخیر پوتین به عربستان و کوشش این کشور برای نزدیکی هر چه بیشتر به کشورهای حاشیه خلیج فارس در پاسخ به این سوال که پوتین چرا به عربستان رفت؟ گفت: واقعیت این است که مسکو به دنبال این است که متحدان سنتی آمریکا در حاشیه خلیج فارس را از واشنگتن دور کند. سیاستی که به نظر می رسد موفقیت در آن سخت و یا غیرممکن خواهد بود.

همچنین علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار و گفت و گو با الکساندر لاورنتیف فرستاد ویژه رئیس جمهور روسیه پیرامون آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی در خصوص احیاء مجدد داعش از سوی آمریکا هشدار داد.

حسین سرتیپی از انجام تشریفات قانونی برای ورود حسین فریدون به زندان اوین اطلاع داد و گفت: متعاقب تماس تلفنی دفتر دادستان محترم، امروز صبح آقای فریدون به همراه اینجانب در دادسرای مجری حکم حاضر شدیم و بعد از انجام تشریفات قانونی ایشان به زندان اوین مراجعه و در آنجا پذیرش شدند. درخواست حسین فریدون پیش از ورود به زندان را نیز میتوانید اینجا بخوانید.

محمد کاظمی با بیان اینکه تصمیمی برای فیلترینگ گوگل پلی در کارگروه مشخص مصادیق مجرمانه اتخاذ نشده، نسبت به انتشار اخباری مبنی بر ارسال نامه درخواست فیلترینگ گوگل پلی ابراز بی اطلاعی کرد.

همچنین می توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 524

به "هشداری درباره احیاء داعش، انتقال مصدومین اربعین توسط c130، فریدون در اوین و..." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشداری درباره احیاء داعش، انتقال مصدومین اربعین توسط c130، فریدون در اوین و..."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید