خبرنگاران انتقاد مسکو از روسیه ستیزی پنتاگون با بودجه 715 میلیارد دلاری

به گزارش صنایع 90، مسکو - خبرنگاران- ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از آنچه بودجه نظامی 715 میلیارد دلاری آمریکا در سال 2022 با هدف ستیزه جویی با مسکو اختصاص داده شده است، انتقاد کرد.

خبرنگاران انتقاد مسکو از روسیه ستیزی پنتاگون با بودجه 715 میلیارد دلاری

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز شنبه خبرنگاران، زاخارووا در فیسبوک نوشت: جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به کنگره پیشنهاد کرد 715 میلیارد دلار بودجه به پنتاگون برای بازداشتن مسکو و پکن اختصاص دهد.

وی اضافه نمود: این درخواست رئیس جمهوری آمریکا در طرح بودجه برای سال 2022 این کشور منعکس شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با کنایه نوشت: در جعبه به سادگی باز شد و کاخ سفید هزینه روس هراسی و چین ستیزی را بیان کرد. این کنایه زاخارووا در خصوص باز شدن در جعبه جواهرات، به داستانی در ادبیات روسیه برمی گردد که ایوان کریلوف مولف آن بوده است.

بر اساس داستان چند نفر کوشش کردند که در جعبه را باز نمایند که پیروز نشدند و انتها پس از بکارگیری ابزار مختلف توسط استادی، با یک حرکت به سادگی باز شد.

روسها این ضرب المثل را برای مواردی بکار می برند که برای معمای دشواری به سادگی جوابی پیدا می گردد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه نوشت: تخریب روابط آمریکا با روسیه و چین برای مالیات پردازان آمریکایی 715 میلیارد دلار هزینه در بردارد و این در حالی است که بدهی دولت آمریکا در ماه سپتامبر سال 2020 به بیش از 26.9 هزار میلیارد دلار رسید.

کاخ سفید روز آدینه بیان کرد، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا از کنگره خواسته است که بودجه 715 میلیارد دلاری را برای بازدارندگی روسیه و چین در اختیار پنتاگون قرار دهد.

به گزارش خبرنگاران از بلومبرگ، رییس جمهوری آمریکا میخواهد 715 میلیارد دلار برای اولین بودجه پنتاگون در دوره خود درخواست کند و این نشان دهنده کوشش برای بازدارندگی در مقابل چین و روسیه با پیشبرد سلاح های مافوق صوت و تقویت ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده با زیردریایی های موشک بالستیک و ناوهای بدون سرنشین است.

715 میلیارد دلار برای وزارت دفاع آمریکا، 1.6 درصد بیشتر از 704 میلیارد دلار تصویب شده در سالجاری است اما با توجه به نرخ تورم، تقریبا 4 درصد کاهش می یابد.

درخواست افزایش بودجه پنتاگون تنها شروع بحثی است که مطمئناً در کنگره آمریکا در خصوص هزینه های دفاعی و چگونگی هزینه آن بحث خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1606

به "خبرنگاران انتقاد مسکو از روسیه ستیزی پنتاگون با بودجه 715 میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انتقاد مسکو از روسیه ستیزی پنتاگون با بودجه 715 میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید