تورهای پاییزی ترکیه: الهام علی اف: ازهمکاری با ایران، روسیه و ترکیه حمایت می کنیم

به گزارش صنایع 90، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در گفت و گو با یک شبکه اسپانیایی بار دیگر از آمادگی همکاری کشورهای قفقاز جنوبی با ایران، روسیه و ترکیه اطلاع داد.

تورهای پاییزی ترکیه: الهام علی اف: ازهمکاری با ایران، روسیه و ترکیه حمایت می کنیم

بهترین تجربه سفر را با تورهای پاییزی ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان درگفت وگو با یک رسانه اسپانیایی بر همکاری با کشورهای منطقه از جمله ایران و روسیه تاکید نمود.

به گزارش خبرگزاری ترند نیوز الهام علی اف در مصاحبه با شبکه اسپانیایی افه در پاسخ به پرسشی در زمینه امکان همکاری منطقه ای فعال بین سه کشور قفقاز جنوبی و سه کشور همسایه روسیه، ترکیه و ایران گفت: بله. ما از پیشنهاد رئیس جمهور ترکیه برای این بستر همکاری منطقه ای حمایت کردیم. گروه 3+3. ارمنستان البته هنوز پاسخی نداده است. آنچه شما می بینید دوباره موضع غیرسازنده از جانب ارمنستان است. اما ما کاملاً از آن حمایت می کنیم و این نه تنها برای ترتیبات پس از جنگ، بلکه به طور کلی برای توسعه منطقه ای در منطقه ما بسیار مهم خواهد بود. زیرا اگر بتوانیم این قالب همکاری را بین شش کشور منطقه ایجاد کنیم، این ضامن اصلی برابر هر نوع خصومت نو و عامل مهمی برای همکاری های منطقه ای خواهد بود و مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. به علت گشایش ارتباطاتی که جمهوری آذربایجان به شدت از آن حمایت می نماید و ما می توانیم بلافاصله گردش تجارت بین کشورهای منطقه را افزایش دهیم، تنها با باز کردن ارتباطات می توانیم 10 هزار شغل نو ایجاد کنیم. اما اگر تجارت متقابل را تقویت کنیم، اگر بر پویایی مثبت تمرکز کنیم، منطقه ما از منطقه تنش به منطقه ثبات و صلح تبدیل می گردد.

وی در زمینه ملاقات با نخست وزیر ارمنستان هم گفت: همانطور که گفتم ما آماده ایم و در واقع مذاکرات و تماس ها آغاز شده است. یک قالب همکاری در سطح معاونان نخست وزیر جمهوری آذربایجان، ارمنستان و روسیه وجود دارد. این قالب به مسائل مربوط به باز شدن ارتباطات اختصاص داده شده است. بعلاوه اخیراً در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان ملاقات کردند. این برای اولین بار از زمان خاتمه جنگ بود. من فکر می کنم که آن جلسه تا آنجا که من از وزیرمان آگاه شدم بسیار سازنده و امیدوار کننده بود. موضع ما بدون تغییر است، از زمان خاتمه جنگ، ما می خواهیم روابط عادی با ارمنستان بر اساس شناخت متقابل تمامیت ارضی هر دو کشور برقرار کنیم. ما آماده ایم که بلافاصله فرایند معین مرزهای خود را آغاز کنیم. و البته، پس از خاتمه این فرایند مرزبندی. ما بعلاوه آمادگی خود را برای آغاز همکاری با ارمنستان در خصوص توافقنامه صلح آینده اعلام می کنیم. همه این ابتکارات بارها به وسیله من و سایر مقامات بیان شده است، اما متأسفانه هنوز از سوی ارمنستان پاسخ مثبت داده نشده است. بنابراین موضع ما بدون تغییر است و مراحل خاصی وجود دارد، اما من فکر می کنم در طول این سال ما می توانستیم پیشرفت های بزرگتری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1842

به "تورهای پاییزی ترکیه: الهام علی اف: ازهمکاری با ایران، روسیه و ترکیه حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای پاییزی ترکیه: الهام علی اف: ازهمکاری با ایران، روسیه و ترکیه حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید