تور ارزان ارمنستان: راه های جایگزین ارتباطی ایران به ارمنستان آماده بهره برداری است

به گزارش صنایع 90، وزیر امور خارجه ارمنستان از مصاحبه های خود وزیر امور خارجه ایران درباره فرایند احداث راه های ارتباطی اطلاع داد و گفت: راه های جایگزین ارتباطی ارمنستان آماده بهره برداری است.

تور ارزان ارمنستان: راه های جایگزین ارتباطی ایران به ارمنستان آماده بهره برداری است

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش ایرنا، آرارات میرزویان روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیر عبداللهیان اظهار کرد: مذاکرات و تبادل نظر ها و آنالیز هایی که با امیرعبداللهیان داشتیم، بسیار خوب بود. در این مذاکرات تاکید کردیم که سابقه دوستی ما به قرن ها پیش باز می گردد و توافق کردیم این راهبرد ادامه داشته باشد.

وزیر خارجه ارمنستان افزود: بعلاوه در جلسه امروز تحولات منطقه را مورد آنالیز قرار دادیم و من مساله قره باغ و تهاجم آذربایجان را به آقای وزیر گفتم.

وی با بیان اینکه مزدورانی از سراسر دنیا در این تهاجم حضور داشتند، اظهار کرد: با جمهوری آذربایجان توافق و تاکید کردیم اسیران جنگی سریع تر آزاد شوند، اما این اتفاق نیفتاده است که این کار باید هرچه سریعتر انجام گردد.

میرزویان خاطر نشان کرد: بعلاوه مقرر شد نشستی با حضور نمایندگان روسیه و جمهوری آذربایجان داشته باشیم و بازگشایی راه ها مورد آنالیز قرار گیرد و ما این آمادگی را داریم که راه ها بازگشایی گردد.

وزیر امور خارجه ارمنستان توضیح داد: تهاجم و دست اندازی جمهوری آذربایجان به ارمنستان جدیت ما را برای رسیدن به صلح و ثبات در منطقه به خطر می اندازد.

وی ضمن قدردانی از ایران برای اهمیت دادن به حفظ تمامیت ارضی ارمنستان اضافه نمود: همانطور که در نیویورک گفتم می توانیم فرایند تبادل نظر ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را در چارچوب گروه مینسک اروپایی بازسازی کنیم و امروز هم بر این مساله تاکید می کنم.

وزیر امور خارجه ارمنستان ادامه داد: یکی از موضوعات امروز آنالیز شرایط راه های ارتباطی و برطرف محدودیت ها بود. آقای وزیر را از فرایند احداث راه ها مطلع ساختم و اعلام کردم که راه جایگزین ارتباطی آماده بهره برداری است.

میزوریان اعلام کرد: مجددا تاکید می کنم رهبری دو کشور مصمم هستند و از هیچ کوششی در تمام راستا روابط دو کشور بهبود ببخشد و بدین ترتیب همه همکاری های مالی و اجرای توافقات ادامه می یابد.

این دیپلمات ارشد ارمنستانی یادآورشد: مجددا تاکید می کنم رهبری ایران و ارمنستان بر ادامه همکاری ها مصمم هستند و از هیچ کوششی برای توسعه روابط دو کشور مضایقه نمی نمایند.

وی در انتها خطاب به همتای ایرانی خود گفت: بی صبرانه منتظر دیدار شما در ایروان هستم.

منبع: فرارو
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1838

به "تور ارزان ارمنستان: راه های جایگزین ارتباطی ایران به ارمنستان آماده بهره برداری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: راه های جایگزین ارتباطی ایران به ارمنستان آماده بهره برداری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید