تور ارمنستان: برترین جاذبه های گردشگری ایروان، ارمنستان

به گزارش صنایع 90، جاذبه های گردشگری ایروان

شهر ایروان، مرکز و بزرگ ترین شهر کشور ارمنستان است و با جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد سالانه پذیرای مسافران زیادی از سرتاسر دنیاست. ایروان به علت نزدیکی مسافت و هزینه های نسبتا مقرون به صرفه سفر مقصد بسیار محبوبی برای ما ایرانی ها هم به شمار می رود. بسیاری افراد برای راحتی و رفاه بیشتری در سفر داشته باشند با استفاده از تور ایروان به این کشور سفر می نمایند، هرچند شما می توانید با تهیه بلیط هواپیمای ایروان و رزرو هتل در این شهر خودتان شخصا به ارمنستان سفر کنید. ما در این مطلب قصد داریم بعضی از مهم ترین و برترین جاذبه های گردشگری ایروان را به شما معرفی کنیم. اگر قصد سفر به ارمنستان و شهر ایروان (چه با تور یا به صورت شخصی) را دارید با استفاده از این اطلاعات می توانید برنامه ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با هم سری به مرکز زیبای ارمنستان بزنیم.

تور ارمنستان: برترین جاذبه های گردشگری ایروان، ارمنستان

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

موزه ماتناداران | Matenadaran

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ایروان بدون شک موزه ماتناداران است. در این موزه مجموعه ای غنی و باارزش از دست نوشته های قدیمی به زبان های ارمنی، عربی، فارسی، روسی و … نگهداری می گردد. نام اصلی و کامل این موزه، ماتناداران مسروپ ماشتوتس است و به خاطر ابداع نماینده الفبای ارمنی به این نام نامگذاری شده است. اگر به فرهنگ، تاریخ، ادبیات و زبانشناسی و … علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتما از این موزه باشکوه و باعظمت دیدن کنید. گفته می گردد که بیش از 17000 دست نوشته و نسخ خطی و 30000 اسناد و مدارک در این موزه وجود دارند. پیشنهاد می کنیم اگر به این موزه رفتید حتما از یک راهنما یاری بگیرید تا به خوبی با بخش های مختلف موزه آشنا شوید.

میدان جمهوری | Republic Square

میدان جمهوری بزرگ ترین میدان در مرکز شهر ایروان است و بدون شک در سفر به این شهر زیاد گذرتان به این میدان خواهد افتاد. این میدان یکی از مکان های مورد علاقه برای مردم محلی و مسافران است و در بیشتر ساعات روز شلوغ و پرازدحام است. این میدان قبلا میدان لنین نامیده می شد و مجسمه لنین تا سال 1990 در این میدان قرار داشت، تا این که پس از انحلال شوروی این مجسمه برداشته شد و امروزه یک صفحه نمایش بزرگ به جای آن قرار گرفته است. دور تا دور میدان جمهوری ساختمان های قدیمی و زیبایی وجود دارند که با سنگ های سفید و صورتی ساخته شده اند. از جمله دیدنی های میدان جمهوری برج ساعت بزرگ و همین طور فواره هایی است که در میدان قرار دارند. با تاریک شدن هوا، این فواره ها با موزیک و نورپردازی های زیبا روشن می شوند و فضایی بسیار دیدنی و دیدنیی به وجود می آورند. پیشنهاد می کنیم بعد از تاریک شدن هوا برای قدم زدن و هواخوری هم که شده سری به این میدان سرزنده و پرجنب و جوش بزنید. در اطراف این میدان، به راحتی می توانید رزرو هتل ایروان خود را انجام دهید.

موزه تاریخ ارمنستان | The History Museum Of Armenia

در میدان جمهوری علاوه بر دیدنی های فراوان، یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایروان هم قرار گرفته است: موزه تاریخ ارمنستان. این موزه بزرگ و بزرگ با دپارتمان های مختلفی که دارد به باستان شناسی، قوم شناسی و مردم شناسی اختصاص دارد. موزه تاریخ ارمنستان در سال 1920 راه اندازی شده و تا به حال مجموعه ای بالغ بر 400000 شی و اثر تاریخی را گردآوری نموده است. بخش مردم شناسی و قوم شناسی هم بسیار جالب توجه است: در این بخش می توانید با پوشاک و البسه مردم منطقه در دوره های مختلف تاریخی آشنا شوید. علاوه بر این، فرش ها و گلیم های دستبافت مردم ارمنستان هم در همین موزه نگهداری می شوند.

پارک عشاق | Lovers Park

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ایروان پارکی به نام پارک عشاق است. این پارک در دوره های مختلف اسامی متفاوتی داشته است. در قرن 18 نام این مکان کوزم پارک (Kozem Park) بود. بعد از جنگ جهانی دوم این پارک مورد بازسازی قرار گرفته و به احترام شاعر مشهور روس، پارک پوشکین نامیده شد. در سال 1970 نام پارک مجددا به بارکاموتیون (Barekamutyun) تغییر پیدا کرد که به معنای دوستی است. پس از استقلال ارمنستان و اعلام جمهوری ارمنستان نام پار بار دیگر تغییر کرد و به نام فعلی یعنی پارک عشاق تغییر پیدا کرد. این نامگذاری ظاهرا به این علت بوده که این پارک محلی محبوب برای زوج ها و جوانان به شمار میرود. این پارک بسیار زیباست و فضاهای سبز و گلکاری شده زیبا، آبشارها، برکه ها و پل های متعددی وجود دارد که آن را به مکانی رمانتیک و عاشقانه تبدیل نموده اند. علاوه بر این، بسیاری از فستیوال ها و جشن های ملی ارمنستان، بعلاوه کنسرت ها، نمایش ها و فستیوال های فیلم مختلف در همین پارک برگزار می شوند.

کلیسای کاتولیک ایروان | Katoghike Church

کلیسای مریم مقدس تنها کلیسای قرون وسطایی به جا مانده در ایروان است. این کلیسا در قرن 13 ساخته شده، اما در سال 1936 و در دوران حکومت شوروی تقریبا نابود شد، اما قسمت هایی از محراب و مجموعه آب انبار کلیسا به طرز معجزه آوری سالم باقی ماندند. با حمایت ها و کوشش های باستان شناسان و کارشناسان این کلیسا توانست از گزند جان سالم به در ببرد و تا به امروز باقی بماند. کلیسای مریم مقدس در مرکز شهر ایروان قرار گرفته است و امروزه یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ایروان به شمار میرود.

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر | Saint Gregory the Illuminator Cathedral

این کلیسای باشکوه که به نام کلیسای جامع ایروان هم شناخته می گردد بزرگ ترین کلیسا در سرتاسر کشور ارمنستان است. این بنای بزرگ از سه کلیسای کوچک تشکیل شده است. در کلیسای اصلی دو محراب جداگانه برای شاه تیرداد و ملکه اش وجود دارد و گفته می گردد که این دو فرد نقش زیادی در توسعه مسیحیت در ارمنستان داشته اند. ساختمان اصلی کلیسا بسیار وسیع است و گنجایش 1700 نفر را دارد. دو کلیسای دیگر هم اغلب برای برگزاری مرنام ازدواج و مانند آن مورد استفاده قرار می گیرند. کلیسای جامع سنت گریگور یکی از جاذبه های گردشگری ایروان است و پیشنهاد می کنیم در طول سفرتان حتما از آن هم بازدید کنید.

سالن اپرا تئاتر ایروان | Yerevan Opera Theatre

یکی از جاذبه های گردشگری ایروان ساختمان باشکوه اپرا تئاتر ایروان است. این بنا از نظر معماری بسیار قابل توجه است و گنجایش 1400 نفر را دارد. این سالن نمایش در سال 1933 افتتاح شده و از آن موقع محفلی برای هنرمندان و هنردوستان ارمنی بوده است. جالب است بدانید که اولین نمایشی که در این سالن اجرا شد باله دریاچه قو بوده است. در طول سال نمایش ها و اجراهای اپرا و باله متعددی در این سالن برگزار می گردد که ممکن است یکی دو تا از آن ها به برنامه سفر شما بخورد و بتوانید آن ها را دیدن کنید.

موزه هنر کافسجیان | Cafesjian Museum

موزه هنر کافسجیان که بر اساس نام موسسش نامگذاری شده در حقیقت مشهورترین موزه هنری ایروان و مرکز فعالیت های هنری ارمنستان است. این موزه در مرکز منطقه کنترون و نزدیکی آبشار مشهور ایروان قرار گرفته است و یک مجموع هنری و تفریحی را به وجود می آورد. این مجموعه پاتوق مردم محلی و همین طور جهانگرد هاست و از سال 2009 برنامه های مختلفی مثل اجرای کنسرت، پخش فیلم و … هم در این مجموعه برگزار می گردد. موزه هنر کافسجیان قطب فرهنگ و هنر ارمنستان است و نمایشگاه ها و کارگاه های هنری متعددی در این جا برگزار می گردد. خود ساختمان موزه هم در نوع خود بی نظیر است و معماری بسیار زیبایی دارد. به علاوه، قرینه بودن طراحی فضای سبز و پیاده روها هم به زیبایی این مجموعه هنری افزوده است.

موزه اربونی | Erebuni Museum

آخرین مورد از جاذبه های گردشگری ایروان که به شما معرفی می کنیم موزه اربونی است. این موزه در دامنه های تپه ای قرار گرفته است که روزگاری قلعه اربونی قرار داشت. بعد از حفاری های صورت گرفته و بازسازی قسمت های مختلف، قلعه شهر اربونی به موزه فضای باز تبدیل شد و به روی عموم مردم بازگشایی شد. اشیاء و آثار هنری و تاریخی که در طول حفاری ها در این منطقه کشف شده، مثل کوزه های سفالی، سرامیکی، زیورآلات و اشیاء برنزی و … اطلاعات بسیار زیادی در خصوص زندگی مردمی که در روزگاری در قلعه زندگی می کردند بازگو نموده است. این اشیاء بخشی از 12235 شی و اثری است که در این موزه در معرض نمایش عموم قرار گرفته اند.

موزه اربونی یکی از بایدها در سفر به ایروان و یکی از محبوب ترین موزه ها برای مردم محلی است. این موزه اهمیت تاریخی شهر زادگاهشان و تاریخچه ایروان و ارمنستان را به آن ها نشان می دهد و به همین علت بسیار به وجود آن افتخار می نمایند.

منبع: travelerati.com

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1999

به "تور ارمنستان: برترین جاذبه های گردشگری ایروان، ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: برترین جاذبه های گردشگری ایروان، ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید