راهنمای سفر به کوالالامپور؛ مالزی

به گزارش صنایع 90، کوالالامپور به عنوان پایتخت مالزی از جمله جاذبه های جنوب شرقی آسیا است که سالانه گردش گران زیادی را به خود جذب می نماید. امکانات رفاهی خوب و قیمت نسبتا مناسب خدمات این شهر از دیگر ویژگی هایی است که سفر به این شهر را جذاب تر می نماید.

راهنمای سفر به کوالالامپور؛ مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

بدون بازدید از کوالالامپور، سفر شما به مالزی کامل نمی گردد! کوالالامپور اگرچه گران تر از دیگر شهرهای مالزی است، اما از آنجایی که مخلوطی از فرهنگ های مختلف هندی، چینی، مالایی و غربی است ایجاد ترکیبی منحصربه فرد از غذا، خرید و زندگی شبانه نموده است.

از قلم نیاندازید برای تهیه بلیط هواپیما و تور کوالالامپور همواره می توانید بهترین و ارزان ترین آفر تور و بلیط را در خبرنگاران پیدا نموده و از فروشنده های معتبر خریداری کنید.

آفر تور کولالامپور

هزینه های معمول

اسکان

هزینه کرایه اتاق در مهمان خانه بین 5 دلار تا 11 دلار است. ضمن اینکه قیمت اتاق خصوصی در مسافرخانه در حدود 10 دلار در هر شب برای یک اتاق یک نفره و 14 دلار برای یک اتاق دو نفره است.

کرایه اتاق یک نفره در هتل، مشابه قیمت اتاق یک نفره در مسافرخانه است با این تفاوت که در هتل، حمام شخصی خود را نیز در اختیار دارید. برای یک هتل باکیفیت تر، انتظار می رود شبی حدود 24 دلار بپردازید.

خوراک

هر پرس غذای خیابانی معمولا 2 دلار قیمت دارد. غذاهای محلی که در رستوران سرو می گردد هم قیمتی بین 1 تا 4 دلار دارند. اگر قصد رفتن به رستورانی زیبا برای نشستن را دارید هزینه غذا با نوشیدنی حدودد8 دلار می گردد. مثل همواره غذاهای غربی گران تر از غذاهای محلی و بومی هستند، با این حال یک وعده فست فود غربی تنها حدود 4 دلار هزینه دارد.

حمل و نقل

حمل و نقل عمومی کوالالامپور بسیار عالی است. هزینه اتوبوس از نیم دلار آغاز می گردد، در حالی که هزینه سفر با مترو و مونوریل بسته به فاصله از 1 تا 8 دلار متغیر است.

هدایت هایی برای صرفه جویی در هزینه

خرید از مرکز خرید لات 10

این مرکز خرید مارک های اصلی را با تخفیف می فروشد و در بین ارزان ترین ها به احتمال زیاد مارک های آسیای جنوب شرقی را بتوانید پیدا می کنید.

اقامت در محله چینی ها

محله چینی ها یکی از بخش های ارزان قیمت شهر برای اقامت و اسکان است که فاصله نسبتا نزدیکی به خیلی از جاذبه ها دارد.

پیاده روی

محله چینی ها و محله هند کوچک، بخش هایی از شهر هستند که در مجاورت هم قرار دارند و دارای مکان های گردشگری و توریستی زیادی هستند؛ بنابراین به راحتی می توانید در این دو مکان با یک روز پیاده روی گشت و گذار کنید.

جاذبه ها و تفریحات کوالالامپور

برج های دوقلوی پتروناس

با ایستادن بر فراز این برج های 457 متری بر شهر کوالالامپور تسلط خواهید داشت. برجهای دوقلوی پتروناس در طبقات 41 و 42 توسط یک پل هوایی به هم متصل شده اند و بازدیدنمایندگان می توانند چشم انداز دلفریبی از شهر را به وسیله ایستادن روی پل ببینند. بلیط ورودی برج ها 20 دلار است و هر روز تنها تعداد محدودی بلیط وجود دارد که خیلی سریع به فروش می رسد؛ بنابراین ضروری است اول وقت آنجا باشید. در شب هم می توانید بر فراز پل بایستید و عکس هایی زیبا از شهر بگیرید.

خرید از بازارهای معروف

بازار مرکزی و پتالینگ در محله چینی ها دو تا از بهترین بازارهای خوب کوالالامپور محسوب می شوند و صبح و شب باز هستند. بازارهایی که در طول روز باز هستند به پاسار تانیو و بازارهای شبانه به پاسار مالام معروف هستند.

بازدید از موزه ملی

موزه تاریخ ملی محلی عالی برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ مالزی است. ابزار، ظروف، جنگ افزارها و مصنوعات موجود در موزه شامل یک جمجمه 40000 ساله بوده و سکه طلای شش ضلعی موجود در آن مربوط به قرن 15میلادی است. هزینه ورودی موزه 1 دلار است.

غذاهای کوالالامپور

غذاهای چینی، هندی، مالایی و غربی همگی در کوالالامپور رایج هستند. ترکیب اجتماعی چندین فرهنگ در کوالالامپور منجر به ایجاد ترکیبی از غذاهای محلی متنوع و رنگارنگ در این شهر شده است. بازارها و دکه های کنار خیابان مکانی عالی برای خرید غذاهای خیابانی است. ضمن اینکه می توانید غذاهایی فوق العادهای در محله چینی ها و هند کوچک با قیمتی منصفانه خریداری کنید.

برج مخابراتی منارا در کوالالامپور

یکی دیگر از آسمان خراش های اصلی کوالالامپور برج منارا با 420 متر، ارتفاع است. این برج پنجمین برج بلند جهان بوده و ساختمان های اطراف آن در برابر این برج کوتاه به نظر می رسند. دید هوایی که در رستوران گردان این برج از کوالالامپور دارید بسیار جالب تر از برج های دوقلوی پتروناس است.

معبد سری مها ماریامان

این معبد که به معبد هندوهای مالزی هم معروف است در سال 1873 در مرکز منطقه چینی های کوالالامپور بنا شده است و منظره و نمای شگفتانگیزی دارد. معبد سری مها ماریامان قدیمی ترین و زیباترین معبد این کشور است و همانطور که انتظار می رود صندلی مهمی در بین هندوها دارد. چشم گیرترین ویژگی معبد، دروازه آن است که با ترسیم خدایان هندو آراسته شده است.

موزه هنرهای اسلامی

موزه هنرهای اسلامی مالزی منزل گاه بیش از 7000 آثار باستانی و نیز کتابخانه ای وسیع از متون وکتاب های اسلامی و هنر است. این موزه در محوطه پارک دریاچه با مساحتی به بزرگی 9290 متر مربع بنا شده است. در این فضای وسیع بزرگ ترین مدل ساخته شده از مسجد مسجدالحرام مکه را می توانید ببینید. این موزه شامل 12 گالری است و بخش های آثار باستانی از چینی و سرامیک گرفته تا جنگ افزارها و تسلیحات در آن دیده می گردد.

بازدید از مسجد نگارا

این مسجد که مسجد ملی مالزی هم محسوب می گردد در میان 13 هکتار باغ بنا شده است و گنجایش 15000 نفر را دارد. ویژگی برجسته این مسجد گنبد چتری شکل آن با رنگ آبی روشن و مناره 73 متری آن است.

معبد غارهای باتو

خروج از شهری مملو از بازارهای شلوغ و آسمان خراش حس خوشایندی در پی دارد، به خصوص اگر مقصد بعدی معبد غارهای باتو باشد. بعد از یک بالا رفتن طاقت فرسا از 272 پله، مجسمه طلایی خدای موروگان از شما استقبال می نماید و به ورودی غار کاتدرال یکی از بزرگترین غارهای مجموعه باتو می رسید. هنگامی که داخل می شوید از سقف بلند 97/5 متر و زیارتگاه پر آذین هندوها شگفتزده خواهید شد.

باغ دریاچه ای کوالالامپور

در نزدیکی محله چینی ها و ایستگاه اصلی قطار، این پارک شهری را می بینید. این پارک به طرز شگفت انگیزی شبیه جنگل است. در اینجا از پارک پرندگان و موزه هنرهای اسلامی هم می توانید بازدید کنید. همچنین می توانید یک قایق کرایه نموده و در طول دریاچه سیاحت کنید.

پارک تفریحی برجایا تایمز اسکوار

این پارک در مرکز خرید برجایا تایمز اسکوار قرار گرفته است و یکی از پارک های تفریحی متعددی است که در کوالالامپور یافت میگردد. در این پارک علاوه بر وسایل سواری متعدد و ترن هوایی ترسناک آن، پارک آبی و سرزمین عجایب هم وجود دارد.

موزه سلطنتی پلیس مالزی

این موزه ممکن است مانند یک موزه دورافتاده و عجیب غریب به نظر برسد، ولی به طور شگفت آوری جالب است. در این موزه مجموعه ای از یونیفرم های قدیمی ، اسلحه ها و وسایل نقلیه را می بینید که از اعضای مافیای زیرزمینی مالزی کشف و ضبط شده است. ورودی این موزه رایگان است.

فستیوال تایپوسام

این فستیوال بر اساس مذهب هندو است و در ماه فوریه، زمانی که ماه کامل است برگزار می گردد. هر سال انبوه جمعیت، بیش از یک میلیون مردم محلی و هزاران نفر گردشگر به سمت معبد باتو روانه می شوند تا ظرف های شیر خود را به خدایان تقدیم نمایند.

جاذبه های معرفی شده و بسیار دیگری از جاهای دیدنی مالزی و جاهای دیدنی کوالالامپور را همراه با اطلاعات کامل آن ها در خبرنگاران ببینید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 449

به "راهنمای سفر به کوالالامپور؛ مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کوالالامپور؛ مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید