تور ارزان آلمان: تفریحات هامبورگ که برای گردشگران رایگان است

به گزارش صنایع 90، هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان و بعلاوه هشتمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. با اینکه ثروتمندترین شهر آلمان محسوب می گردد، اما می توانید با هزینه ای کم اوقات خوشی را در برای خود رقم بزنید.

تور ارزان آلمان: تفریحات هامبورگ که برای گردشگران رایگان است

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

هامبورگ یک گوهر معماری است که به واسطه طرح شهری مترقی خود در سطح بین المللی شناخته می گردد. این شهر بزرگ آلمان نیز یکی از ثروتمندترین شهرهای کشور است که شاید کمی گران قیمت به نظر برسد. اما اجازه ندهید این موضوع شما را دلسرد کند، چراکه جاذبه ها و سرگرمیات متعددی در هامبورگ وجود دارد که هیچ هزینه ای ندارند و می توانید در پول خود صرفه جویی کنید. به این ترتیب پول خود را برای غذای تازه از بازار، نوشیدنی، خرید و... خرج کنید و از اوقات خود لذت ببرید.

دوچرخه سواری

با توجه به تعداد زیاد دوچرخه ها در هامبورگ، هنگام سفر به این شهر فکر می کنید که وارد آمستردام یا کپنهاگ شده اید. این شهر نیز به عنوان شهر عاشق دوچرخه در دنیا مشهور است. علاوه بر این، از معروف ترین سیستم دوچرخه سواری یعنی StadtRAD نیز برخوردار است. با این سیستم می توانید به سهولت و سرعت در شهر گردش کنید و در عین حال هم به محیط زیست آسیبی نرسانید. 30 دقیقه اول همواره رایگان تمام می گردد، پس از آن، برای هر دقیقه باید 0،08 یورو بپردازید. پس این سرگرمی اساساً رایگان است! ایستگاه های دوچرخه در بسیاری از ایستگاه های U-Bahn (مترو) و S-Bahn (قطارهای روی زمین) مستقر هستند و امکان تماشای منظره ها شهر را برای گردشگران تسهیل نموده اند.

هافن سیتی و اشپایشراشتات

در هافن سیتی (Hafencity) و اشپایشراشتات (Speicherstadt) می توان گذشته و حال این شهر را در کنار هم مشاهده کرد. این منطقه بزرگ ترین انبار دنیا به شمار میرود که از سال 2015 در لیست میراث دنیای یونسکو قرار گرفته است. اشپایشراشتات به معنای شهر انبارها است و ویژگی نئوگوتیک ساختمان ها با آجرهای قرمز نشان دهنده تاریخ غنی این شهر است که ارزش تماشا دارد. این انبارها در فواصل سال های 1883 و 1927 به عنوان منطقه آزاد حمل کالا بدون پرداخت مالیات ساخته شد و مساحتی معادل 26 هکتار را پوشش می دهد که شامل شبکه ای از خیابان ها، کانال ها و پل ها است. خیلی جالب است که بخش تاریخی شهر در کنار این منطقه و در وسط بزرگ ترین پروژه توسعه شهری اروپا یا همان هافن سیتی قرار گرفته است.

ساختمان های اداری، رستوران ها، آپارتمان ها و حتی یک دانشگاه منجر به شکل گیری رویای معماری به نام هافن سیتی شده که وقتی کامل گردد، 40 درصد شهر هامبورگ را تشکیل خواهد داد. یکی از نقاط شاخص این منطقه، سالن کنسرت الب فیل هارمونی (Elbphilharmonie) با نمای فوق العاده شیشه ای و روف تاپ موج دارش است.

تونل الب

تونل قدیمی اِلب (Elbe Tunnel) یکی دیگر از جاذبه های شهر به شمار میرود که بازدید از آن رایگان است. این تونل در سال 1911 به منظور ایجاد یک جهت مستقیم بود تا کارگران بارانداز بتوانند از St Pauli Piers به کرانه جنوبی رودخانه الب تردد نمایند. در حال حاضر این تونل موردعلاقه افراد محلی و گردشگران است که دوست دارند مهندسی تاریخی آن را مشاهده نموده و از منظره ها زیبای شهر لذت ببرند. بازدید از این تونل به صورت شبانه روزی در ایام هفته با دوچرخه یا پای پیاده امکان پذیر است.

کلیسای سنت میشل

کلیسای سنت میشل (St Michael) در مرکز هامبورگ قرار گرفته و از فاصله چند کیلومتری معین است. این کلیسا شامل سقف مسی متمایز، برج بلندی به ارتفاع 132 متر و بزرگ ترین ساعت زنگ دار آلمان می گردد که از دور قابل مشاهده است. کلیسای سنت میشل به صورت پیاپی در میان زیباترین منطقه ها شمال آلمان قرار می گیرد و مهم ترین جاذبه شهر به شمار میرود. معماری باروک و سکوی تماشای آن که نمایی زیبا از شهر و بندر را پیشکش نگاه بازدیدنمایندگان خود می نماید، پس قطعا می تواند علت خوبی برای بازدید از آن باشد. البته این همه ماجرا نیست و مابقی را باید خودتان ببینید.

بازار ماهی

بازار ماهی سنت پائولی هامبورگ فعالیت خود را از سال 1703 آغاز کرد و از میوه و گل گرفته تا لباس و ماهی در آن به فروش می رسد. پس در سفر به هامبورگ می توانید روزهای یکشنبه از ساعت 7 تا 9:30 صبح به این بازار سر بزنید و هم ماهی تازه خریداری کنید و هم خود را به یک فنجان قهوه و ساندویچ ماهی سنتی مهمان کنید. در عین حال تعدادی سوغاتی تهیه نموده یا فقط در این بازار گشتی بزنید.

موزه زولاجیکال

موزه زولاجیکال (Zoological) با بیش از 10 میلیون مجموعه شی، بخشی از دانشگاه هامبورگ و یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مراکز پژوهشی در زمینه تنوع زیستی و تکامل در آلمان است. فضای نمایشگاهی این موزه حدود 2000 متر مربع است که آثار باشکوهی از اسکلت وال و کرگدن گرفته تا تمساح و پرندگان و حشرات کوچک را در معرض دید قرار داده است. نمایشگاه دائمی نیز شامل انواع گونه های حیوانات و تکامل زندگی برای آموزش بچه ها و بزرگسالان می گردد.

این موزه یک ورودی تازه چندرسانه ای دارد که به نقش انسان در توسعه جمعیت، کاهش گونه ها و تغییرات آب و هوایی می پردازد. نمایشگاه ها و رویدادهای ویژه در کنار نمایشگاه های دائمی و برنامه های آموزشی موزه می تواند اوقات به یادماندنی را برایتان بسازد.

پارک Wasserlichtkonzerte

اگر دوست دارید از شلوغی و همهمه شهر دور شوید، می توانید به پارک و شهربازی Wasserlichtkonzerte هامبورگ بروید که مناسب هر سن و سالی است. این پارک از مرکز شهر آغاز شده و تا بندر ادامه دارد. این محل آرامش و استراحت شامل یک باغ گیاه شناسی، گلخانه های گرجهتی، باغ گل رز و بزرگ ترین باغ ژاپنی در اروپا است. در فصل تابستان نیز شاهد فواره ای خواهید بود که با موسیقی همراه است. ضمناً می توانید بچه ها خود را به اسب سواری برده یا از یکی از کنسرت ها و بازی های رایگان لذت ببرید. در فصل زمستان نیز امکان اسکیت بازی و بازی روی یخ وجود دارد.

تورهای پیاده روی

تور پیاده روی رایگان از بندر، شامل منطقه سنت پائولی و Reeperbahn می گردد که هر روز از ساعت 2 بعدازظهر از اسکله Landungsbrücken آغاز می گردد. به غیر از هزینه بلیط برای عبور از رودخانه به مبلغ 1.50 یورو، این تور هیچ هزینه ای ندارد. در این گشت و گذار با جزئیات جالبی در خصوص اسکله آشنا شده و منظره ها زیبای دهه 80 هامبورگ را خواهید دید. اطلاعاتی در زمینه توسعه منظره ها شهری پیدا نموده و از رویدادهایی که هنگام حضور بیتل ها در هامبورگ رخ داده، آگاه می شوید. در ادامه نیز می توانید زندگی شبانه فوق العاده این شهر را تجربه کنید.

تورهای گشت و گذار رایگان نیز در منطقه قدیمی و تاریخی شهر هر روز موجود است. این تورها از ساعت 11 صبح از ورودی اصلی ساختمان شهرداری آغاز می شوند و حدود دو ساعت طول می کشد. این تورها را می توان از روی چترهای زردشان شناخت.

جشنواره Wutzrock

جشنواره رایگان Wutzrock هر سال در فضای باز و در محل جشنواره Eichbaumsee برگزار می گردد که در جنوب شرق هامبورگ قرار گرفته است. این جشنواره نه تنها رایگان است، بلکه شامل باربیکیو و اقامت در طول شب هم می گردد. آخر هفته تابستانی خود را در کنار دوستان و خانواده در این محل سپری نموده و از برنامه های متنوع گروه های موسیقی لذت ببرید.

منبع: کجارو / momondo.com
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2046

به "تور ارزان آلمان: تفریحات هامبورگ که برای گردشگران رایگان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: تفریحات هامبورگ که برای گردشگران رایگان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید