آشنایی با فهرست کتاب هایی درباره سفر به کانادا

به گزارش صنایع 90، اگر قرار است برای سفر یا زندگی به کشور کانادا بروید، بهتر است قبل از رفتن، با بعضی از بهترین نویسنده ها و کتاب هایی درباره کانادا آشنا شوید؛ بویژه آن کتاب هایی که اثر نویسنده های خود این کشور هستند. کشور کانادا دارای سابقه قدرتمند در ادبیات است و بسیاری از نویسنده های کانادایی و کتاب هایشان در سطح بین المللی شهرت پیدا نموده اند. در این نوشتار، قصد داریم فهرست کتاب هایی درباره سفر به کانادا را به شما معرفی کنیم. پس، با ما همراه باشید.

آشنایی با فهرست کتاب هایی درباره سفر به کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

1. آن، دخترک مزرعه گرین گیبلز Anne of Green Gables

این مورد از کتاب هایی درباره کانادا که برای تمامی سنین جذابیت دارد، در سال 1908 توسط نویسنده کتاب لوسی مود مونتگمری به انتشار رسید و به سرعت به یکی از کتاب های کلاسیک و مشهور کانادایی تبدیل شد. این داستان که در جزیره پرنس ادوارد Prince Edward اتفاق می افتد، در خصوص دختر یتیم موسرخی به نام آن شرلی بوده که به اشتباه توسط یک خواهر و برادر میانسال به نامهای ماریلا و ماتیو به فرزندی گرفته می گردد. این مورد از کتاب هایی درباره سفر به کانادا با رکورد فروش بیش از 50 میلیون کپی و ترجمه به بیش از 36 زبان دیگر، اثر ادبی کلاسیکی بوده که در جهان محبوبیت دارد. داستان آن شرلی بارها به فیلم، سریال، نمایش تئاتری و نمایش رادیویی درآمد و هنوز هم علاقمندان از آن استقبال می نمایند. این کتاب در ژاپن بسیار محبوب بوده و بسیاری از زوج های جوان برای ازدواج خود به محل رخ دادن اتفاق های این کتاب سفر می نمایند.

2. سوغات کانادا Souvenir of Canada

سوغات کانادا Souvenir of Canada اثر نویسنده ای است که اصطلاح نسل ایکس را برای توصیف نسلی که بعد از اتمام انفجار جمعیت پس از جنگ جهانی دوم و قبل از نسل ایگرگ زاده شد، ابداع کرد. این بخش از فهرست کتاب هایی درباره سفر به کانادا برای کسانی که می خواهند بدانند کانادایی ها در خصوص کانادا چه چیزهایی می دانند، نوشته شد. داگلاس کپلند Douglas Coupland واقعا نبض کشورش را در دست دارد و می داند چگونه از طریق طنز، ضرورت های مفهوم کانادایی بودن را به نمایش بگذارد. نظر او در خصوص دوزبانه بودن کشورش به تنهایی آنچنان ارزشمند است که می بایست فقط به قصد دانستن آن، کتاب را بخوانید. این اثر مملو از تصاویری از عجایب زندگی در کانادا بوده که باعث می شوند بعد از دیدن آنها، با صدای بلند قهقهه بزنید. بنابراین خواندن این کتاب به هر کسی که برای اولین بار به کانادا سفر می نماید، توصیه می گردد.

3. بیزنس پنجم Fifth Business

بیزنس پنجم Fifth Business اولین رمان از سه گانه مشهور نوشته شده توسط نویسنده محبوب کانادایی رابرتسن دیویز Robertson Davies بوده و به عنوان یکی از صد رمان برتر قرن بیستم انتخاب شد. بیزنس پنجم Fifth Business یکی از کتاب هایی درباره کانادا بوده که بسختی می توان آن را توصیف کرد، چرا که برای هر کس معنا و مفهوم متفاوتی دارد. مکان رخدادهای این کتاب، مناطق روستایی کانادا است؛ اما با این وجود، این کتاب به سرتاسر جهان سفر کرد و پیروز شد خواننده را به جستجو در زندگی سه شخصیت مرکزی خود ترغیب کند. رابرتسن دیویز روش فوق العاده ای در توصیف و تحسین پیچیدگی های انسان های عادی دارد. هرگز خواندن این رمان عالی کانادایی را از دست ندهید و البته دو رمان دیگری که همراه با این رمان، به عنوان یک سه گانه شناخته می شوند؛ یعنی مانتی کور Manticore و جهانی عجایب World of Wonders.

4. آخرین میخ The Last Spike

آخرین میخ The Last Spike اثر نویسنده مشهور کانادایی پی یر برتن Pierre Berton بوده و به فرایند چهار ساله بین سال 1881 و 1885 که طی آن راه آهن ملی کانادا ساخته شد، می پردازد. راه آهن ملی کانادا که قرارداد اولیه ساخت آن ده ساله بود، در عرض نیمی از زمان مورد نظر ساخته شد. داستان پی یر برتن Pierre Berton در خصوص اینکه بیش از 3200 کیلومتر راه آهن چگونه روی رشته کوه های مرتفع و مرغزارهای وسیع ساخته شد، داستانی خارق العاده بشمار می رود. توصیف کامل زمین داران عظیم، کانادایی های فرانسوی که کار حمل خز به کشور را برای سال های متمادی انجام می دادند، کارگران چینی راه آهن، سیاستمداران و کارآفرینان، آن را به سندی مهم جهت خواندن برای همه کسانی که به یادگیری تاریخ کانادا علاقمند هستند، تبدیل کرد.

5. خاطرات سنگ The Stone Diaries

خاطرات سنگ The Stone Diaries اثر کارول شیلدز Carol Shields تنها رمان تاریخ است که هر دو جوایز گاورنر ژنرالز اوارد Governor Generals Award برای بهترین داستان انگلیسی زبان در کانادا و جایزه پولیتزر Pulitzer Prize برای بهترین داستان در ایالات متحده آمریکا را دریافت نمود و به عنوان یک کتاب شگفت انگیز شناخته می گردد. این مورد از کتاب هایی درباره کانادا که در سال 1993 به انتشار رسید، داستان یک زن عادی و زندگی او از کودکی تا سنین پیری را روایت می نماید. شخصیت اصلی این کتاب برای درک نقش خود در جهانی در حال تغییر می کوشد. کارول شیلدز Carol Shields از پس زمینه دهه های پر آشوب قبل و بعد از جنگ جهانی دوم استفاده می نماید تا زندگی و اوقات شخصیت اصلی را به نمایش بگذارد. هرگز خواندن این رمان خارق العاده که توسط یک نویسنده درخشان کانادایی نوشته شده را از دست ندهید.

6. سرخ پوست دردسر آور: داستان عجیب مردم بومی آمریکای شمالی The Inconvenient Indian: A Curious Account of Native People in North America

این کتاب که توسط فعال حقوق بومیان آمریکای شمالی به نام تامس کینگ Thomas King نوشته شد، نگاهی دارد به مفهوم سرخ پوست بودن در آمریکای شمالی. این کتاب فوق العاده که بخشی از آن تاریخی، بخشی دیگر نظرات نویسنده و کاملا خواندنی است، فرصت نگاهی دقیق به تمامی عناصر فرهنگی که درک ما را از مردم بومی آمریکا و فرهنگ آنها شکل دادند، فراهم می آورد. این کتاب با فیلم و برنامه های تلویزیونی مربوط به بومیان شوخی می نماید، در خصوص تفسیر رخدادهای تاریخی و مردم انتقاد نموده و نظرات فوق العاده ای در خصوص مفهوم امروزی سرخ پوست بودن را فراهم می آورد. با اینکه تامس کینگ Thomas King نویسنده ای بسیار تحصیل نموده بوده، به سبک موجز و قابل فهم می نویسد. او با لحن کنایی خود در زمان شرح نظراتش در خصوص اینکه زندگی به عنوان یک فرد بومی آمریکایی در جهانی امروز چگونه است، هیچ بهانه ای نمی آورد.

7. گریس دیگر Alias Grace

گریس دیگر Alias Grace که اثر نویسنده محبوب کانادایی مارگارت ات وود Margaret Atwood است، به عنوان سوژه یک مینی سریال پیروز تلویزیونی انتخاب شد. این کتاب در سال 1996 منتشر شده و جایزه کانادایی گیلر Giller را کسب نمود. همچنین، در فهرست نامزدهای جایزه بوکر Booker Prize نهاده شد. رخدادهای این داستان به دهه 1840 مربوط هستند و براساس داستان واقعی قتل تامس کینیر Thomas Kinnear و مستخدم او نانسی مونتگمری Nancy Montgomery در شرق کانادا نوشته شده اند. داستان روی گریس مارکس Grace Marks و جیمز مک درمات James McDermott دو مستخدم دیگر که به عنوان قاتلین این دو شناخته شده و به حبس ابد محکوم شدند، تمرکز دارد. داستان از نگاه گریس مارکس Grace Marks در زمانیکه در زندان بسر می برد، نقل می گردد و روی ارتباطات شخصی بین گریس مارکس Grace Marks و روانپزشکی که سعی دارد مدارکی در خصوص هیستریک بودن گریس و بیگناه بودن او برای دادگاه پیدا کند، تمرکز می نماید. این رمان، نمونه ای فوق العاده از قدرت مارگارت ات وود Margaret Atwood بوده و نمایشی عالی از زندگی در طول تاریخ اولیه کانادا بشمار می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 986

به "آشنایی با فهرست کتاب هایی درباره سفر به کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فهرست کتاب هایی درباره سفر به کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید