استفاده از همه توان کارشناسی برای عبور از بحران اقتصادی

به گزارش صنایع 90، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس از آمادگی کامل این تشکل و فعالان بخش خصوصی فارس برای همراهی در عبور از بحران اقتصادی اطلاع داد.

استفاده از همه توان کارشناسی برای عبور از بحران اقتصادی

به گزارش خبرنگاران، جمال رازقی چهارشنبه 7 شهریور در جلسه ای با حضور مدیرکل استاندارد فارس و مدیر نظارت بر غذای علوم پزشکی شیراز گفت: در شرایط بحرانی امروز اقتصاد کشور باید به فکر واحدهای فراوریی استان باشیم و این اتاق از همه توان کارشناسی و فنی بخش خصوصی در جهت عبور از بحران اقتصادی استفاده می نماید.

وی با بیان این که در این شرایط احتیاج است دستگاه های اجرایی برای حفظ و تسهیل روند فراوری اقدامات فرادستگاهی داشته باشند، اضافه کرد: در بسیاری از دستگاه های اجرایی استان، مدیران حامی بخش فراوری و صنعت استان هستند اما بخش های دیگر و یا قوانین مانع تراشی می نمایند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: سلامت مردم خط قرمز برای همه فعالان اقتصادی و بخش دولتی است و انتظار داریم دستگاه های نظارتی و تصمیم گیر در بخش مواد غذایی با حفظ اصول، از واحدهای فراوریی غذایی استان حمایت در جهت ادامه فعالیت داشته باشند.

رازقی با توجه به مسایل ارزی و افزایش قیمت ها در بازار اظهار کرد: توجه به بازار داخل و قدرت خرید مردم موضوع مهم امروز جامعه است و باید شرایطی ایجاد گردد که واحد فراوریی و مردم بتوانند از کالاها استفاده نمایند.

وی توضیح داد: امروز بخش فراوری در کشور با مشکلات جدی از جمله تأمین مواد اولیه روبرو است ضمن این که باید برای تأمین مواد اولیه واحدهای فراوریی از آبان ماه که تحریم ها علیه کشور اعمال می گردد، چاره اندیشی گردد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس ادامه داد: کوشش بخش خصوصی و اتاق بازرگانی برای برطرف مشکلات و فعال نگه داشتن واحدهای فراوریی استان است که در این راستا حمایت سایر دستگاه ها را طلب می کنیم.

مدیرکل استاندارد استان فارس نیز گفت: امروز وضعیت اقتصادی بر واحدهای فراوریی فشار وارد نموده است و متأسفانه می بینیم در بخش مواد غذایی برخی افراد بدون برخورداری از مجوزهای استاندارد کالا، از فضا سواستفاده می نمایند.

مرتضی رهنما با بیان این که واحدهای فراوریی باید بازار را مدیریت نمایند و اجازه فعالیت به فروشنده های بدون استاندارد را ندهند گفت: ما در اداره کل استاندارد استان از صنعت و فراوری استان حمایت می کنیم.

وی با اشاره به استاندارد کالاهای فراوریی اضافه کرد: نتایج آزمون از واحدهای فراوریی باید مطابق با استانداردهای ملی ایران باشد و ما در اداره استاندارد به دنبال تعامل با دستگاه های مرتبط با نظارت بر مواد غذایی و سلامت مردم هستیم.

مدیرکل استاندارد استان فارس اعلام کرد: برخی قوانین در خصوص استاندارد کالا در کشور وجود دارد که احتیاج است این قوانین بازنگری گردد و ما بر اساس احتیاج بخش صنعت و کار کارشناسی بخش های مختلف نظرات دقیق و علمی و اصلاحیه ها را دسته بندی و به سازمان ملی استاندارد اعلام خواهیم کرد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: ما متولی سلامت هستیم و در هیچ جایی از این موضوع کوتاه نمی آئیم اما احتیاج است بر اساس مسایل مربوط به واحدهای فراوریی مواد غذایی در استان بنا به شرایط روز تصمیم گیری گردد.

محمدمهدی رزمجو گفت: پیشنهاد معین ما در این زمینه این است که واحدهای فراوریی تنوع کالایی خود را ایجاد نمایند و کالاهایی با کیفیت های مختلف را با برچسب اطلاع رسانی معین برای بازار فراوری نمایند که ما نیز در این زمینه تا حفظ خطوط قرمز سلامت مردم حمایت می کنیم.

رزمجو با بیان این که ما در اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمادگی داریم با همکاری و تعامل با دستگاه های مختلف هزینه های وارده بر صنعت را کم کنیم، اضافه کرد: برای جلوگیری از ایجاد هزینه بر صنعت و موازی کاری مابین اداره نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی و ادارات کل دامپزشکی و استاندارد، ما در این اداره نظارت نتیجه ارزیابی ها و آزمون ها دو اداره کل از واحدهای فراوریی مواد غذایی را می پذیریم.

وی ادامه داد: دستگاه های ذی ربط در حوزه سلامت جدا از یکدیگر نیستند و می توانند و با بازنگری در برخی قوانین استاندارد کالا هزینه های دولت و صنعت کاهش می یابد.

رزمجو یادآور شد: در این شرایط احتیاج است دولت به طور جدی به موضوع بازار داخلی و احتیاجهای مردم در تأمین مواد غذایی مورد احتیاج ورود کند ضمن این که همکاری و هم فکری همه دستگاه های اجرایی برای تسهیل شرایط بر جامعه از ضروریات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 65

به "استفاده از همه توان کارشناسی برای عبور از بحران اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از همه توان کارشناسی برای عبور از بحران اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید