بومی سازی کیت تشخیص سریع آنتی بیوتیک شیر

به گزارش صنایع 90، یک شرکت دانش بنیان مستقر در دانشگاه علوم پزشکی فسا پیروز به تولید کیت های تشخیص سریع آنتی بیوتیک در شیر شد.

بومی سازی کیت تشخیص سریع آنتی بیوتیک شیر

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: با توجه به نیاز کشور و کمک به بهره وری بالا در صنعت شیر و لبنیات و واردات کیت های تشخیص سریع آنتی بیوتیک در شیر با تلاش این شرکت دانش بنیان، کشور از واردات این محصول بی نیاز شد.

کیت های تشخیص سریع آنتی بیوتیک ها در شیر، یک روش سریع برای سنجش آلودگی نمونه های شیر به آنتی بیوتیک های دو گروه تتراسایکلین و بتالاکتام هاست.

علاوه بر لزوم استفاده از این محصول در دامداری ها، فروشگاه های عرضه محصولات لبنی سنتی و محل های جمع آوری شیر، این محصول در کارخانه های لبنی به صورت روزانه استفاده می شود.

در صورت استفاده نکردن از این محصول و وجود آنتی بیوتیک در شیر، فرآیند تولید محصولات تخمیری با چالش هایی روبرو خواهد شد.

صیادی با بیان این که تا به امروز پنج کشور ژاپن، امریکا، چین، آلمان و بلژیک تولیدکننده این کیت ها بوده اند، اضافه نمود: با بومی سازی این کیت ها، ایران هم دانش ساخت آن را در اختیار گرفت.

او گفت: با ورود شرکت دانش بنیان برای بومی سازی و تولید کیت های تشخیصی، این شرکت علاوه بر تامین نیاز کشور که سالانه حدود سه هزار کیت است قادر است سالانه بیش از 9 هزار کیت تولید و صادر کند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: قیمت کیت های تولیدی این شرکت در مقایسه با نمونه های وارداتی 30 درصد کمتر است و سالانه از خروج بیش از 3 میلیون دلار ارز جلوگیری می کند.

صیادی گفت: برای راه اندازی این شرکت دانش بنیان بیش از 8 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که برای 17 نفر از محققان و پژوهشگران داخل کشور نیز اشتغال ایجاد شده است.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2167

به "بومی سازی کیت تشخیص سریع آنتی بیوتیک شیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بومی سازی کیت تشخیص سریع آنتی بیوتیک شیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید