10 هزار جلد کتاب قاچاق و غیرمجاز در تهران جمع آوری شد، برنامه های حمایتی وزارت ارشاد در پی لغو نمایشگاه کتاب

به گزارش صنایع 90، اعلام برنامه های حمایتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از ناشران در پی لغو نمایشگاه کتاب و خبرهایی از نمایشگاه های بین المللی کتاب در دنیا از مهم ترین اخبار این هفته حوزه ادبیات و کتاب بودند.

10 هزار جلد کتاب قاچاق و غیرمجاز در تهران جمع آوری شد، برنامه های حمایتی وزارت ارشاد در پی لغو نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، در این گزارش مروری بر مهم ترین اخبار هفته گذشته در حوزه ادبیات و کتاب داریم. اعلام برنامه های حمایتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از ناشران در پی لغو نمایشگاه کتاب، جمع آوری 10 هزار جلد کتاب قاچاق و غیرمجاز در تهرانو خبرهایی از نمایشگاه های بین المللی کتاب فرانکفورت و پکن مهم ترین اخبار هفته خاتمهی تیرماه حوزه ادبیات و کتاب بودند. با کلیک بر روی هر بخش می توانید مشروح خبر را بخوانید.

کتاب فروشی در روزگار کرونا

کتاب و کتاب خوانی پیش از شیوع ویروس دنیا گیر کرونا هم با مسائل زیادی روبرو بود و به تبع فروش کتاب هم آنچنان که شایسته جامعه ایرانی باشد، بالا نبود. با توجه به شیوع موج جدید ویروس کرونا خبرگزاری خبرنگاران از روز شنبه 28 تیرماه در پرونده کتاب فروشی در روزگار کرونا به آنالیز شرایط فراوری، نشر و فروش کتاب پرداخت.

در این پرونده گفتگوهایی با کتاب فروشان و بعضی ناشران و گزارش هایی میدانی این موضوع پیگیری شد.

رقابت 1370 کتاب در جایزه کتاب ماه و سال کانون

ابتدای هفته با خبری از جایزه کتاب ماه و سال کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان همراه بود. طبق این خبر از مجموع 1370 عنوان کتاب داوطلب آنالیز جایزه کتاب فصل بهار، پس از آنالیز های اولیه 626 عنوان کتاب شامل 53 عنوان کتاب شعر کودک و نوجوان و 570 عنوان کتاب داستان به مرحله ارزیابی راه یافت تا پس از داوری اولیه نامزدهای کتاب ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال 1399 معرفی و مورد داوری خاتمهی قرار بگیرد.

جایزه فروردین، اردیبهشت و خرداد (فصل بهار)، مردادماه سال 1399 از سوی دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان برگزار می گردد.

لغو برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در امسال

روز یکشنبه 29 تیرماه با یک خبر تکراری همراه بود. پیش از این و در هفته گذشته محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از لغو برگزاری سی دو سومین نمایشگاه کتاب تهران در سال 1399 اطلاع داده بود؛ ایوب دهقانکار، سخنگوی شورای سیاست گذاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این خبر را خاطرنشان کرد.

او در این باره گفت: طبق مصوبه این شورا سی و سومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در امسال برگزار نخواهد شد.

جمع آوری 10 هزار جلد کتاب قاچاق و غیرمجاز در تهران

حدود 10 هزار جلد کتاب قاچاق و ممنوعه طی بازرسی از مراکز چاپ جمع آوری و متخلفین این امر با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند. این خبر روز یکشنبه از سوی روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران اعلام شد.

برگزاری مجازی اختتامیه جام باشگاه های کتاب خوانی

روز یکشنبه 29 تیرماه مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان به صورت مجازی در روز چهارشنبه اول مرداد 1399 اطلاع داد.

مراسم اختتامیه چهارمین دوره جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان چهارشنبه اول مرداد برگزار گردید و باشگاه های برگزیده، نامه های برگزیده، کلیپ های برگزیده، نویسنده برگزیده، تسهیل گر برگزیده و ... معرفی شدند.

دعوت به ثبت نام در بخش مجازی نمایشگاه کتاب فرانکفورت

موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با انتشار اعلامیه ای از ناشران، آژانس های ادبی و فعالان حوزه نشر، دعوت کرد در بخش مجازی نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت شرکت نمایند. طبق اطلاعات ارائه شده از سوی مدیران نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور در بخش مجازی این نمایشگاه به صورت مستقیم (بدون واسطه) و رایگان است.

پیش از این اعلام شده بود نمایشگاه کتاب فرانکفورت با اعمال پروتکل های بهداشتی و بعضی تغییرات به صورت فیزیکی برگزار خواهد شد.

برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب پکن

دوشنبه 30 تیرماه با خبر دیگری از نمایشگاه های بین المللی کتاب همراه بود. بنا بر اعلام اجرا شده بیست وهفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب پکن 5 تا 9 شهریور برگزار می گردد؛ همچنین بخش مجازی این نمایشگاه نیز همزمان با بخش فیزیکی آغاز به کار خواهد نمود و تا 11 دی 1399 به صورت رایگان برپا خواهد بود.

اعلام برنامه های حمایتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از ناشران در پی لغو نمایشگاه کتاب

پس از گذشت چند روز از اعلام خبر قطعی لغو نمایشگاه کتاب تهران روز سه شنبه 31 تیرماه محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های حمایتی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد از ناشران را خاطرنشان کرد.

طبق اظهارت جوادی برگزاری دو طرح فصلی کتاب با افزایش اعتبار، برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به صورت جامع و فراگیر، خرید کتاب از ناشران، افزایش اعتبار خرید کتاب از تاشران و کتاب فروشی های شهرستانی، اعطای تسهیلات و توزیع کاغذ دولتی در بین ناشران متقاضی و تمدید تفاهم نامه با شرکت پست برای ارسال کتاب از مهم ترین برنامه های این معاونت در این برنامه های حمایتی قرار دارند.

خاتمه کار نمایشگاه مجازی انتشارات سوره مهر با استقبال 61 درصدی غیرتهرانی ها

یکی از برنامه ها و طرح های مناسبی که از طرف ناشران و کتاب فروشان در روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور و با لغو برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اجرا شد برپایی غرفه مجازی انتشارات سوره مهر با عنوان انتهای راهرو 27 بود. عبدالحمید قره داغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر در گفتگویی مفصل با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران درباره این طرح و دست آوردهای آن توضیحاتی ارائه داد.

4028/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1248

به "10 هزار جلد کتاب قاچاق و غیرمجاز در تهران جمع آوری شد، برنامه های حمایتی وزارت ارشاد در پی لغو نمایشگاه کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 هزار جلد کتاب قاچاق و غیرمجاز در تهران جمع آوری شد، برنامه های حمایتی وزارت ارشاد در پی لغو نمایشگاه کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید