شنزن در یک نگاه

به گزارش صنایع 90، شنزن یکی از شهرهای چین و از قطب های مالی این کشور به شمار می رود. این شهر پیشرفته با جاذبه های گردشگری هیجان انگیز یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در چین است. پارک پنجره دنیا و پارک دره شادی از دیدنی های شنزن است.

شنزن در یک نگاه

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

برای بازدید از شنزن، این شهر مدرن و جذاب، با تورهای شنزن همراه شوید.

شنزن (شنزن) یکی از شهرهای بزرگ استان گوانگ دونگ در کشور چین، قاره آسیا است. این شهر که در دلتای رود پرل قرار گرفته است، با هنگ کنگ، دونگوان و هویژو همسایه است.

جمعیت شنزن بیش از 12.5 میلیون نفر و مساحت آن 2.05 هزار کیلومتر مربع است. بیشتر ساکنان شنزن را پیروان بودیسم و تائویسم تشکیل می دهند و مسلمانان و مسیحیان شنزن در اقلیت قرار دارند. هرچند زبان رسمی شنزن، چینی ماندارین است؛ اما بومی های بعضی نواحی با گویش های کانتونی، هاکا و تیوچو صحبت می نمایند.

شهر شنزن مانند دیگر شهرهای کشور چین، تحت حکومت مرکزی قرار گرفته است که جمهوری خلق چین نامیده می گردد. ریاست کشور به عهده رئیس جمهور و ریاست هیئت دولت که متشکل از وزرا است، به عهده نخست وزیر است. حکومت از 5 شاخه تشکیل شده است که با نام یوان شناخته می شوند: یوان مقننه، یوان مجریه، یوان قضاییه، یوان حسابرسی که وظیفه آن کنترل عملکرد شاخه های حکومت است و یوان سنجش و گزینش که مسئول تایید و آنالیز کیفیت کارکنان حکومت است.

در سال 1980، شنزن اولین شهری بود که به عنوان منطقه ویژه مالی معرفی گردید. این مناطق زمینه ای آزمایشی برای استفاده از بازار های سرمایه داری در کنار ایده های سوسیالیستی بود. امروزه شنزن به یکی از بزرگ ترین شهرهای دلتای رود پرل تبدیل شده است؛ منطقه ای که نه تنها به عنوان قطب مالی چین به شمار می رود، بلکه بزرگ ترین منطقه صنعتی در دنیا نیز محسوب می گردد.

آب و هوای شنزن نیمه گرمسیری مرطوب به شمار می رود. تابستان هایی بسیار مرطوب و داغ، و زمستان هایی معتدل و نسبتا خشک دارد. بهار در شنزن، ابری ترین فصل سال است و بیشترین میزان بارندگی نیز در ماه آوریل صورت می گیرد. متوسط دمای هوا در طول سال از 0.2 تا 26.6 درجه سانتی گراد تغییر می نماید و میزان میانگین بارش سالانه 1.935 میلی متر گزارش شده است.

فرودگاه بین المللی شنژن بن با طراحی خاص و مدرن، در ساحل شرقی رود پرل قرار گرفته است و پرواز هایی از/ به کوالالامپور، لنکاوی، سئول، وین، بانکوک و بسیاری دیگر از شهرهای داخلی و خارجی در آن برقرار است. این شهر 5 ایستگاه قطار دارد و به وسیله خط آهن، به تعداد زیادی از شهرهای چین از جمله گوانجو، پکن و شانگهای وصل می گردد. در ترمینال های مسافربری شیکو و فویونگ، می توانید از فری هایی که به مقصد فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، ماکائو و بعضی نقاط دیگر است، بهره ببرید. برای جابجایی های درون شهری مترو، تاکسی، اتوبوس های عمومی و دوچرخه پیشنهاد می گردد.

صنایع دستی با سنگ یشم، محصولات کریستالی و سرویس های چای سنتی چین از سوغاتی های شنزن به شمار می روند. شما برای خرید می توانید به مرکز خرید کوکو پارک (COCO Park) و خیابان دونگ مین (Dong Men Pedestrian Street) سر بزنید.

از محبوب ترین دیدنی های شنزن می توان پارک لیان هواشان شنزن (شنزن Lianhuashan Park)، پارک ملی کوه ووتانگ (Wutong Mountain National Park)، روستای نقاشان رنگ روغن دافن (Dafen Oil Painting Village)، دهکده فرهنگ بومی چین (China Folk Culture Village)، دهکده شکوه بومی چین (Splendid China Folk Village)، پارک لیچی (Lychee Park)، پارک و شهربازی دره شادی شنزن (Happy Valley of شنزن)، دریاچه پری و باغ گیاه شناسی شنزن (Fairy Lake Botanical Garden) و پارک پنجره دنیا (شنزن Window of the World) را نام برد.

دیگر دیدنی های شنزن شامل موزه شنزن (شنزن Museum)، ساحل دامیشا (Dameisha Beach)، قلعه داپنگ (Dapeng Fortress) و باغ وحش حیوانات وحشی شنزن (شنزن Wild Animal Zoo) می گردد.

منبع: کجارو / shenzhenshopper.com / tripadvisor.com / en.wikipedia.org
انتشار: 10 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 525

به "شنزن در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنزن در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید