کلانتری: وقف دماوند مربوط به 400 سال پیش است

به گزارش صنایع 90، کلانتری گفت: وقف دامنه کوه دماوند مربوط به 400 سال پیش است و جمع آن به 100 هکتار هم نمی رسد. واقعیت جنگل آق مشهد هم 400 هکتار از مراتعش وقف شده که مربوط به 800 سال پیش است.

کلانتری: وقف دماوند مربوط به 400 سال پیش است

به گزارش سایت سازمان حفاظت محیط زیست، جلسه هم اندیشی برخط اعضای انجمن اقتصاد و کشاورزی از دانشگاه های سراسر کشور با رییس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید.

در این کنفرانس برخط، عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، وظایف این سازمان را حفظ محیط زیست برای نسل آینده و کنونی یاد کرد و گفت: در کشور هیچ ارگانی به اندازه این سازمان، وظیفه حفظ حقوق نسل های آینده را ندارد.

در این ملاقات که به صورت برخط برگزار گردید، کلانتری در مورد اهمیت حفظ محیط زیست تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب بار ها در سخنانشان مساله محیط زیست و حفاظت از آن را یک مساله ملی دانستند و تاکید نمودند حفظ آن وظیفه آحاد جامعه است.

کلانتری در ادامه با بیان این که یکی از مصادیق توسعه پایدار حفظ محیط زیست است، ادامه داد: فقر، یکی از عوامل مخرب محیط زیست است و در کشور با رعایت ضوابط محیط زیستی باید فراوری صورت گیرد و چرخ زندگی مردم هم بچرخد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با انتقاد از بعضی از سیاست های ضدتوسعه ای در کشور ادامه داد: بعضی از سیاست گزاران ارزش ذاتی آب را صفر در نظر می گیرند و همین سیاست ها به بهانه خودکفایی باعث نابودی منابع کشور شده است.

معاون رئیس جمهور در ادامه تاکید نمود: سازمان در حال به روزرسانی تجهیزات زمینی برای اطفای حریق است، اما با مسائل زیادی روبرو است. بعضی انتقاد می نمایند که چرا در آتش سوزی ها از امداد هوایی استفاده نشد؛ باید بگویم که با تجهیزات قدیمی که وجود دارد به ازای هر بیست پرواز، حتما یک نفر تلفات خواهیم داشت و از طرف دیگر برای خرید تجهیزات هوایی احتیاج به سرمایه گذاری بالایی داریم که از توان مالی دولت خارج است و باید شما استادان اقتصاد بگویید در این مورد باید چقدر سرمایه گذاری کرد.

وی در ادامه از جوانانی که برای مهار آتش به طبیعت رفتند، یاد کرد و گفت: این جوانان سرمایه های کشور بودند و دولت در حال رایزنی است تا برای خانواده آن ها تسهیلاتی در نظر گرفته گردد.

در ادامه معاون رئیس جمهور ضمن تاکید بر محدودیت های استخدامی، خاطر نشان کرد: با 3500 محیط بان حفاظت و صیانت از منابع ژنتیک کشور امکان پذیر نیست و دانشگاه ها باید فرهنگ جامعه را تقویت نمایند؛ کما این که تا به امروز هم این کار توسط رسانه ها اجرا شده است.

کلانتری ضمن اشاره به موضوع وقف دماوند، گفت: دیروز در دفتر معاون اول رئیس جمهور در مورد موضوع دماوند و جنگل آق مشهد جلسه داشتیم، اما متاسفانه واقعیت آن چیزی نیست که در رسانه ها مطرح می گردد. مثلاً وقف دامنه کوه دماوند مربوط به 400 سال پیش است و جمع آن به 100 هکتار هم نمی رسد. واقعیت جنگل آق مشهد هم 400 هکتار از مراتعش وقف شده که مربوط به 800 سال پیش است؛ ضمن این که طبق فتوای مرحوم امام (ره) و رهبر معظم انقلاب، انفال قابل وقف نیست.

معاون رئیس جمهور توضیح داد: محیط زیست فقط جنگل نیست. سوخت اضافی که از طریق خودرو ها در ترافیک می سوزد و باعث آلودگی هوا می گردد نیز محیط زیست است.

رییس سازمان محیط زیست در خاتمه با تاکید بر ضرورت آموزش محیط زیست در دانشگاه ها گفت: درصد زیادی از مدیران اجرایی کشور، دانش آموخته رشته های مهندسی هستند و باید با مسائل محیط زیستی آشنا باشند تا آینده نسل های آینده کشور به خطر نیفتد.

منبع: فرارو
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1173

به "کلانتری: وقف دماوند مربوط به 400 سال پیش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلانتری: وقف دماوند مربوط به 400 سال پیش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید