حقایق جالب در خصوص ماداگاسکار که شاید ندانید

به گزارش صنایع 90، آیا انیمیشن ماداگاسکار را به یاد دارید؟ بیشتر ما با ماداگاسکار توسط این انیمیشن یا مستند و فیلم هایی که در مورد آن ساخته شده اند، آشنا شده ایم و اطلاعات ما در مورد این کشور در حد همان فیلم و انیمیشن ها است. باید بگوییم که در مورد این کشور که در 400 کیلومتری شرق آفریقا بوده، نکات بسیار جالب و خواندنی وجود دارند که می خواهیم در این مقاله به آنالیز واقعیت های جالب در مورد ماداگاسکار بپردازیم. رمز و رموز پنهان و نقاط دیدنی و کشف نشده فراوانی در کشور ماداگاسکار وجود داشته که تا به امروز هیچ گردشگری نتوانسته است همه آن ها را از نزدیک ببیند. پیرامون دانستنی های شگفت انگیز درباره ماداگاسکار به همین بسنده کنیم که ماداگاسکار روزگاری بخشی از قاره آسیا بشمار می آمد! ما قصد داریم امروز شما را با بعضی از حقایق جالب در مورد ماداگاسکار آشنا کنیم.

حقایق جالب در خصوص ماداگاسکار که شاید ندانید

مساحت و جمعیت کشور ماداگاسکار

ماداگاسکار جزیره عظیمی بوده که در جنوب شرقی آفریقا در اقیانوس هند هست. این چهارمین جزیره وسیع در جهان و همچنین شلوغ ترین است. اغلب مردم این کشور بسیار فقیر بوده و چیزی در حدود 69 درصد از جمعیت 22 میلیون نفری ماداگاسکار درآمد روزانه ای کمتر از 1 دلار دارند. شهر آنتاناناریوو که بی مثال ترین شهر این کشور بشمار می آید، شهری مدرن و پیشرفته با ساختمان های عظیم و تجاری بوده و بسیار از کارخانه های تولیدی این کشور در این شهر قرار گرفته اند؛ شهری که فرانسوی ها آن را تانا می نامند.

سیاست، مذهب و اقتصاد در کشور ماداگاسکار

ماداگاسکار که امروزه یکی از کشورهای قاره آفریقا بحساب می آید، از قاره آسیا و هند جدا شده است. شرایط مذهبی ماداگاسکار کاملا بی نظیر بوده، زیرا تقریبا بیش از نیمی از جمعیت این کشور هنوز عقاید بومی خود را حفظ نموده که بر رابطه بین افراد زنده و مردگان تاکید دارد. آنها مردگان را عضوی از خانواده خود می دانند و برای اینکه به سایر مردگان در بهشت نزدیک باشند، جنازه آنها را در میان پارچه ای قرار داده و بر بالای بلندترین صخره یا غار و کوه قرار می دهند. علاوه بر این 41 درصد مردم مسیحی و چیزی در حدود 7 درصد مسلمان هستند. براساس مقاله حقایق جالب در خصوص ماداگاسکار باید بدانید که اقتصاد رو به رشد ماداگاسکار ریشه در صنایع کشاورزی، جهانگردی، نساجی و معدن دارد. این کشور به یکی از بی مثال ترین اقتصادهای در حال رشد در جهان از سال 2016 تبدیل شده که تا حد زیادی این پیشرفت مالی ریشه در فراوانی منابع طبیعی این کشور دارد. از آنجایی که بین سال های 1897- 1960 این منطقه تحت سلطه فرانسوی ها قرار داشت، مردمش به زبان فرانسوی مسلط هستند. شهر آنتاناناریوو که جمعیتی بالغ بر 1600 هزار نفر دارد را می توان پایتخت سیاسی، مالی، فرهنگی و تحصیلی این کشور دانست.

حیات وحش و پوشش گیاهی و جانوری ماداگاسکار

ماداگاسکار بهشت گیاهان است. زیبایی و بکر بودن این منطقه در گام اول نخستین چیزی است که هر توریستی را متحیر و مات خود خواهد نمود. تنوع گیاهی این کشور از 15000 گونه گیاهی بیشتر بوده و چیزی در حدود 860 نوع گل ارکیده و 170 نوع درخت نخل مختلف در ماداگاسکار رشد می نماید. اگرچه پوشش گیاهی این منطقه بسیار متنوع است، اما متاسفانه مثل دیگر مناطق کره زمین این پوشش گیاهی و بافت جنگلی به سبب آلودگی و زندگی شهرنشینی در حال تخریب شدن است. از نظر آب و هوایی، این کشور دارای آب و هوایی بسیار متغیر و عجیب و غریب هست. برای مثال، تفاوت زیادی بین آب و هوای قله کوه و زمین های هموار وجود دارد که باعث شده تا هواشناسان را نیز متحیر کند. در قسمت های هموار این منطقه محصولاتی چون برنج در مزارع کشت می شوند. همچنین، در بخشی از این کشور شما شاهد کویر هستید. از نظر گونه های جانوری، کشور ماداگاسکار دارای گونه های جانوری خاصی بوده که در هیچ قسمتی نمی توانید مانند آن را ببینید. برای مثال، گونه های ماری که در جاهای دیگر مشاهده می کنید، بومی ماداگاسکار بوده و تقریبا 80 گونه مختلف مار در این کشور زندگی می نمایند که هیچکدام از این گونه ها جز مارهای سمی بحساب نمی آیند. فیل پرنده یکی از گونه های کمیابی بوده که به عنوان بی مثال ترین پرنده جهان با وزنی در حدود نیم تن شناخته می گردد و در زمان های گدشته در این کشور زندگی می کرد. البته، باید بگوییم که این پرنده آخرین بار در قرن 17 و18 دیده شده و توسط انسان ها یا بدلایل نامشخص دچار انقراض شده اند. پیرامون دانستنی های شگفت انگیز درباره ماداگاسکار باید بدانید که درخت بائوبوب از درختانی بوده که بسیار نادر است. این درخت را امروزه به عنوان سمبل ماداگاسکار می شناسند.

نکات عجیب و غریب و خواندنی دیگر در خصوص ماداگاسکار

-حفظ سنت های گذشته در این کشور بخوبی صورت می گیرد. برای مثال، ورزش موراینگی که مبارزه ای با دست و پا بوده، از سنت های قدیمی مردم کشور ماداگاسکار است. این ورزش از علاقمندان کثیری در این کشور برخوردار بوده و همیشه انجام می گردد.

-سواحل و مناطق بسیار زیادی در کشور ماداگاسکار بوده که سبب گشته تا قدرت این کشور برای به سوی خود کشیدن توریست حتی از جزیره موریس بیشتر باشد.

-حیوان بسیار ترسناکی به نام لمور در ماداگاسکار بوده که 100 گونه مختلف از آن یافت گشت. براساس مقاله واقعیت های جالب در خصوص ماداگاسکار باید بدانید که شیوه عجیب غذا خوردن این حیوان در نوع خودش جالب توجه هست.

-آیا می دانستید که یکی از بی مثال ترین ورزش ها در کشور ماداگاسکار، ورزش راگبی است؟! تعداد تیم های راگبی این کشور به بیشتر از 410 تیم راگبی و تعداد ورزشکاران راگبی آن نیز به بیشتر از 22540 نفر می رسند. این کشور در ورزش راگبی در کل جهان رتبه 41 ام را به خود اختصاص داده است.

-آیا می دانستید که ماداگاسکاری ها هنوز هم خیلی زیاد به پری های دریایی و جادوگرها علاقمندند؟! یکی از عقاید جالب مردم ماداگاسکار این است که به هنگام روبه رو شدن با یک جادوگر باید صورتکی که از جنس پوست نارگیل ساخته شده، به صورت خود بزنید تا از شر طلسم در امان بمانید.

-آیا می دانستید که سخت ترین نام خانوادگی در بین سران دولت ها از سال 2014 به هری راجاوناریمامپیانینا که رئیس جمهور این کشور بوده، تعلق دارد؟!

-با توجه به ادعای باستان شناسان مبنی بر ورود انسان های اولیه در حدود 350 سال پیش از میلاد مسیح به این منطقه می توان گفت که این کشور جز کهن ترین نقاط مسکونی در کل جهان بشمار می آید.

-وانیل محصول صادراتی و معروف کشور ماداگاسکار بوده که تقریبا 80 درصد وانیل را این کشور تامین می نماید. از محصولات دیگر این کشور می توان به میوه لیشه، میگو و قهوه اشاره نمود.

-جالب است بدانید در این کشور زرافه، شیر، پنگوئن و هیچ گورخری وجود ندارد.

-براساس مقاله حقایق جالب در خصوص ماداگاسکار باید بدانید که این منطقه مستعد طوفان های گرمسیری است. برای مثال، در سال 2004 طوفان گرمسیری گافیلو که در این کشور به وقوع پیوست، چیزی در حدود 214000 نفر را بی خانمان و 172 نفر را به کام مرگ کشاند.

منبع: همگردی
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1037

به "حقایق جالب در خصوص ماداگاسکار که شاید ندانید" امتیاز دهید

1 کاربر به "حقایق جالب در خصوص ماداگاسکار که شاید ندانید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایق جالب در خصوص ماداگاسکار که شاید ندانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید