10 حقیقتی که درباره شهر میلان نمی دانستید

به گزارش صنایع 90، سفر به میلان که از آن به عنوان پایتخت مد دنیا یاد می گردد، می تواند برای هر گردشگری جذاب و رویایی باشد، به خصوص اگر پیش از سفر اطلاعات بیشتری از فرهنگ و جاذبه های پنهان شهر به دست آورد.

10 حقیقتی که درباره شهر میلان نمی دانستید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

وقتی صحبت از شهر میلان می شود، مردم بیشتر آن را با مد و فشن می شناسند؛ اما حالا وقت آن است که با بزرگ ترین شهر شمال ایتالیا بیشتر آشنا شویم. با سفر به این شهر می توان از شگفتی های پنهان، مناطق جدید جذاب و غذاهای دلچسب نهایت لذت را برد. میلان، سبک خاص خود را دارد و منحصربه فرد، بین المللی و در عینِ حال اصیل است؛ شهری که سنت را با نوآوری درهم آمیخته است. در ادامه قصد داریم به حقایقی از این شهر اشاره کنیم که کمتر کسی از آن خبر دارد.

1. میلانی ها معتاد به کار هستند

میلانی ها به خود می بالند که به عنوان طبقه ای سخت کوش و با استعداد، اقتصاد ایتالیا را پا بر جا نگه داشته اند. آن ها همواره در تکاپو بوده و فکر می نمایند همه ساکنان پایین رودخانه پو افرادی تنبل هستند. با اینکه شهر رم شاید پایتخت سیاسی ایتالیا باشد؛ اما میلان مرکز استقرار بانک ها، بورس و جهانی مد است. علاوه بر این، بیشترین فراوری ناخالص داخلی ایتالیا نیز به همین شهر تعلق دارد. مردم میلان، وقت شناس هستند، پس اگر میزی رزور کردید یا قرار ملاقاتی دارید، حتماً سر وقت در آنجا حاضر شوید.

2. میلان، پایتخت مد است

برای چند لحظه، شرکت مد آرمانی را کنار بگذارید. فشن در شهر میلان فقط به برندهای معروف و بوتیک های طراحان مطرح خلاصه نمی شود. هنرمندان مد و کارگاه های تاریخی نیز در میلان فعالیت می نمایند که به صورت خانوادگی اداره می شوند و هنر آماده سازی لباس های دست دوز با پارچه های با کیفیت عالی را از نسلی به نسلی دیگر منتقل نموده اند. به عنوان مثال کارگاه موتینلی (Mutinelli) که از سال 1888 مشغول تهیه کلاه با چرم، نمد، کاه و پارچه پشمی بوده است؛ پیراهن دوزی Camiceria Ambrosiana نیز برای افراد خانواده سلطنتی ایتالیا و بازیگران مطرح، پیراهن هایی از الیاف طبیعی آماده می کرد.

3. میلانی ها، عاشق کیک کریسمس هستند

پانتون (Panettone)، شیرینی نمادین شهر میلان به حساب می آید. این نان شیرین و گرد و خوشمزه از کشمش و میوه های شیرین شده تهیه می شود که روی آن شکل یک صلیب تزیینی وجود دارد. شیرنی پانتون را برای قرن ها در زمان کریسمس مصرف می کردند؛ اما اکنون به خوراکی لذیذی تبدیل شده است که در تمام طول سال در اکثر قنادی ها به فروش می رسد.

در افسانه ها و داستان ها آمده است که این شیرینی در اثر یک اشتباه، فراوری شده است. روزی، پسر سر به هوای یک نانوا، تخم مرغ و شکر و کشکش را در خمیر نان می ریزد و کیکی درست می نماید و اسم Pan de Toni به معنای نان تونی را روی آن می گذارد. شیرینی پزها امروزه به آن مخلفات بیشتری نظیر دانه کاج، زردآلو، انجیر، شاه بلوط، گیلاس سیاه، آناناس، هلو، گلابی و میوه های گرمسیری نیز اضافه می نمایند.

4. میلانی ها به لحظات تفریحی، آپرتیتیوو می گویند

بارهای جذاب میلان به همراه نوشیدنی های خوشمزه و فینگر فودهای لذیذ، سبک جدیدی را در سراسر ایتالیا پایه گذاری نموده اند.

به عصرها که زمانی برای خوردن نوشیدنی است، آپرتیتیوو گفته می شود، یکی از سنت های دوست داشتنی میلانی ها که جایگاهی به مراتب بالاتر از یک رسم اجتماعی ساده دارد. مردم میلان به سرعت از محل کار خود خارج می شوند و برای برطرف خستگی روزانه، دور هم جمع می شوند که می تواند ساعت ها طول بکشد و به یک شام کوچک دورهمی تبدیل شود. بیشتر رستوران ها برای برگزار کردن آن خدماتی از جمله محل مناسب و منویی شامل انواع میان وعده و نوشیدنی ارزان قیمت ارائه می دهند. یکی از بهترین مکان ها برای تجربه کردن آپرتیتیوو، آرمانی بامبو بار است که نوشیدنی های کلاسیک را در سالن روف تاپ پانورامایی خود سرو می نماید که در کف آن از سنگ های سیاه و اونیکس براق استفاده شده است. گردشگران می توانند برای تجربه آپرتیتیوو به منطقه ناویلی بروند که در امتداد شبکه ای از کانال های آب و حمام های حرارتی میلان قرار گرفته است.

5. اصالت ریزوتو واقعی به میلان برمی شود

با اینکه شاید بارها و بارها، ریزوتو خورده باشید، اما فقط یک دستور اصل آن در جهان وجود دارد، به نام ریزوتوی میلان که به رنگ زرد است و نه سفید. مخلوط برنج و خامه با اضافه شدن زعفران به رنگ زرد طلایی درمی آید. این غذا از نوعی برنج ممتاز به نام کارنارولی، آب گوشت، کره مالگا که در کلبه های کوهستانی تهیه لبنیات آماده می شود، پنیر راسپادورا که در قرون وسطا از باقی مانده غذای اشراف به فقرا داده می شد، تشکیل می شود. زعفران نیز در دهه 1500 توسط فاتحان اسپانیایی به این منطقه آورده شد، هرچند که امروزه در مرکز ایتالیا نیز کشت می شود. علاوه بر این، تکه ای از مغز استخوان را به عنوان چاشنی به این غذا اضافه می نمایند. مردم میلان به حدی به ریزوتو معتاد هستند که به آن ها برنج خور می گویند.

6. آسمان خراش ها بخشی از چشم انداز میلان هستند

مناطق مدرن و پیشرفته جدیدی در میلان وجود دارد، نظیر پورتا نوئوا، جایی که معماری آینده گرایانه با ساختمان های سبز تلفیق شده اند. این منطقه را که به عنوان میلان جدید می شناسند، توسط معماران مشهور جهان ساخته شده است و منهتن کوچک ایتالیا نامیده می شود. از جمله این آسمان خراش ها می توان به سیتی لایف اثر زاها حدید اشاره نمود و همین طور جنگل عمودی که در بالکن این دو برج مسکونی، صدها درخت کاشته شده است.

7. شهرت میلان فقط به کلیسای جامع آن محدود نمی شود

کلیسای بزرگ سانتا ماریا که اهالی میلان آن را Duomo می نامند، یکی از بزرگ ترین و باشکوه ترین کلیساهای جهان است. اما میلان فقط به همین جاذبه خلاصه نمی شود. جاذبه های زیادی نظیر عمارت های اشرفی که از نگاه گردشگران پنهان مانده و موزه های مهمی همچون موزه شام آخر که اثر شام آخر داوینچی را به نمایش گذاشته است، نیز در این شهر وجود دارد.

جاهای دیدنی عجیب وغریبی هم در شهر میلان خودنمایی می نمایند، نظیر کتابخانه امبروسیانا که گفته می شود، روح لوکرتزیا بورجیا، فرزند نامشروع پاپ اکساندر ششم آن را تسخیر نموده است. چند تار از موهای او در جعبه ای شیشه ای به نمایش گذاشته شده است و طبق ادعاها، روح او شب ها به این محل برمی شود تا این تارهای مو را شانه کند.

8. شگفتی های زیرزمینی متعددی در میلان وجود دارد

علاوه بر شلوغی دیوانه نماینده گردشگران عاشق خرید، جهانی مرموز دیگری نیز در میلان وجود دارد، از آن جمله می توان به سردابه ها اشاره نمود، جایی که شامل بقایای زیرزمینی باستانی رومی و اتاق های سردی می شود که محل تجمع هزاران اسکلت انسان هستند و زمانی از آن ها به عنوان گورستان بیمارستان استفاده می شد. تونل های تودرتو در زیر قصر سفورزا و همچنین پناهگاهی از جنگ جهانی دوم که افراد محلی هنگام بمباران در آن مخفی می شدند، نیز چهره دیگری از میلان را به گردشگران نشان می دهند.

9. زندگی شبانه در میلان جریان دارد

زندگی شبانه بخش مهمی از شهر میلان به شمار می رود و برندها حرف اول را در این زمینه می زنند. کلوپ و رستوران کاوالی، کلوپ شبانه گران و شیکی است که غذاهای لذیذی نیز سرو می نماید. کلوپ Armani Privé، یکی بهترین کلوپ های میلان به حساب می آید که میزهایی به رنگ برنز و دیوارهایی درخشان دارد.

10. غذاهای عجیب و غریبی که ارزش امتحان کردن دارند

رستوران های لوکس میلان از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند، اما غذاهای سنتی را همچنان می توان در رستوران های قدیمی با مدیریت خانوادگی پیدا کرد. Cassoeula، یک غذای قدیمی روستایی با اسمی بامزه است که حتی مردم خود ایتالیا نیز به سختی آن را تلفظ می نمایند. این غذا از کلم و بخش های مختلف بدن خوک تشکیل شده که همراه با پیاز، کرفس، هویج و فلفل سیاه در ظرف کسرول پخته می شود و باب دندان کسانی است که از خوردن غذاهای تند و پر ادویه لذت می برند. طبق افسانه ها، دستور اصلی پخت این غذا به یک روز زمستانی در قرون وسطا برمی شود که هر سال سرانجام فصل کشتار خوک ها را نشان می داد و بعدها به جشن سنت آنتونی مربوط می شد که حامی حیوانات بود.

از بهترین رستوران های میلان برای خوردن یک وعده غذای محلی می توان به ماسوئلی (Masuelli) و تراتوریا میلانیز (Trattoria Milanese) اشاره نمود که mondeghili نیز سرو می نمایند، غذایی که با ترکیب نان و شیر و تبدیل آن به توپ های قلقلی و سرخ کردن در کره درست می شود.

هر زمانی که قصد سفر به ایتالیا و بازدید از جاهای دیدنی میلان را دارید، می توانید تور ارزان ایتالیا را به وسیله آژانس های مسافرتی که با ما همکاری دارند، خریداری کنید. ما در خبرنگاران این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را ارزان تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 598

به "10 حقیقتی که درباره شهر میلان نمی دانستید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 حقیقتی که درباره شهر میلان نمی دانستید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید