چین سیستم حمل کلاهک هسته ای مافوق صوت آزمایش کرد

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: وزارت دفاع چین انجام جدیدترین آزمایش سیستم حمل کلاهک هسته ای مافوق صوت را تأیید کرد.

چین سیستم حمل کلاهک هسته ای مافوق صوت آزمایش کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، وزارت دفاع چین از آزمایش موفقیت آمیز جدیدترین سیستم حمل کلاهک هسته ای مافوق صوت اطلاع داد.

شبکه خبری راشا تودی روز یکشنبه گزارش داد این وسیله رونده مافوق صوت که از سوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) وو-14 لقب گرفته چهارمین آزمایش خود را در هفتم ژوئن با موفقیت گذرانده است.

بر اساس این گزارش، این سیستم استراتژیک بسیار پیشرفته قادر به حرکت با سرعت بیش از 12 هزار کیلومتر در ساعت است که تقریبا 10 برابر سرعت صوت است.

گزارش ها حاکی است این موشک در جدیدترین آزمایش توانایی خود در نفوذ به سیستم های دفاع موشکی را با موفقیت به نمایش گذاشته است.

سیستم های دفاع موشکی کنونی آمریکا تنها قادر به مقابله با موشک های بالستیک با خط سیر قابل پیش بینی است در حالی که وو-14 به گونه دیگری است.

بر اساس گزارش نشریه آمریکایی و آنلاین واشنگتن فری بیکِن، مقامات اطلاعاتی آمریکا این آزمایش چین را مانوری شدید توصیف نموده اند.

پروفسور هی کیسونگ، کارشناس سیاست دفاعی در دانشگاه شانگهای به راشا تودی گفت: وو-14 به منظور نفوذ در سیستم دفاع موشکی آمریکا طراحی شده است بدین معنی که ارتش آزادیبخش خلق (چین) قادر به دفاع از حاکمیت ارضی این کشور است.

وزارت دفاع چین این موضوع را رد نموده و تاکید نموده است که تحقیق و آزمایش های علمی برنامه ریزی شده در سرزمین ما، (امری) معمول است و اهداف خاصی را در هیچ کشوری دنبال نمی نماید.

لازم به ذکر است دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا از سال 2011 راهبرد استراتژیک خود را بر آسیا متمرکز نموده که نگرانی چین را برانگیخته است. کاخ سفید اینگونه استدلال می نماید که هیچ منطقه ای به اندازه آسیا در تامین منافع بلندمدت آمریکا از اهمیت بیشتری برخوردار نیست.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 630

به "چین سیستم حمل کلاهک هسته ای مافوق صوت آزمایش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سیستم حمل کلاهک هسته ای مافوق صوت آزمایش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید