اختلافات بین آمریکا و چین حل و فصل نخواهد شد

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران: یک دیپلمات ارشد چینی تأکید کرد که اختلافات بین آمریکا و چین بر سر امنیت سایبری و دریای جنوبی چین به وسیله دیپلماسی میکروفون حل و فصل نخواهد شد.

اختلافات بین آمریکا و چین حل و فصل نخواهد شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وو ژی معاون سفیر چین در واشنگتن روز چهارشنبه در سخنانی توضیح داد که اختلافات بین چین و آمریکا به وسیله دیپلماسی میکروفون حل و فصل نخواهد شد و این اختلافات باید با روشی مناسب حل و فصل گردد تا سفر آینده ژی جین پینگ رئیس جمهور چین به آمریکا موفقیت آمیز باشد.

این مقام چینی اضافه نمود: اختلافات موجود بین پکن و واشنگتن نباید بر کل روابط و منافع مشترک دو کشور سایه افکند. حجم مبادلات تجاری آمریکا و چین سال گذشته به بیش از 550 میلیارد دلار رسیده است.

معاون سفیر چین در واشنگتن گفت: استفاده از دیپلماسی میکروفون یا نشانه رفتن انگشت اتهام به سوی همدیگر، هیچ مسئله ای را حل و فصل نخواهد کرد. انتخاب درست، به رسمیت شناختن اختلافات یکدیگر، احترام گزاردن به یکدیگر و شرکت در مذاکرات واقعی است.

آمریکا و چین طی ماه های گذشته بارها بر سر امنیت سایبری و حملات هکری یکدیگر را متهم نموده اند. تنش بر سر دریای جنوبی چین نیز به یکی از مهمترین اختلافات دو کشور تبدیل شده است.

ایالات متحده آمریکا بارها نگرانی خود را نسبت به افزایش اقدامات تحریک آمیز چین در دریای جنوبی چین اعلام نموده است و اکنون میخواهد تا سلاح های پیشرفته نظامی خود از جمله جدیدترین ناوشکن رادارگریز خود را در منطقه آسیا اقیانوسیه مستقر کند.

ادعاهای مطرح شده کشورهای منطقه در مورد مالکیت دریای جنوبی چین به تنش ها دامن زده است. چین بارها نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی آسیا اقیانوسیه هشدار داده و بر این باور است که دخالت های آمریکا به ضرر ثبات منطقه خواهد بود.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 640

به "اختلافات بین آمریکا و چین حل و فصل نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلافات بین آمریکا و چین حل و فصل نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید