روسیه صادرات جدیدترین سامانه راداری خود را شروع نموده است

به گزارش صنایع 90، روسیه در حالی از صادرات تنها رادار موجود در دنیا با قابلیت شناسایی موشک های فراصوت خبر داده که گفته می گردد کشور های غرب آسیا از نخستین مشتریان این سامانه راداری خواهند بود.

روسیه صادرات جدیدترین سامانه راداری خود را شروع نموده است

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، روسیه از صادرات سامانه راداری جدید خود با قابلیت شناسایی موشک های ابر فراصوت و بین قاره ای اطلاع داده است.

به گزارش وبگاه راشن بیاند صنایع نظامی روسیه از فروش جدیدترین سامانه راداری خود که قادر به رهگیری موشک های فراصوت است، اطلاع داد. نام اختصاری این رادار در حال حاضر 59Н6-ТЕ است و به گفته مقامات روس بر روی اهداف پرنده تا سرعت 10800 کیلومتر قفل می نماید. یک منبع آگاه در صنایع نظامی روسیه گفت که این رادار بسیار پیشرفته اهداف پرنده از قبیل موشک های فراصوت و موشک های بین قاره ای را شناسایی می نماید.

این در حالی است که اینک تنها کشور روسیه مجهز به موشک های ابر فراصوت به نام زیرکان در دنیا است، اما مقامات نظامی ارزیابی نموده اند که ارتش های آمریکا و چین حداکثر تا پنج یا شش سال دیگر به این فناوری دست خواهد یافت.

والدیم کوزولین از تحیلگران ارشد آموزشگاه علوم نظامی در این زمینه گفت که به احتمال زیاد کشور های خاورمیانه از مشتریان این رادار فوق پیشرفته خواهند بود. این پروفسور روس از احتمال خرید این رادار از سوی کشور های اوراسیا و نیز چین، هند و ترکیه اطلاع داد.

کوزولین اضافه نمود که در پدافند قدرتمند هوایی روسیه این رادار با سامانه قدرتمند دفاع موشکی اس-500 در سال های آینده منطبق خواهد شد.

این رادار سه بعدی برد متوسط و بلند مجهز به قابلیت عملیات جنگال است و شناسایی موشک های ضد رادار سامانه هشداردهنده سریع به خدمه خود است.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر از ساخت رادار جدید سه بعدی با قابلیت شناسایی اهداف ابرفراصوت و مجهز به سامانه جنگال و آزمایش پیروز بر جنگنده نسل پنجم خود اطلاع داده بود.

پوتین گفت: در برهه ای که کشور های مطرح دنیا چنین جنگ افزار هایی دارند، ما هم تجهیزاتی برای مقابله با موشک های ابر فراصوت خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1087

به "روسیه صادرات جدیدترین سامانه راداری خود را شروع نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه صادرات جدیدترین سامانه راداری خود را شروع نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید