چین ذخایر طلای کافی برای تمام کردن کار دلار را در اختیار دارد

به گزارش صنایع 90، در شرایطی که کشورهای بیشتری به کنار گذاشتن دلار از مبادلات خود علاقه مند می شوند، سرانجام عصر دلار محتمل تر از هر زمانی است.

چین ذخایر طلای کافی برای تمام کردن کار دلار را در اختیار دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، مکس کایزر-کارشناس اقتصادی گفت: آمریکا از دلار به عنوان یک اسلحه استفاده می نماید. السدیر مکلئود- مدیر تحقیقات سایت گلد مانی نیز گفت آمریکا می داند که دنیا در حال حاضر به جز دلار گزینه دیگری ندارد و به همین دلیل از مزیت برتری دلار بر ارزهای دیگر سو استفاده می نماید.

مک لئود اضافه کرد: آمریکا این پیام را به کشورهای دیگر که در مبادلات خود به دلار متکی هستند مخابره می نماید که اتکایشان به دلار کار بدون خطری نیست. کشورهای دیگر باید گزینه های دیگر نیز داشته باشند.

این تحلیلگر با اشاره به چین به عنوان یک نمونه موفق می گوید چین دست کم در آسیا در حال کنار گذاشتن دلار است. به گفته او چین از مدت ها پیش در حال انباشتن طلا بوده است و این فرصت را دارد تا در مواقع بحرانی از پول ملی خود حمایت کند.

وی گفت: ذخایر طلای چین بسیار بیشتر از 1842 تنی است که توسط دولت این کشور اعلام گردیده است. چین از سال 1983 به دنبال متنوع سازی ذخایر ارزی خود بوده و احتمالا اکنون حدود 20 هزار تن طلا اندوخته است. مک لئود اضافه کرد: اگر چین با ذخایر طلای خود از یوان استفاده کند قادر به تمام کردن کار دلار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 73

به "چین ذخایر طلای کافی برای تمام کردن کار دلار را در اختیار دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین ذخایر طلای کافی برای تمام کردن کار دلار را در اختیار دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید