چینی&zwnjها پس از 12 سال انیمیشن ژاپنی تماشا می&zwnjکنند

به گزارش صنایع 90، تماشاگران سینمای چین به تازگی دریافته اند که امکان تماشای فیلمی از هایائو میازاکی انیمیشن ساز مطرح ژاپنی را در آینده نزدیک به دست خواهند آورد.

چینی&zwnjها پس از 12 سال انیمیشن ژاپنی تماشا می&zwnjکنند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ورایتی، فیلم انیمیشن فانتزی پونیو محصولی از هایائو میازاکی استاد انیمیشن ژاپنی که سال 2008 ساخته شده از 31 دسامبر در سینماهای چین اکران می گردد.

به این ترتیب این فیلم 12 سال پس از اکران اصلی اش این اجازه را یافت تا راهی سینماهای چین گردد.

گرچه انیمیشن های ژاپنی و به ویژه آثار میازاکی در چین بسیار محبوب و شناخته شده هستند، بسیاری از آثار کلاسیک از این دست تا به امروز هرگز در چین به نمایش درنیامده است.

پونیو سومین فیلم کلاسیک از استودیو جیبلی است که در دو سال اخیر در سینماهای چین روی پرده می رود.

سل 2019 انیمیشن شهر اشباح محصول سال 2001 میازاکی در چین اکران شد و 69 میلیون دلار (488 میلیون رنمینبی) فروش کرد. در سال 2018 نیز فیلم همسایه من تورتورو که محصول 1998 بود با فروش 25.8 میلیون دلاری در چین روبه رو شد.

در زمان ساخته شدن انیمیشن پونیو این انیمیشن در آمریکا اکران و فروشی 15 میلیون دلاری را ثبت کرد و در مجموع در سراسر دنیا 202 میلیون دلار فروخت که 165 میلیون دلار از این رقم تنها به ژاپن تعلق داشت. این انیمیشن در تایوان یک میلیون دلار و در هنگ کنگ نیز 3 میلیون دلار در سال 2009 فروش کرد.

این فیلم انیمیشن تصویرگر داستان پسر جوانی است که با پونیو یک ماهی قرمز پرنسس دوست می گردد و دل به او می بازد و کوشش دارد تا او را به یک انسان بدل کند.

میازاکی برای تبلیغ این فیلم قدیمی با انتشار یادداشتی دست نویس در رسانه های اجتماعی چینی با مخاطبانش هم صحبت شد. وی با استفاده از حروف چینی نوشت: اگر پونیو بتواند شادی به همراه بیاورد، عالی خواهد شد.

در دو سال اخیر چین اجازه واردات فیلم های انیمیشن ژاپنی را افزایش داده که به معنی تغییری عظیم نسبت به سال های گذشته است که به دلیل تنش های سیاسی بین دو کشور اجازه چنین کاری داده نمی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1386

به "چینی&zwnjها پس از 12 سال انیمیشن ژاپنی تماشا می&zwnjکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چینی&zwnjها پس از 12 سال انیمیشن ژاپنی تماشا می&zwnjکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید