چاووش اوغلو: یونان باید اقدامات تحریک آمیز علیه ترکیه را کنار بگذارد

به گزارش صنایع 90، وزیر خارجه ترکیه گفت: یونان باید از اقدامات تحریک آمیز دست بردارد.

چاووش اوغلو: یونان باید اقدامات تحریک آمیز علیه ترکیه را کنار بگذارد

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه پس از نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره روابط ترکیه و یونان گفت: بعد از یک دوره بحران، مذاکره با یونان را شروع کردیم که سازنده بود. نشستهای استشاری دو طرف نیز همزمان از سر گرفته شد. دندیاس همتای یونانی من به ترکیه آمد، من به یونان رفتم و همینطور رجب طیب اردوغان رئیس جمهورمان در حاشیه اجلاس ناتو در بروکسل با میچروتاکیس نخست وزیر یونان ملاقات و مصاحبه کرد.

وی اضافه نمود: این اتفاقات مثبتی بود که افتاد، اما آیا مسائل حل شد؟ خیر. اما این نشان می دهد که مسائل را با مذاکره حل کرد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: یونان باید از اقدامات تحریک آمیز دست بردارد. ما به اظهارات یونانی ها پشت سرمان عادت نموده ایم اما درباره تفاهممان مبنی بر تبادل جهانگرد در فصل تابستان، می بینیم که یونانی ها زیر توافق خود زده اند. توافق نموده بودیم که در اژه و در ایام ملی ناوتکس اعلام نشود اما آنها این توافق را خراب کردند.

چاووش اوغلو با بیان اینکه می دانیم بخشی از این اقدامات و اظهارات برای افکار عمومی داخلی خودشان است، گفت: اما این فایده ای برای روابط دو کشور ندارد. ما از آنها می خواهیم که گامهای معین و روشنی در مورد روابط بردارند. ما مصمم هستیم که در مذاکرات برای مسائلمان راه چاره پیدا کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1716

به "چاووش اوغلو: یونان باید اقدامات تحریک آمیز علیه ترکیه را کنار بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: یونان باید اقدامات تحریک آمیز علیه ترکیه را کنار بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید