پوشش خوراکی هم فراوری شد

به گزارش صنایع 90، محققان هندی پیروز به فراوری نوعی پوشش خوراکی شده اند که در صورت پوشاندن میوه ها با آنها، ماندگاری و عمر میوه های چیده شده به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

پوشش خوراکی هم فراوری شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از ایندیا اسکرولز، محققان هندی پیروز به فراوری نوعی پوشش خوراکی شده اند که در صورت پوشاندن میوه ها با آنها، ماندگاری و عمر میوه های چیده شده به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

میوه ها به دلیل خاصیت ارگانیک و خواص غذایی که دارند یکی از مهم ترین کالاهای باغبانی در سراسر دنیا هستند. در هند، تنوع مناطق زراعی و اقلیمی، فراهم بودن انواع میوه و سبزیجات تازه نیز وجود چنین پوششی برای افزایش ماندگاری میوه ها را ضروری می نماید.

این کشور پس از چین در رتبه دوم فراوری میوه در دنیا واقع شده است؛ مطابق با پایگاه داده ملی باغبانی که توسط هیأت ملی باغبانی منتشر شده، هند طی سال های 2017 تا 2016 حدود 300 میلیون تن میوه و سبزیجات فراوری نموده است.

با این حال، میوه ها جزء مواد غذایی هستند که بسیار زود خراب می شوند به این دلیل که حدود 80 درصد وزن آنها را آب تشکیل می دهد.اگر میوه ها بدون کوتیکول باقی بمانند، آب به سرعت آغاز به تبخیر شدن می نمایدو در نتیجه عمر مفید محصول کم است. عدم در دسترس بودن سیستم های مدرن برای ذخیره سازی در مزرعه، آلوده شدن میکروارگانیسم ها و آفات و عدم وجود روش های پردازش نیز منجر به از بین رفتن رفتن تعداد زیادی میوه می گردد.

در نتیجه تمام این معضلات، محققان هندی یک نوع پوشش کامپوزیتی خوراکی و غیر مسموم برای پوشاندن و سالم نگهداشتن طولانی مدت میوه ها ابداع نموده اند؛ در این پوشش از پلی ساکارید گندم و اسید استئاریک مشتق از پلی ساکارید سبوس جو دوسر استفاده شده است.

آنها دریافتند که این پوشش به کاهش خراب شدن میوه و تبخیر آب آن و در نهایت نرم شدن محصولات یاری می نماید؛ با استفاده از این پوشش سیب، گلابی و موز به ترتیب به مدت 30 روز، شش تا هشت روز و نه روز بدون کاهش کیفیت سالم باقی می ماند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 827

به "پوشش خوراکی هم فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش خوراکی هم فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید