پوتین بر توسعه روابط با چین تاکید نمود

به گزارش صنایع 90، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی به همتای چینی خود با تبریک یکصدمین سالروز تاسیس حزب کمونیست این کشور، بر توسعه روابط راهبردی مسکو و پکن تاکید نمود.

پوتین بر توسعه روابط با چین تاکید نمود

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز پنجشنبه در بخشی از پیغام خود گفت: اطمینان دارم حزب حاکم روسیه واحد و حزب کمونیست چین روابط خود را توسعه می دهند.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از پیغام تبریک به چین نوشت: پکن نقش سازنده ای را در مقابله با تهدیدها و چالش های جهانی ایفا می نماید.

سران روسیه و چین روز 28 ژوئن (دوشنبه) هم در ملاقاتی مجازی درباره توسعه روابط دو کشور و مشارکت راهبردی در تمام سطوح گفت و گو و گفتگو کردند.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در آن ملاقات گفت: مشارکت راهبردی همه جانبه روسیه و چین سال جاری وارد دوره جدیدی شده و آزمون ها و چالش ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

رئیس جمهوری چین گفت: ما در خصوص مسائلی که منافع متقابل را دربر می گیرد از یکدیگر حمایت و همکاری سودمند می کنیم و از منافع همدیگر دفاع می کنیم.

پوتین هم گفت: سال جاری برای روابط روسیه و چین سال ویژه ای است. 20 سال پیش در مسکو قرارداد مشارکت راهبردی و حسن همجواری بین روسیه و چین امضا شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و شی جین پینگ همتای چینی وی سپس در ادامه گفت و گوی مجازی قرارداد مشارکت راهبردی، دوستی و همکاری بین دو کشور را تمدید کردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ریانووستی روز دوشنبه با اشاره به گفت وگوی پوتین و شی جین پینگ در فرمت گفت و گوی مجازی گفت که دو طرف بیانیه مشترکی صادر و در آن به تمدید قرارداد مشارکت راهبردی، دوستی و همکاری بین روسیه و چین اشاره کردند.

قرارداد مشارکت راهبردی، دوستی و همکاری بین روسیه و چین در ماه جولای سال 2001میلادی به وسیله ولادیمیر پوتین و جیانگ زمین رهبر وقت چین در مسکو امضا شد و در ماه مارس(اسفند- فروردین) دو کشور برای تمدید قرارداد برای پنج سال دیگر توافق کردند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1785

به "پوتین بر توسعه روابط با چین تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین بر توسعه روابط با چین تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید