پای ولیعهد ابوظبی به پرونده فساد مالزی باز شد

به گزارش صنایع 90، مکالمات تلفنی ضبط شده نخست وزیر سابق مالزی نقش ولیعهد ابوظبی را در رسوایی های فساد اقتصادی در این کشور برملا می نمایند.

پای ولیعهد ابوظبی به پرونده فساد مالزی باز شد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه الجزیره، سازمان مبارزه با فساد در مالزی دو مکالمه تلفنی ضبط شده را منتشر نموده که نشان می دهند نجیب عبدالرزاق، نخست وزیر سابق مالزی از محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در یکی از این تماس ها می خواهد که پول هایی را برای رضا عزیز پسر همسر عبدالرزاق که مقیم نیویورک است، واریز کند. اینگونه برمی آید که آن هدیه ای از بن زاید برای تامین هزینه های فراوری فیلمی در هالیوود بوده که رضا عزیز ده ها میلیون دلار در آن هزینه نموده است.

در این مکالمه که در سال 2016 اجرا شده، بن زاید وعده می دهد که پرونده پولشویی که پسر همسر عبدالرزاق در آن دست دارد، حل نماید، این پرونده در برابر محاکم آمریکا بنا به درخواست وزارت دادگستری این کشور گشوده شده بود.

نجیب عبدالرزاق و محمد بن زاید در آن موقع توافق نموده بودند دیداری در آینده نزدیک داشته و به آنالیز جزئیات آن بپردازند تا آن دو را از هرگونه مسائل حقوقی و قانونی دور سازد.

این مکالمات ضبط شده نشان می دهند روسما همسر نجیب عبدالرزاق طرفی بوده که نخست وزیر سابق مالزی را وادار به تماس تلفنی با ولیعهد ابوظبی برای یاری به بیرون کشیدن پای پسرش از این پرونده در برابر دستگاه قضایی آمریکا نموده بود.

مکالمات ضبط شده نشان می دهند، نجیب و بن زاید نسبت به بازگو کردن جزئیات پرونده به وسیله تلفن هشدار می دهند، همین طور نخست وزیر سابق مالزی این مکالمه تلفنی را تکذیب ننموده اما هشدار داده که افشای این تماس های تلفنی روابط دیپلماتیک و منافع ملی را متضرر می سازد.

وی همچنین درباره قانونی بودن جاسوسی از نخست وزیر در زمانی که در قدرت بوده و زمان افشای آن سوالاتی نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 634

به "پای ولیعهد ابوظبی به پرونده فساد مالزی باز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای ولیعهد ابوظبی به پرونده فساد مالزی باز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید