پامپئو: تیراندازی در مرز 2 کره اتفاقی بود، کرونا از یک آزمایشگاه در ووهان می آید

به گزارش صنایع 90، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که شلیک گلوله در بامداد امروز در منطقه مرزی دو کره اتفاقی بوده است.

پامپئو: تیراندازی در مرز 2 کره اتفاقی بود، کرونا از یک آزمایشگاه در ووهان می آید

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مرزبانان کره شمالی حدود ساعت 7 و 40 بامداد یکشنبه 3 مه (14 اردیبهشت) به وقت محلی به سوی یک پاسگاه مرزبانی کره جنوبی تیراندازی کردند.

به دنبال این تیراندازی که خبر آن را سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی تأیید نموده است، سربازان کره جنوبی نیز متقابلاً به سوی سربازان کره شمالی تیراندازی کردند. هیچ خبری از برخورد تیرها به سربازان دو کشور و زخمی یا کشته شدن آنها منتشر نشده است. دلیل شروع تیراندازی از سوی کره شمالی نیز هنوز تعیین نیست.

حادثه تیراندازی مرزی دو روز پس از آن روی داد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی پس از حدود سه هفته غیبت، در انظار عمومی ظاهر شد.

روز یکشنبه ساعاتی پس از انتشار خبر تیراندازی مأموران دو کره در مرز مشترک، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که شلیک گلوله در بامداد امروز در این منطقه اتفاقی بوده است.

پامپئو گفت: ما فکر می کنیم که اینها تصادفی هستند. کره جنوبی ها آتش را پاسخ دادند. تا آنجا که خبر داریم، در این تیراندازی ها هیچ یک از طرفین تلفات جانی نداشته اند.

به گزارش یورونیوز، وزیر خارجه آمریکا همچنین در خصوص ظاهر شدن دوباره رهبر کره شمالی در انظار عمومی گفت به نظر می رسد که او زنده و سلامت است و اضافه نمود: دوره های طولانی دیگری هم وجود داشته است که کیم جونگ اون از انظار همگانی خارج شده باشد، بنابراین این بی پیشینه نیست.

مایک پامپئو همچنین با تکرار ادعاهای مقامات آمریکایی علیه چین گفت: شواهد علمی نشانگر آن است که ویروس جدید کرونا از یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین، نخستین کانون شیوع این ویروس، می آید.

پامپئو این سخنان را روز یکشنبه و در جریان مصاحبه با شبکه ای بی سی بیان نمود، با این حال وی از ارائه شرح درباره اینکه آیا شیوع این ویروس از سوی پکن عمدی بوده است یا نه، خودداری کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا هفته گذشته گفته بود که شواهدی وجود دارد که فرضیه آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را تأیید می نماید.

دستگاه های اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا از هفته پیش در حال آنالیز این فرضیه هستند که آیا ویروس کرونا در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین ساخته شده و ناخواسته به بیرون درز نموده است یا نه.

این سازمان های اطلاعاتی اگرچه پنجشنبه گذشته اعلام کردند نتیجه آنالیز آنها نشان می دهد که ویروس جدید کرونا ساخت بشر نیست و از نظر ژنتیکی نیز دستکاری نشده است اما تأکید کردند که همچنان در حال آنالیز منشأ این ویروس مرگبار هستند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1003

به "پامپئو: تیراندازی در مرز 2 کره اتفاقی بود، کرونا از یک آزمایشگاه در ووهان می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: تیراندازی در مرز 2 کره اتفاقی بود، کرونا از یک آزمایشگاه در ووهان می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید