پمپئو ، وقاحت را به اوج رساند!

به گزارش صنایع 90، ایرنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا در حالی که سازمان های بین المللی و کشورهای مختلف بر لزوم همکاری با ایران در مهار کرونا تاکید دارند، گفت فشار حداکثری بر ایران ادامه می یابد.

پمپئو ، وقاحت را به اوج رساند!

وزیر خارجه آمریکا در حالی که سازمان های بین المللی و کشورهای مختلف بر لزوم همکاری با ایران در مهار کرونا تاکید دارند، گفت فشار حداکثری بر ایران ادامه می یابد.

مایک پمپئو روز چهارشنبه پس از شرکت مجازی در اجلاس گروه هفت، در جمع خبرنگاران حاضر شد و اضافه نمود: آمریکا حمله صبح امروز در افغانستان که داعش مسئولیت آن را پذیرفت و تعدادی بی گناه کشته شدند را محکوم می نماید. مردم افغانستان شایسته آینده ای هستند که از دست داعش خلاص شده باشند.

وی ادامه داد: با وجود اختلاف نظرهایی که در فرایند صلح افغانستان وجود دارد، این مساله همچنان فرصتی برای افغان ها است تا گردهم آیند و درباره راه چاره های سیاسی گفت وگو نمایند. ما از همه افغان ها می خواهیم از این فرصت استفاده نمایند.

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه اجلاس گروه 7 امروز به صورت تله کنفرانس برگزار گردید، گفت در نشست امروز درباره ویروس ووهان بحث شد و این که همه متعهد هستند با شفافیت در سراسر دنیا با آن مقابله نمایند. امریکا به متحدان اروپایی خود به ویژه فرانسه و ایتالیا اعلام کرد که از همه راه ها برای یاری به آنها بهره خواهد برد.

پمپئو تاکید بر ایستادگی در برابر تهدیدهایی که از ناحیه اقتدارگرایان همچون چین متوجه دنیا است را دیگر موضوع مطرح شده در این نشست دانست و اظهار کرد: حزب کمونیست چین، سلامت دنیا را مورد هدف قرار داده است، همچنان که شیوع ویروس ووهان نشان دهنده آن است.

وی یادآور شد اعضای گروه هفت بر لزوم تقویت سازوکارهای سازمان ملل تاکید کردند. همچنین بر لزوم فشار بر روسیه به خاطر تداوم تجاوز به اوکراین صحبت کردند و خواهان پایبندی روسیه به توافق مینسک شدند.

وزیر خارجه آمریکا اضافه نمود: تکرار می کنیم که کریمه بخشی از اوکراین است و آمریکا هیچ گاه اقدام آمریکا در الحاق این بخش را به رسمیت نمی شناسد.

پمپئو همچنین مدعی شد درباره رفتارهای ایران که او آن را مخرب خواند هم صحبت شده است که این حکومت را جوابگو نگهداریم. وی، اقداماتی همچون ممنوعیت پرواز ماهان ایر و شناسایی تمام حزب الله و سایر گروه های نیابتی ایران را که به زعم او فعالیت های تروریستی انجام می دهند به عنوان سازمان های تروریستی ، در راستای جوابگو کردن ایران دانست.

وزیر خارجه آمریکا اضافه نمود کارزار فشار حداکثری ما همچنان ادامه خواهد داشت تا ایران همچون یک کشور عادی رفتار کند. من از اعضای گروه هفت دعوت کردم که به ابتکار آمریکا بپیوندند تا ایران هرگز اجازه نیابد سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد.

پمپئو ادامه داد همچنین اعضای گروه هفت تاکید کردند که فشارهای سازمان ملل متحد بر کره شمالی باید ادامه یابد تا این کشور به مذاکره بازگردد و دست از فعالیت های مخرب خود در زمینه هسته ای و موشک های بالستیک دست بردارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از دولت سوریه هم خواسته اید که در بحبوحه گسترش کرونا، زندانیان را آزاد نمایند، گفت: ما از سوریه می خواهیم همه زندانیان را آزاد نمایند، این فقط مربوط به آمریکایی ها نیست. این درخواست ما از ایران هم هست.

وزیر خارجه ترامپ اضافه نمود: ما همچنین در نشست گروه هفت، وقت خود را صرف بحث در خصوص سوریه کردیم جایی که روسیه، حکومت ایران ، حزب الله و حکومت اسد، اروپا را با یک فاجعه بشردوستانه تهدید می نمایند و از راه چاره سیاسی مطابق قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل جلوگیری می نمایند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 906

به "پمپئو ، وقاحت را به اوج رساند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو ، وقاحت را به اوج رساند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید