همکاری مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و کتابخانه دانشگاه تهران

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، حسین میرزایی، رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی، صبح امروز دوشنبه ششم بهمن ماه با حضور در محل کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران ضمن بازدید از کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه و دیدار با رسول جعفریان، رئیس کتابخانه تفاهم نامه ای را به منظور گسترش همکاری های علمی پژوهشی و انتقال تجربیات فی مابین کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران و مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی امضا کرد.

همکاری مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و کتابخانه دانشگاه تهران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

این تفاهم نامه در راستای بهره گیری متقابل از منابع، ظرفیت ها و فرصت های علمی، پژوهشی طرفین در حوزه کتابخانه دیجیتال خصوصاً در دوران کرونا منعقد شده است.

براساس این تفاهم نامه، مؤسسه ضمن این که مطابق گذشته یک نسخه چاپی از آثار خود را در اختیار کتابخانه قرار می دهد، نسخه پی دی اف کتاب های منتشر شده را هم به کتابخانه اهدا می کند تا صرفاً به صورت فقط خواندنی در دسترس اعضای رسمی قرار گیرد. کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه تهران هم متقابلاً امکان عضویت و استفاده اعضای مؤسسه از این کتابخانه را فراهم می کند.

میرزایی در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات ماندگار دکتر جعفریان و همکارانش در توسعه کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه تهران، جایگاه علمی و فرهنگی دکتر جعفریان به عنوان استاد، پژوهشگر و مؤلف برجسته تاریخ و تجارب طولانی وی در تأسیس و مدیریت برخی از بزرگترین کتابخانه های کشور را ظرفیت و زمینه ای مناسب برای توسعه مجموعه ارزشمند کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه تهران بیان نمود.

رئیس مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی در ادامه با اشاره به این که این مؤسسه در کنار فعالیت های پژوهشی در حوزه مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری و ارتباطات و فضای مجازی در حوزه نشر کتب تخصصی این حوزه نیز فعالیت دارد از انتشار بیش از 400 عنوان کتاب شامل 235 عنوان کتاب تألیفی و 136 عنوان اثر ترجمه ای به عنوان بخشی از دستاوردهای مؤسسه در حوزه انتشارات یاد کرد که بر اساس تفاهم نامه حاضر نسخه پی دی اف این آثار جهت مطالعه اعضای کتابخانه مرکزی اهدا خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1474

به "همکاری مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و کتابخانه دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی و کتابخانه دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید