هشدار سازمان هواپیمایی در مورد بازگشت محدودیت های پروازی

به گزارش صنایع 90، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشدید نظارت ها و اقدامات پیشگیرانه به منظور اطمینان از اجرای صحیح مقررات و پروتکل های مصوب بهداشتی در بخش حمل ونقل هوایی اطلاع داد و گفت: در صورت مشاهده بی توجهی به مقررات، بازگشت محدودیت های پروازی در دستور کار است.

هشدار سازمان هواپیمایی در مورد بازگشت محدودیت های پروازی

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، دوم تیر ماه بود که سازمان هواپیمایی نبست به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در پروازها هشدار داد و عنوان کرد که در صورت افزایش گزارش ها از نادیده دریافت پروتکل های بهداشتی در پروازها، ناگزیر به بازگرداندن محدودیت های پروازی است.

سازمان هواپیمایی تاکید نموده است که در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا عدول از شیوه نامه سازمان، مسافران مراتب را به وسیله کارت نظرسنجی به این سازمان اطلاع دهند.

امروز نیز مجددا رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی، اظهارداشت: سازمان هواپیمایی کشوری با عنایت به نقش حاکمیتی و نظارتی برای یاری به مهار انتشار بیماری COVID-19 و با توجه به اهمیت و در اولویت قرار داشتن سلامت مسافران، توسط بخش های نظارتی خود از جمله دفتر نظارت بر فرودگاهها، شرکت ها و موسسات هوانوردی، دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی و دفتر عملیات پرواز به صورت مستمر بازرسی های لازم از تمامی بخش های فرودگاهی، هندلینگ و ... به عمل می آورد.

وی گفته است: سازمان هواپیمایی کشوری حسب وظیفه ذاتی خود موظف به نظارت بر اجرای پروتکل ها و دستورالعمل های ستاد مرکزی مبارزه با کرونا و ملزم به نظارت بر حسن انجام دستورالعمل هاست، ابتدا رعایت اصول بهداشتی همان گونه که در شیوه نامه کد 1900 آمده است را توصیه و در صورت مشاهده بی توجهی به مقررات و دستورالعمل ها نسبت به برخورد قانونی و بازگشت محدودیت های پروازی اقدام خواهد نمود.

جعفرزاده توضیح داد: اهمال و بی توجهی شرکت های هواپیمایی، فرودگاهی، شرکت های خدمات زمینی، بار و مسافر، خدمات ویژه و همچنین سایر شرکت های فعال در امر پرواز، در رعایت مقررات و دستورالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری و پروتکل های بهداشتی تدوین شده توسط این سازمان برخوردهای لازم را در پی خواهد داشت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: از آنجا که افزایش پروازها و برطرف محدودیت ها می تواند تنها راه چاره مقاومت ها در این شرایط سخت به شمار آید چنانچه شرط محوری این موضوع نادیده گرفته گردد لطمه مالی ناشی از آن غیرقابل جبران خواهد بود، بنابراین برای استمرار پروازهای داخلی و فراهم شدن زمینه های انجام پروازهای بین المللی احتیاج به انجام پروازهای ایمن و سلامت مسافر و رعایت مقررات بهداشتی بی چون و چرای بهداشتی میسر نخواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1123

به "هشدار سازمان هواپیمایی در مورد بازگشت محدودیت های پروازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان هواپیمایی در مورد بازگشت محدودیت های پروازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید