معین شدن جهت توسعه آینده سازمان همکاری شانگهای با طرح ابتکار چهار جامعه مشترک

به گزارش صنایع 90، بدون شک نشست شورای سران سازمان همکاری شانگهای که به تازگی سرانجام یافت، به نتایج فراوان رسیده است که از میان آن ها می توان به یک بیانیه مشترک، شش بیانیه همکاری و دیگر توافق نامه های مربوط به همکاری میان اعضا اشاره نمود.

معین شدن جهت توسعه آینده سازمان همکاری شانگهای با طرح ابتکار چهار جامعه مشترک

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از رادیو بین المللی چین، پیشنهادات شی جین پینگ رئیس جمهور چین در نشست پیرامون روحیه شانگهای و چهار جامعه مشترک نیز یکی از نتایج مهم این نشست بود که نه تنها جهت توسعه آینده سازمان را مشخص نموده بلکه محتوای جامعه با سرنوشت مشترک بشر را غنی تر ساخته است. این پیشنهاد برای توسعه صلح آمیز دنیا و منطقه دارای اهمیت دیرپایی است.

در شرایط جدید، چگونه می توان روحیه شانگهای را به اجرا گذاشت؟ در این جلسه، رئیس جمهور شی جین پینگ برای اولین بار در چارچوب سازمان همکاری شانگهای یک ابتکار مهمی مبنی بر ایجاد یک جامعه مشترک در زمینه های بهداشت و سلامت، امنیت، توسعه و فرهنگ و آموزش، بیان کرد. این ابتکار به نوعی، راهکار چینی برای حل بحران های دنیای کنونی تلقی می گردد. ولادیمیر پتروفسکی محقق ارشد موسسه خاور دور فرهنگستان علوم روسیه گفت که ابتکار چهار جامعه مشترک به کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در مشخص استراتژی مقابله با چالش ها یاری خواهد نمود.

همکاری ها در زمینه مقابله با اپیدمی را به عنوان مثال در نظر بگیریم. چین در این راستا پیشنهاداتی مانند حمایت از رهبری سازمان بهداشت دنیای در کنترل همه گیری کرونا، تقویت هماهنگی اقدامات میان کشورها و مخالفت با سیاسی سازی مساله را مطرح و اظهار نموده است نیازمندی های کشورهای عضو سازمان به واکسن کرونا را مد نظر قرار خواهد داد. این پیشنهادات و اظهارات نوعی پاسخ به چگونگی همکاری ها در زمینه مقابله با اپیدمی و نیازهای کشورهای عضو بوده و بدون شک اعتماد به نفس و توانایی اعضای سازمان برای غلبه بر اپیدمی را تقویت خواهد نمود.

علاوه بر این، همه اعضای سازمان به دنبال احیای اقتصاد ملی علی رغم همه گیری کرونا هستند. در سومین نمایشگاه بین المللی واردات چین که به تازگی به خاتمه رسید، نزدیک به 200 شرکت از کشورهای عضو و ناظر سازمان و کشورهای شریک سازمان به روش های آنلاین یا آفلاین در نمایشگاه شرکت نموده و تمایل زیاد خود به تعمیق همکاری ها با طرف های مختلف را نشان داده است. رهبر چین گفته است: توسعه مشترک توسعه واقعی و توسعه پایدار نیز نوع خوب توسعه است. توسعه چین از دنیا جدایی ناپذیر است و رفاه دنیای نیز به چین نیاز دارد. این اظهارات رهبر چین نشانگر صداقت چین برای توسعه مشترک با اعضای سازمان همکاری شانگهای است.

چین به عنوان یکی از موسسان سازمان در شرف ورود به مرحله جدیدی از توسعه خود است. چین نیز از همه اعضای سازمان دعوت می نماید از فرصت های ناشی از توسعه چین استفاده نموده و با تعمیق وحدت و همکاری با طرف های مختلف، روحیه شانگهای را در عصر جدید درخشان تر نموده و به دنیا اطمینان بیشتری ببخشند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1332

به "معین شدن جهت توسعه آینده سازمان همکاری شانگهای با طرح ابتکار چهار جامعه مشترک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین شدن جهت توسعه آینده سازمان همکاری شانگهای با طرح ابتکار چهار جامعه مشترک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید