مسکو از کوشش برای ایجاد ناتوی عربی انتقاد کرد

به گزارش صنایع 90، مقام ارشد روس با انتقاد از کوشش های بعضی کشورها برای ایجاد یک بلوک نظامی در منطقه غرب آسیا، گفت این اقدام موجب تشدید تنش ها در منطقه می گردد.

مسکو از کوشش برای ایجاد ناتوی عربی انتقاد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه روز پنج شنبه گفت مسکو کوشش برای تشکیل ائتلاف راهبردی خاورمیانه معروف به ناتوی عربی را برای منطقه آسیا خطرناک می داند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتینک، ورشینین که در حاشیه کنفرانس علمی لیخاشوف در سن پترزبورگ در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، درباره احتمال تشکیل یک ائتلاف نظامی عربی در منطقه، گفت: ما معتقدیم که با توجه به شرایط کنونی، بسیار مهم است که خطوط اختلاف تازه ای در این منطقه ایجاد نگردد.

وی اضافه کرد: این راستا خطرناکی است. ما باید به دنبال چیزی باشیم که ما را در این منطقه با هم متحد کند.

دولت کنونی آمریکا بر اساس پیشنهادی که اولین بار در سال 2015 در نشست اتحادیه عرب مطرح شد، در کوشش است تا یک ائتلاف نظامی میان کشورهای عربی منطقه ایجاد کند. واشنگتن هدف از این کار را افزایش توان کشورهای عربی برای مقابله با ایران عنوان نموده است.

ماه گذشته رسانه ها گزارش دادند که مصر، به عنوان یکی از اعضای مهم این ائتلاف، از آن کناره گیری نموده است. گفته می گردد چشم انداز و اهداف مبهم این ائتلاف، دلیل اصلی کناره گیری مصر بوده است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 247

به "مسکو از کوشش برای ایجاد ناتوی عربی انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو از کوشش برای ایجاد ناتوی عربی انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید