فعالیت های صنعتی و تولیدی باید متناسب با ظرفیت زیست محیطی باشد

به گزارش صنایع 90، رئیس اداره محیط زیست ملارد با تاکید بر ضرورت رعایت ضوابط زیست محیطی در توسعه صنعتی واشتغالزایی گفت: فعالیت های صنعتی و اشتغالزایی باید ضمن داشتن پیوست زیست محیطی متناسب با شرایط زیستی شهرستان باشد در غیراینصورت با تهدید زیست محیطی روبرو خواهیم شد.

فعالیت های صنعتی و تولیدی باید متناسب با ظرفیت زیست محیطی باشد

به گزارش خبرنگاران، مهناز مدیریان اضافه کرد: اعمال مدیریت صحیح و استفاده از تمامی ظرفیت ها برای نجات و حفظ منابع طبیعی رکن اساسی برای انجام هرگونه فعالیت های صنعتی است و در صورت بارگذاری بیش از ظرفیت های زیستی موجود با بحران های جدی در این حوزه روبرو خواهیم شد

وی ادامه داد: شهرستان ملارد در غربی ترین خطه استان تهران واقع شده که دو بخش ملارد مرکزی و صفادشت، پهنه وسیعی از اراضی محدوده غربی استان تهران را به خود اختصاص داده است؛ محدوده مرکزی در دشت تهران -شهریار و محدوده اخترآباد در دشت قطعه 4 واقع شده که هر دو این دشت ها جزء 8 دشت ممنوعه استان تهران می باشند.

این مسئول شرح داد: قرار گرفتن این شهرستان در محور مواصلاتی استان های البرز و مرکزی و تهران و وسعت بالای آن توجه تعداد زیادی از سرمایه گذاران و صنعتگران را به خود جلب کرده و چنانچه بارگذاری های صنعتی و خدماتی برای توسعه فرآیند توسعه اقتصادی بدون برنامه ریزی و بررسی منابع باشد می تواند در فرایند توسعه آینده، خسارات زیست محیطی غیر قابل جبرانی را ایجاد کند.

مدیریان ادامه داد: البته این مشکل خاص این منطقه نیست و متاسفانه در سال های اخیر پدیده خشکسالی ناشی از تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی کره زمین باعث محدودیت منابع آب شده و این مسأله با توجه به افزایش نیازهای غذایی، ضرورت ارتقای سطح بهداشت و رفاه اجتماعی، وابستگی شدید کشاورزی به آب و بارگذاری های بیش از توان اکولوژیک، می تواند منجر به ایجاد چالش های بزرگی شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان ملارد شرح داد: نهادینه کردن این تفکر که اختصاص بودجه برای حفاظت از منابع طبیعی نوعی سرمایه گذاری خردمندانه و پرسود است در نهایت منجر به پیشرفت فناورانه می شود و این زیربنای رسیدن به اهداف محیط زیستی است.

وی ادامه داد: صنایع آب بر مستقر در شهرک صنعتی غیردولتی صفادشت ملزم به ایجاد تجهیزات کنترل آلودگی منابع آبی و سیستم تصفیه فاضلاب می شود و صدور مجوز بهره برداری منوط به بهره گیری از این تجهیزات و رعایت استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست است.

این مسئول شرح داد: خوشبختانه ایجاد تصفیه خانه در این شهرک و شهر صفادشت جز مصوبات سفر رئیس جمهوری محترم در اردیبهشت ماه به غرب استان بود و پیگیری های لازم در این زمینه ادامه دارد.

مدیریان در ادامه، توجه کامل به ظرفیت های آبی و بازچرخانی و بهره برداری اصولی از منابع آب غیرمتعارف را عامل مهمی دانست که می تواند منجر به پایداری منابع آب و تحقق اهداف اقتصاد پایدار شود.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1401 بروزرسانی: 27 مرداد 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2146

به "فعالیت های صنعتی و تولیدی باید متناسب با ظرفیت زیست محیطی باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت های صنعتی و تولیدی باید متناسب با ظرفیت زیست محیطی باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید