دلیل فوت مبتلایان به کرونا با وجود دریافت واکسن چیست؟

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی زیرساختها و امکانات مناسبی در بخشهای icu دارد.

دلیل فوت مبتلایان به کرونا با وجود دریافت واکسن چیست؟

جواد اقازاده در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: زیر ساختهای استان بسیار عالی بود بطوریکه بر خلاف برخی استانها که با 600 تا 800 بیمار دچار کلاپس شدند در حالیکه استان از نظر تخت ICU ،امکانات ICU و مراکز 16 ساعته و ... زیر ساختهای مناسبی داشت و توانستیم تاب آوری خوبی در مقابل پیک پنجم کرونا داشته باشیم.

وی بااشاره به آمار بستری های کرونایی استان یادآور شد: طبق آخرین آمار، 2089 نفر بیمار سندرم حاد تنفسی در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد 952 مورد مشکوک و مابقی قطعی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان از ثبت 1296 مورد ابتلای نو خبرداد و گفت: مجموع مبتلایان به کرونا در استان 267 هزار و 322 مورد است.

وی در ادامه ضمن تاکید مبنی بر کنترل بیماری تا به امروز یادآور شد : برای بیرون آمدن از موج در رتبه نخست انجام واکسیناسیون ضروری است.

آقازاده با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان اضافه نمود: تا به امروز یک میلیون و 635 هزار و 997 نفر واکسینه شدند.

وی در مورد آمار کم مرگ و میر در سنین بالا اضافه نمود: دلیل فوت برخی از افراد، باوجود تزریق دو دوز واکسن داشتن بیماریهای زمینه ای متعدد بوده است.

آقازاده خاطر نشان کرد: تا به امروز 6137 مورد در اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر اینکه اکثریت بیماران بستری شده در بیمارستانها واکسن کرونا را دریافت نکرده اند، گفت: افراد واکسینه شده در صورت ابتلا به بیماری یا احتیاج به بستری نداشتند و یا اینکه شدت بیماری در آنها کم بوده است.

وی با اشاره به کشاورزی بودن استان و تعدد حضور کارگران فصلی از سراسر کشور یا استان به دلیل برداشت محصولاتی از جمله سیب ، انگور و... و تجمع آنها در خوابگاههایی با شرایط زیستی نامناسب اضافه نمود: همه این عوامل منشاء انتشار کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: دور همی ها ، اجتماعات مذهبی و غیر مذهبی در این دوران اپیدمی کرونا معنی و مفهوم ندارد و در صورت وجود چنین اجتماعاتی رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است و مهار کرونا فقط با مشارکت همگانی میسر می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1827

به "دلیل فوت مبتلایان به کرونا با وجود دریافت واکسن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل فوت مبتلایان به کرونا با وجود دریافت واکسن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید