طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی

به گزارش صنایع 90، گراتن غذای خوشمزه و سالمی است که به سادگی می توانید در منزل درست کنید. این غذا به علت سبک بودن و سریع آماده شدن برای شام انتخاب مناسبی است. در ادامه مواد لازم و طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی را به همراه فیلم آموزشی و توضیحات متنی خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم. این طرز تهیه از قسمت آشپزی در خبرنگاران بلاگ از 2 بخش آماده سازی و مزه دار کردن بادمجان ها و تهیه سس سفید مخصوص این غذا تشکیل شده است. در تهیه گراتن بادمجان، روش های مختلفی وجود دارد که در توضیحات متنی از محبوب ترین و آسان ترین روش های پخت گراتن اشاره کرده ایم.

طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی

مواد لازم برای آماده سازی بادمجان ها:

بادمجان دلمه ای4 عدد میانه
پیاز1 عدد میانه
سیب زمینی4 عدد میانه
گوشت چرخ شده400 گرم
پنیر پیتزابه مقدار لازم
رب گوجه فرنگیبه مقدار لازم
فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار لازم
آویشنبه مقدار لازم

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گراتن پاستا با سس بشامل و عکس مرحله به مرحله

مزه دار کردن بادمجان ها:

  • بادمجان ها را با پوست یا بدون پوست، حلقه حلقه کنید. روی آن ها نمک بریزید و بعد از 15 دقیقه با آب سرد بادمجان ها را بشویید و سپس خشکشان کنید. با این کار بادمجان روغن کمتری به خود جذب می کنند و نمک نیز به خورد بادمجان می رود. سپس بادمجان ها را در روغن سرخ کنید. دقت کنید که هر 2 طرف بادمجان ها به مقدار کافی سرخ شوند.
  • پیازها را نگینی کنید و در یک ماهیتابه بریزید. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید تا و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت عوض شده و سرخ شوند.
  • در این مرحله ادویه ها را اضافه میکنیم. (نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن را به گوشت اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را نیز اضافه کنید و تفت دهید. تفت دادن را تا زمانی که رب سرخ شود و کاملا به خورد گئشت برود، ادامه دهید.

یک روش دیگر هم برای درست کردن گراتن بادمجان هست که در این ویدیو آن را آموزش خواهیم داد.

[aparat id=Q1iAT]

مواد لازم و طرز تهیه سس سفید گراتن بادمجان و سیب زمینی:

آرددو قاشق سوپ خوری
کره20 گرم
شیر2 لیوان
نمک و فلفلبه مقدار لازم

کره را درون ظرف گودی آب کرده و آرد را به آن اضافه کنید و مرتباً آرد را به هم بزنید تا نسوزد. شیر و نمک و فلفل را به محتویات ظرف اضافه کنید و با حرارت شعله کم به هم بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند و یک دست شوند. سس سفید آماده است. در ادامه بعد از توضیحات آماده سازی فر، از این سس روی بادمجان ها استفاده خواهیم کرد.

فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. در یک ظرف نسوز یک لایه از بادمجان های سرخ شده قرار دهید. سپس روی آن ها را به یک لایه از سس سفید آماده شده آغشته کنید.

روی سس، یک لایه از پنیر پیتزا و سیب زمینی های ورقه شده قرار دهید. درنهایت یک لایه گوشت روی مواد بریزید و با پنیر پیتزا کاملاً روی مواد را بپوشانید. این مراحل را تا تمام شدن مواد ادامه دهید. کمی از پنیر پیتزا را نگه دارید و هنگامی که اخرین لایه را با گوشت پر کردید، روی آن را با پنیر پیتزا بپوشانید. به همین ترتیب ظرف را تا بالا پر کنید. در آخرین مرحله، کلیه مواد را با سس سفید بپوشانید و به مدت 30 دقیقه مواد را داخل فر قرار دهید تا به خوبی پخته شده و پنیر پیتزا روی مواد آب شود.

گراتن بادمجان با سیب زمینی شما آماده است. امیدواریم که از میل کردن آن در کنار اطرافیانتان لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه گراتن مرغ و سیب زمینی؛ غذای آسان و لذیذ فرانسوی!

منبع: اُکالا
انتشار: 3 دی 1400 بروزرسانی: 3 دی 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1921

به "طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه گراتن بادمجان با سیب زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید