طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز؛ غذای نونی خوشمزه

به گزارش صنایع 90، فصل تابستان فصل برداشت لوبیا سبز است و در این فصل لوبیا سبز به فراوانی یافت می گردد. البته این غذا به عنوان غذایی چهار فصل در نظر گرفته می گردد، انتخاب خوبی برای فصول سرد و مناسب سرماخوردگی هم هست. البته معمولا اولین غذایی که با شنیدن نام لوبیا به فکر ما میرسد، لوبیا پلو است که یک غذای برنجی محسوب می گردد. در این مطلب قصد داریم یک غذای غیربرنجی با لوبیا سبز را به شما عزیزان آموزش دهیم. این خوراک انتخاب مناسبی برای افرادی که در پی غذاهای رژیمی میگردند هم هست. در ادامه مواد لازم و طرز تهیه این خوراک را توضیح می دهیم.

طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز؛ غذای نونی خوشمزه

برای طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی اینجا کلیک کنید.

مواد لازم جهت تهیه خوراک مرغ و لوبیا:

  • مرغ: 4 تکه سینه یا ران
  • لوبیا سبز: دو لیوان
  • سیب زمینی: 3 عدد میانه

سیب زمینی از جمله مواد غذایی است که می توانید آن را در بیشتر غذاها اضافه کنید. این کار هم طعم غذا را بهتر می نماید و هم شما را از خواص سیب زمینی بهره مند می نماید.

  • پیاز: 1 عدد
  • هویج: 2 عدد
  • رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
  • ادویه جات: نمک، فلفل سیاه و زردچوبه
  • آب لیمو تازه: به اندازه کافی
  • نخودفرنگی: 1 لیوان
  • ذرت: 1 لیوان

دستور پخت خوراک مرغ و لوبیا سبز:

  • در ابتدا بهتر است مرغ را بپزیم و برای بهتر مزه دار شدن مرغ، آن را به 4 قسمت تقسیم میکنیم و به همراه آب، پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه اجازه می دهیم تا بپزد.
  • سیب زمینی را با تکه های درشت خرد می کنیم تا به هنگام پختن له نگردد. هویج را نیز حلقه حلقه می کنیم و لوبیاها را به اندازه نیم بند انگشت خردنموده و کنار می گذاریم.
  • بعد از حدود 30 دقیقه لوبیاسبز را به همراه رب گوجه فرنگی به مرغ اضافه می کنیم تا با شعله ملایم بپزد.

هویج و لوبیا نسبت به سیب زمینی دیرتر می پزند بنابراین باید زودتر در قابلمه ریخته گردد.

  • حدود20 دقیقه بعد سیب زمینی را به مواد اضافه نموده و نخودفرنگی و ذرت را هم به همراه سیب زمینی اضافه می کنیم. در این مرحله آب لیمو به مواد اضافه می کنیم تا سیب زمینی و بقیه مواد له نشوند و ظاهرشان حفظ گردد.
  • زمانی که سیب زمینی پخته شد زیر قابلمه را خاموش می کنیم. خوشمزه خوراک مرغ و لوبیا سبز آماده است و می توانید ان را همراه با نان میل کنید.

حال که با طرز تهیه این خوراک آشنا شدیم بهتر است تا به بعضی از فواید لوبیا سبز اشاره کنیم تا شما انگیزه بیشتری برای آماده کردن این غذا داشته باشید.

خواص لوبیا سبز:

محتوای غذایی لوبیا سبز شامل فیبر، ویتامین، مواد معدنی، و اندازه ناچیزی کربوهیدرات است. هم چنین حاوی پروتئین، کلسیم، فیبر خوراکی، آهن و چند ماده مغذی ضروری دیگر است. اندازه آنتی اکسیدان لوبیا سبز شگفت آور است و حتی فواید قلبی عروقی نیز دارد. لوبیا سبز منبعی غنی برای چربی امگا 3 نیز هست. لوبیا سبز را به آسانی در بیشتر فروشگاه ها و بعلاوه در تره بار و حتی سوپرمارکت های اینترنتی میتوانید تهیه کنید.

لوبیا سبز برای پیشگیری از سرطان، مبارزه با ایدز، دیابت، حفظ سلامت قلب، درمان ناباروری، تقویت استخوان ها، سلامت چشم و در نهایت برای تغذیه بچه ها و نوزادان به علت فیبر، ویتامین و پروتئین انتخاب بسیار مناسبی است.

چند نکته در پخت خوراک مرغ و لوبیا سبز:

1- می توانید از قارچ هم در خوراک مرغ و لوبیا سبز بهره ببرید.

2- از لوبیا چیتی نیز می توانید بهره ببرید. به این صورت که از قبل لوبیا را با آب بخیسانید و سپس با آب بپزید و بعد از پخت مرغ به مواد اضافه نمایید.

2- به جای مرغ از گوشت راسته بدون چربی با تکه های میانه نیز می توانید بهره ببرید. در مواقع اضطراری از سویا هم می توانید بهره ببرید ولی طعم آن به اندازه وقتی با مرغ و گوشت درست شده است، خوب نمی گردد.

3- اگر شما از آن دسته افرادی هستید که طعم شیرین ذرت در غذا را دوست ندارید میتوانید از اندازه کمتری ذرت بهره ببرید و یا حتی آن را از مواد اولیه حذف کنید.

4- می توانید در این خوراک از آلو بخارا بهره ببرید.

5- میتوانید برای خوشرنگ تر شدن خوراک لوبیا و بعلاوه خوش عطر شدن آن، کمی زعفران دم نموده نیز به آن اضافه کنید.

این غذای خوشمزه و سبک را برای شام یا ناهار درست کنید و از خوردن ان لذت ببرید. نوش جان!

منبع: اُکالا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1928

به "طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز؛ غذای نونی خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز؛ غذای نونی خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید