شناسایی سالیانه 250 هواپیما و پهپاد شناسایی بیگانه در نزدیکی کِریمه

به گزارش صنایع 90، فرمانده نیروهای پدافند هوایی روسیه گفت: سالانه حدود 250 هواپیما و پهپاد شناسایی ناتو در نزدیکی مرزهای جنوبی این کشور شناسایی شده و تنها در سال جاری 75 هزار هدف هوایی در خطوط مرزی روسیه کشف و همراهی شده اند.

شناسایی سالیانه 250 هواپیما و پهپاد شناسایی بیگانه در نزدیکی کِریمه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، امروز نوشت: سرلشکر نیکولای گوستیف فرمانده ارتش چهارم نیروی هوایی و پدافند هوایی روسیه خاطرنشان کرد که واحدهای پدافند هوایی سالانه حدود 250 هواپیماهای شناسایی و هواپیماهای بدون سرنشین را در مجاورت مرزهای جنوبی کشور شناسایی کرده اند.

این مقام نظامی در مصاحبه با روزنامه کراسنایا زوزدا (روزنامه داخلی وزارت دفاع روسیه) گفت: از مارس 2014 و پس از الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به ترکیب فدراسیون روسیه ، فعالیت های اطلاعاتی-جاسوسی در مجاورت مرزهای جنوبی ما به طور پیوسته در حال افزایش است. میانگین تعداد هواپیماهای شناسایی بیگانه که سالانه توسط واحدهای پدافند هوایی در این منطقه شناسایی می شوند ، حدود 250 هدف هوایی بوده است. آنها عبارتند از هواپیماهای شناسایی آمریکایی از نوع EP-3E (Aries) و P-8A (Poseidon) و هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی راهبردی RQ-4B هستند.

گوستیف همچنین یادآور شد که در طول سال 2019 ، یگان های پدافند هوایی 78 هزار هدف هوایی را در خطوط مرزهای هوایی روسیه کشف و همراهی کرده ا ند. وی اضافه نمود: جنگنده های حاضر به خدمت نیروهای پدافند هوایی بیش از 70 بار به پرواز برخاسته و هواپیماهای شناسایی متعلق به کشورهای عضو ناتو را در مرزهای جنوبی روسیه مشایعت کرده ا ند.

پیش از این سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که مقامات مسکو نگران افزایش فعالیت نظامی کشورهای ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و بلاروس هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 691

به "شناسایی سالیانه 250 هواپیما و پهپاد شناسایی بیگانه در نزدیکی کِریمه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی سالیانه 250 هواپیما و پهپاد شناسایی بیگانه در نزدیکی کِریمه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید