سریال انیمۀ حمام نو رومی؛ سفر در زمان برای رفتن به حمام!

به گزارش صنایع 90، خبرنگاران- انیمۀ سریالی حمام تازه رومی براساس داستان مصور حمام تازه از ماری یامازاکی ساخته شده که در سال های 2010 و 2014 جوایز معتبری را در حوزۀ داستان مصور از آن خودش کرد. این سریال داستان عجیب و منحصر به فردی دارد که خیلی سخت می شود نمونۀ مشابهی برایش پیدا کرد. کل ماجرای سریال بیشتر شبیه شوخی است؛ اما این شوخی واقعا خوب و مجذوب کننده از کار درآمده و بیننده را خیلی راحت با خودش همراه می کند. این انیمه ترکیبی از تاریخ و فرهنگ و سفر در زمان و حمام است!

سریال انیمۀ حمام نو رومی؛ سفر در زمان برای رفتن به حمام!

به گزارش خبرنگاران؛ وقتی موضوع سفر در زمان در یک فیلم یا سریال مطرح باشد، معمولا قرار است کار های خیلی بزرگی مثل نجات دادن دنیا و تغییر سرنوشت انسان ها انجام بگردد. اما در این انیمه اصلا خبری از آن کار های بزرگ نیست. اینجا مهم ترین موضوع حمام است! موضوع سفر در زمان در این سریال فقط مثل پلی است که حمام های رومی قدیم را به حمام های تازه ژاپنی متصل می کند.

شخصیت اصلی سریال مردی به نام لوسیوس است که در روم باستان زندگی می کند. پدر او معمار بوده و کارش ساختن حمام های عمومی بوده است. لوسیوس هم از کودکی تصمیم می گیرد که وقتی بزرگ شد شغل پدرش را ادامه بدهد و همین کار را هم می کند. اما کسب و کار او چندان پیروز نیست و نتوانسته ایده های پرطرفدار و محبوبی برای حمام ها طراحی کند. تا اینکه یک روز اتفاق عجیبی می افتد. لوسیوس موقع تخلیۀ آب خزینۀ حمام در آن گیر می افتد و به درون آب کشیده می گردد. اما انگار این مثل یک جور تونل زمان (و البته مکان) عمل می کند و لوسیوس از داخل یک حمام مدرن ژاپنی سر در می آورد.

لوسیوس از دیدن حمام ژاپنی و پیشرفته بودن و راحتی فوق العادۀ آن شگفت زده می گردد و تصمیم می گیرد این ایده های تازه را با خودش به روم باستان ببرد. به همین علت او بار ها و بار ها این سفر در زمان را انجام می دهد و به سراغ انواع حمام های ژاپنی می رود تا با تقلید از آن ها کسب و کار خودش را در روم رونق بدهد.

اصل داستان سریال همین است، اما مجذوب کنندهیتش بیشتر از آن چیزی است که با خواندن داستان ممکن است به نظر برسد. موقعیت های طنز خنده داری در سریال وجود دارد که بیشتر آن ها به تفاوت های فرهنگی بین روم باستان و ژاپن مدرن برمی گردد. لوسیوس در عین حال که خیلی به فرهنگ حمام های ژاپنی علاقه مند است، اما یک جور نگاه نژادپرستانه هم به ژاپنی ها دارد که موقعیت های کمدی خوبی را ایجاد می کند.

شخصیت لوسیوس خیلی بامزه و مجذوب کننده از کار درآمده و بخش مهمی از کشش سریال به خاطر واکنش های خنده دار او به چیز های تازه ای است که در ژاپن می بیند؛ از حمام در چشمۀ آب گرم گرفته تا دوش آب و کیسه کشیدن کمر! در سرانجام هر قسمت، خود یامازاکی توضیحاتی را دربارۀ فرهنگ مخصوص حمام در ژاپن ارائه می دهد. در این بخش ها اطلاعات مفیدی وجود دارد، اما دیدن آن ها برای دنبال کردن سریال ضرورتی ندارد.

در مجموع باید گفت انیمۀ حمام تازه رومی تجربۀ متفاوتی برای طرفداران سریال های انیمه است. این سریال داستان و موضوع منحصر به فردی دارد و این موضوع خاص و عجیب را با حال و هوایی بسیار شاداب و گیرا روایت کرده است. دیدن یکی دو قسمت از سریال کافی است که شما را تا آخر با آن همراه کند.

  • امتیاز: 7.0/10
  • بر اساس مانگایی از: ماری یامازاکی Mari Yamazaki
منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 2122

به "سریال انیمۀ حمام نو رومی؛ سفر در زمان برای رفتن به حمام!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریال انیمۀ حمام نو رومی؛ سفر در زمان برای رفتن به حمام!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید