11 مورد از جاذبه های جزیره جیجو در کره جنوبی

به گزارش صنایع 90، جاذبه های جزیره جیجو

جزیره جیجو در کره جنوبی یک جزیره آتشفشانی است که در بخش جنوب غربی این کشور قرار گرفته است. این جزیره در گذشته های دور مکانی برای تبعید مجرمان و خیانتکاران بوده است آن هم به این علت که فاصله زیادی از کره داشته است و امکان دسترسی به آن وجود نداشت و فقط با قایق باید به آنجا می رفت. اما همین جزیره دور افتاده و غیر قابل دسترس امروزه به یک مکان زیبا و تفریحی تبدیل شده که گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید و دارای پوشش گیاهی منحصر به فرد با گیاهان بومی و حیات جانوری خاص است که در سال 2007 به عنوان یک میراث طبیعی در یونسکو ثبت شد.

11 مورد از جاذبه های جزیره جیجو در کره جنوبی

غار مانجانگل

این غار که یکی از جاذبه های جزیره جیجو است در منطقه ای واقع شده است که چندین پدیده زمین شناسی در آن دیده می گردد و ژِئوپارک دنیای یونسکو است، مساحت این غار 8 کیلومتر است. حدود 1 کیلومتر از راه وحشتناک و ترسناک این غار را باید پیاده روی کرد تا به داخل غار رسید. در این غاردر هر گوشه اش خفاش دیده می گردد و فضای داخل غار خیلی تاریک و سرد و لغزنده است و یکی از غارهایی است که از مواد مذاب بوجود آمده است. کسانی که ازتاریکی و جاهای تنگ می ترسند و یا مشکل و ناراحتی قلبی دارند هرگز به این غار مخوف نروند.

صخره های پدربزرگ

یکی دیگر از جاذبه های جزیره جیجو صخره های پدر بزرگ است. بر طبق یک حکایت طنز قدیمی که در میان مردم جیجو رایج است در این جزیره سه چیز زیاد است که دو تای آن سنگ و باد است که سنگ ها با فوران گدازه ها بوجود آمده اند و نود درصد سطح آن ها از بازالت درست شده اند. این سنگ ها محافظ زمین در برابر طوفان های شدید هستند. بیش از 300 سال پیش مردم این منطقه برای ترساندن مهاجمان، به سنگ تراشی روی آوردند و سنگ های کنده کاری شده سفید و سیاهی به نام مجسمه های بزرگ فالیک یا صخره های پدربزرگ را ساختند که امروزه فقط 45 مجسمه از آن ها به جای مانده است. مجسمه های بزرگ فالیک یا صخره های پدر بزرگ نماد فرهنگ باستانی جیجو است و افسانه های فراوانی درباره آن وجود دارد.

زنان غواص

از جمله جاذبه های جزیره جیجو که داستان جالبی دارد همین زنان غواص است. بر طبق داستانی در این زمینه سال ها پیش، وقتی مردان جیجو مدت زمان طولانی برای ماهی گیری به دل اقیانوس ها و دریاها می رفتند این زنان وظیفه داشتند برای دیگر اعضای خانواده آذوقه و خوراک تهیه نمایند و چون برنج در جیجو رشد مناسبی نداشت زنان خانواده مجبور بودند برای تأمین غذا به دل دریاها شیرجه بزنند و صدف ابالون، هشت پا، جلبک دریایی، صدف دریایی و ماهی مرکب را صید نمایند و برای خانواده بیاورند. امروزه زنان غواص جیجو به غواصی در اعماق دریاها بدون یاری وسیله تنفسی در دنیا مشهور هستند. لازم به ذکر است میانگین سن غواصی در جیجو 60 سال است.

سواحل پر جاذبه و شگفت انگیز

ساحلی سواحل پر جاذبه و شگفت انگیز جیجو یکی از دیدنی ترین جاذبه های جزیره جیجو است. چشم انداز ای رویایی را تصور کنید: با هتل زیبا، استخر، دریای آبی، آسیاب های بادی، حرکت شن ها روی ساحل، خزندگان سبزرنگ پشت تپه های شنی، صخره های ساختگی، قایق های پدالی، شنا و موج سواری و یک دنیا زیبایی در این ساحل که انسان می خواهد روزها و هفته ها در آن به سر ببرد.

سرزمین عشق در جزیره جیجو

ما به شما توصیه می کنیم که اگر برای دوران نامزدی یا ماه عسل تان می خواهید به یک جای خاطره انگیز و به یاد ماندنی بروید این سرزمین رویایی را انتخاب کنید. سرزمین عشق یکی از جاذبه های جزیره جیجو است که برای همه مخصوصا کسانی که در پی یک سفر پر حس و حال عاشقانه هستند مناسب است.

در جزیره جیجو راستاهای پیاده روی olle

در زبان محلی olle به معنای راستا پیچ در پیچ و پر پیچ و خم است که امروزه این راستاها در سراسر جزیره جیجو وجود دارد. راستی سریال جواهری در قصر را یادتان می آید؟ آن سریال در این مکان کار فیلم برداریش انجام شد. جاده نزدیک oedolgae چشم انداز هایی را نشان می دهد که در این سریال شما می دیدید. حالا شما در این جزیره علاوه بر اینکه یکی از جاذبه های جزیره جیجو را می بینید می توانید تصور کنید در یک سریال هم حضور دارید.

اکسیژن و هوای پاک، آب معدنی جیجو

اکسیژن و هوای پاک و آب معدنی این دو مورد از جاذبه های جزیره جیجو است که خاصیت درمانی دارد و می توانید در استخر شنا کنید یا در اتاق اکسیژن مدتی استراحت کنید و با موسیقی دلخواهتان از خواص درمانی آن لذت ببرید یا از آب چشمه های معدنی جیجو بهره ببرید.

جلبک دریایی و سوپ خارپشت دریایی جیجو

حالا بد نیست بعد از کلی پیاده روی و گشتن و دیدن و شنا و استراحت، از غذاهای دریایی خام جیجو یا غذاهای سنتی مثل ماهی کباب شده، قرقاول و گوشت گاو میل کنید اما توصیه می کنیم حتما جلبک دریایی و سوپ خارپشت دریایی جیجو را امتحان کنید مطمئن باشید که ضرر نمی کنید و یک غذای خاطره انگیز خورده اید و بعد از سفر از آن به عنوان یکی از جاذبه های جزیره جیجو برای دوستانتان تعریف می کنید.

طلوع خورشید از دهانه آتشفشان جزیره جیجو

از به یاد ماندنی ترین جاذبه های جزیره جیجو دیدن این چشم انداز شگفت انگیز است که برای دیدن آن باید به قله ای به ارتفاع 182 متری رفته و این طلوع زیبا را دیدن کنید. در این مکان پارک هایی زیبا و مناظری دل انگیز وجود دارد.

پارک ملی جزیره جیجو

یکی از گردشگاه ها و جاذبه های جزیره جیجو پارک ملی جزیره است که در نوع خود کم نظیر است و دنیاگرد ها و گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می نماید. و بعلاوه سر سنگی اژدها یونگدوآم در نزدیکی جیجو یکی دیگر از جاذبه های این جزیره است.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1994

به "11 مورد از جاذبه های جزیره جیجو در کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 مورد از جاذبه های جزیره جیجو در کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید