سازمان ملل خواهان یاری 10 میلیارد دلاری جامعه جهانی به مردم سوریه شد

به گزارش صنایع 90، کمیساریای عالی پناهندگان و برنامه توسعه و دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در بیانیه ای مشترک از جامعه جهانی خواستند 10 میلیارد دلار برای 24 میلیون سوری نیازمند تامین نمایند.

سازمان ملل خواهان یاری 10 میلیارد دلاری جامعه جهانی به مردم سوریه شد

به گزارش شبکه تی.آر.تی ترکیه، در این بیانیه با تاکید بر افزایش یاری های انسان محبت آمیز به سوری ها آمده است: سوری ها با خطر گرسنگی و فقر فزاینده روبرو هستند. کشورهای همسایه میزبان 4 نفر از هر 5 سوری آواره هستند.

سازمان ملل همچنین توضیح داد: تعداد سوری های نیازمند یاری در داخل این کشور و کشورهای همسایه از 20 میلیون نفر به 24 میلیون نفر در امسال افزایش یافته است.

در این بیانیه تاکید شده است: در سال 2021 در حدود 10 میلیارد دلار اعتبار برای تامین نیازهای سوری ها، شامل 4.2 میلیارد دلار در داخل این کشور و 5.8 میلیارد دلار برای پناهجویان در کشورهای همسایه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پنجمین کنفرانس موسوم به حمایت از آینده سوریه و منطقه با میزبانی اتحادیه اروپا و مشارکت سازمان ملل متحد، نهادهای مدنی منطقه ای، سازمان های مردم نهاد، نهادهای اروپایی، آژانس های سازمان ملل، نمایندگان سیاسی دولت های همسایه سوریه بدون حضور نماینده این کشور روز دوشنبه شروع به کار کرد.

هدف از این کنفرانس دو روزه جمع آوری یاری های اقتصادی برای خدمات بشرمحبت آمیز و همچنین زمینه سازی برای پیشبرد مذاکرات سیاسی به منظور تضمین صلح باثبات در سوریه عنوان شده است. پرداختن به شرایط آوارگان سوری که در کشورهای همسایه مانند اردن، لبنان، ترکیه، مصر و عراق پناه داده شده اند نیز از دیگر مسائل در دستور کار این اجلاس بشمار می رود.

اجلاس این دوره به دلیل محدودیت های کرونایی و موج سوم کرونا به صورت مجازی برگزار می گردد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1591

به "سازمان ملل خواهان یاری 10 میلیارد دلاری جامعه جهانی به مردم سوریه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل خواهان یاری 10 میلیارد دلاری جامعه جهانی به مردم سوریه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید