راه اندازی 3 خانه نوآوری و فناوری تا خاتمه سال

به گزارش صنایع 90، به گزارش خبرنگاران، مهدی قلعه نوی امروز در آیین بهره برداری از طرح های ملی معاونت علمی و فناوری که به صورت ویدیو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور پخش شد، گفت: کوشش ما در مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی یاری به شرکت های دانش بنیان برای ورود به بازارهای بین المللی بوده است.

راه اندازی 3 خانه نوآوری و فناوری تا خاتمه سال

رئیس مرکز تعاملات معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه رشد بازار صادرات محصولات دانش بنیان بر اساس آخرین آمار 2.5 تا 3 درصد محصولات صادراتی بوده، گفت: باید این مقدار با ابزارهای موجود رشد دو برابری داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازار صادراتی محصولات دانش بنیان طی چند سال اخیر با شرایط تحریم و کرونا رو به رو شد، گفت: این موضوع ما را ملزم می نماید که روش های مختلفی را در راستای صادرات محصولات دانش بنیان در پیش بگیریم.

قلعه نوی با بیان اینکه به همین دلیل از سال گذشته 4خانه نوآوری و فناوری را راه اندازی کردیم، گفت: تا به امروز این خانه های نوآوری در آفریقا، کنیا، چین و سوریه راه اندازی شده که محصولات دانش بنیان بتوانند صادرات خود را انجام دهند.

به گفته وی، قرار است ماه آینده خانه نوآوری روسیه راه اندازی گردد.

رئیس مرکز تعاملات معاونت علمی و فناوری اسم کرد: بنا داریم تا سرانجام سال سه خانه نوآوری و فناوری را راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان با ظرفیت صادراتی در این خانه های نوآوری و فناوری i-hit مستقر می شوند، گفت: امیدواریم با استفاده از این ظرفیت ها بتوانیم به شرکت های دانش بنیان یاری کنیم تا محصولات خود را به کشورهای منطقه و جهان صادر نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: sanaye-90.ir شناسه مطلب: 1738

به "راه اندازی 3 خانه نوآوری و فناوری تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 3 خانه نوآوری و فناوری تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید